Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

DNSChanger-VJ

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag Tweakers :)

Pff, zit met een lekker probleempje, ik heb het DNSChanger-VJ virus en deze is niet terug te vinden op mijn computer, waarschijnlijk doordat alles wat hij doet tegengehouden word door Panda Cloud Antivirus. Het bestand wat die processen start is niet te vinden door meerdere virusscanners.

Windows naar een eerder punt heeft ook niet geholpen. :-(

Enig idee wat te doen!? Het lijkt me in ieder geval níét verstandig om m'n antivirus uit te zetten, nogal agressieve trojan die andere malware download. Register keys zijn niet te vinden en ook - natuurlijk - geen processen.

Bedankt voor de hulp! ^^

Jonathan

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2013 19:31 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:37
Neem aan dat je scant vanuit veilige modus, of beter nog offline mbv een live-cd?

Verwijderd

Topicstarter
Nope, zal 't ff proberen!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Op deze pagina vindt je een how-to van deze virus / malware en wat het precies allemaal doet.
Hier ook nog een how-to voor het verwijderen.

De volgende tools kan ik je aanraden om te gebruiken:
Download TDSSKiller en laat deze tool je pc scannen.
Download MBAM, installeer deze en update deze volledig. Desgewesnt kan je deze tool ook draaien in veilige modus.
Download Malwarebytes Anti-Rootkit als extra optie en laat deze je systeem volledig doorscannen.

Mocht je je pc nog niet vertrouwen, dan kan ik je aanraden om een nieuwe installatie van je OS.

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-11 14:47
Wat ik ook altijd een fijne optie vind is de Kaspersky Resque Disk. Dit is een bootable disk wat je schijven mount en een scan doet wanneer je Windows installatie niet actief is. Aka, hij kan alles netjes scannen en verwijderen.

Hier heb ik al menig onverwijderbaar virus mee de nek om kunnen draaien :)

Verwijderd

Topicstarter
Veilige modus heeft geen effect gehad, heel erg bedankt voor die tooltjes, ga ze allemaal even proberen tot hij weg is! :)

Verwijderd

Topicstarter
MalwareBytes heeft geholpen, heel erg bedankt! :D

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Kan je de log van de gevonden malware eens posten. Ik ben benieuwd welke dit nu precies was.
Dank je :D
Pagina: 1