Toon posts:

TV geluid en UPC mediabox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje waar ik niet uit kom. Ik heb de volgende setup:

Samsung 6500 TV
Marantz SR5600 versterker
UPC mediabox
Apple TV

Ik heb het als volgt aangesloten:

HDMI van Marantz naar TV
HDMI van UPC naar Marantz
HDMI van Apple TV naar Marantz

Nu merk ik dat ik mijn Marantz aan moet hebben om TV te kijken anders heb ik geen beeld en geluid. Daarnaast gaat het geluid dan altijd over de speakers en dit wil ik niet altijd.

Is hier een oplossing voor?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 23:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Laat je UPC kastje eens naar de TV lopen en zet HDMI CEC (ARC) eens aan ;)
Tv uiteraard wel op de monitor HDMI van je Marantz hangen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Logisch, de receiver schakelt in dit geval. Makkelijkste is HDMI van UPC naar de TV, en indien mogelijk optisch/coaxiaal van de TV weer naar de Marantz. HDMI ARC kan, maar dan moet je tv wel de HDMI 1.4 standaard ondersteunen. Dat hebben niet alle toestellen :)

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-01 11:10
Persoonlijk zou ik het geluid lekker via je versterker laten lopen, neem aan dat je ook een 5.1 set hebt aangesloten op je versterker? UPC wil nog wel eens wel surround mee sturen met bijvoorbeeld films of iets.
En andere speakers geven sowieso beter geluid dat de standaard tv speakertjes.

Verwijderd

Je kan als het goed is in de marantz ook instellen dat het geluid ook door gestuurd wordt naar je tv via hdmi

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb jullie tips gebruikt en alles werkt nu naar behoren! Heb mijn logitech remote nu met 2 TV setups geinstalleerd. 1x met versterker geluid en 1x zonder.
Pagina: 1