Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ik kan niet kiezen tussen deze 2 notebooks...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey guyz,

ik ben op het einde van de route en moet binnen enkele dagen eindelijk een keuze maken met wat ik zal kopen;

Wat al zeker is, is dat de laptop/notebook een Azerty toetsenbord moet hebben (ik woon in België), dat het minimum 11" en maximum 12,5 inch en niet duurder dan 550 euro mag zijn;

Het moet een relatief lange accuduur hebben (minimum 3-4 uur) en het moet over een touchscreen beschikken met Windows 8 erop (géén Windows 8 RT) met minimum 4GB aan RAM geheugen, hoe meer hoe beter natuurlijk;

Ik kwam deze 2 notebooks tegen in deze prijscategorie:

- Acer Aspire V5-122P-61456G50NSS

- ASUS VivoBook X202E-CT009H

Mijn vragen en twijfels:

Vraag 1) De Asus heeft een Intel Core i3 (Dual-core) processor en dat spreekt me meer aan maar het zuipt sneller batterij dan die AMD (Quad-core) processor blijkbaar; Verder heeft die Asus 2 cellen accu terwijl de Acer 3 cellen accu heeft; Zijn er (veel) verschillen tussen 2 processors? Zo ja, welke?

Vraag 2) De Acer beschikt over een AMD Radeon HD 8250 (300 MHz) grafische kaart terwijl de Asus over een Intel HD Graphics 4000 grafische kaart beschikt, wel weet ik niet wat de kloksnelheid van deze GPU is (weet iemand dat?); Zijn er (veel) verschillen tussen 2 processors? Welk van de 2 is beter?

De bedoeling is vooral om soepel en zonder haperingen YouTube filmpjes te kunnen bekijken, dit was niet het geval met mijn Acer Iconia Tab W510, deze had namelijk géén Intel HD Graphics maar wel Intel GMA 3650. Ik wil dus zeker niet dezelfde scenario's meemaken, YouTube moet gewoon zeer vlot en soepel streamen en werken; Ah ja, ik zou die ook af en toe op groot scherm willen aansluiten via HDMI en de films die ik dan afspeel moeten vloeiend werken...

Vraag 3) Weet iemand waarom het beeldscherm enorm haperde tijdens het bekijken van YouTube filmpjes met de Acer Iconia Tab W510, is het omdat het een slechte grafische kaart had (Intel GMA) of lag het probleem aan de kleine "32GB SSD" schijf en de kleine 2GB RAM-geheugen? Kan iemand dit verklaren? Ik wil namelijk die slechte prestaties niet bij een nieuwe notebook meemaken :(

Verder heeft de Acer 6GB aan RAM-geheugen terwijl de ASUS 4GB aan RAM-geheugen heeft en de Acer heeft boven alles ook nog eens een Backlit toetsenbord. Tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar de Acer maar wou die vragen toch nog even stellen voor alle zekerheid, als er andere notebooks/laptops in dezelfde prijscategorieën zijn dan lees ik die ook graag...

Ik hoop in ieder geval op duidelijke antwoorden op de vragen die in mijn hoofd zweven, eerlijk gezegd heb ik weinig verstand van GPU's en CPU's :|

Verwijderd

Topicstarter
No comments tot nu toe :(

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
Beide laptops voldoen aan je YouTube eis.

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
Youtube is resource intensief, dus maakt veel gebruik van RAM en HDD, de 24GB SSD klinkt als een oude, hoe snel is deze? Misschien maar 10% sneller dan een traditionele HDD, er zit fiks verschil in preatatie's van SSD'S.

Tegenwoordig raad ik 6/8GB aan als ram met'n blik op de toekomst. Een intel HD4000 is een prima multimedia kaart, maar nooit ontworpen voor gamen, onthoud dan goed.

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Ik heb zelf de X202E, na een bios flash doet hij het prima (er waren koelproblemen, die zijn grotendeels opgelost nu). Als je niet intensief gaat gamen op de laptop, zul je niks van de wat mindere kwaliteit van de koeling merken.
Youtube werkt vloeiend op HD, alleen ga er niet vanuit dat je 3-4 uur lang op Youtube kan zitten. De accu is namelijk vergeleken met andere laptops, behoorlijk bagger.
Verder heb ik een 256GB ssd in de laptop gezet en hij loopt nu als een trein. Boot binnen 7 seconden, met de HDD was dit denk ik 14 a 15 seconden. Voor de rest liep hij prima met de HDD.

[ Voor 22% gewijzigd door tweegroenethee op 08-08-2013 10:54 ]

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

EXpaND schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 06:35:
Youtube is resource intensief, dus maakt veel gebruik van RAM en HDD,
Even azijnpissen, maar het woord "resource" heeft natuurlijk niets te maken met opslag/memory. En youtube maakt naar mijn weten niet veel gebruik van de HDD...

OT: is een simpele (moderne, dus met knappe HD weergave) tablet niet al voldoende voor wat je wilt?

Verwijderd

Ghoxer schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:52:
Ik heb zelf de X202E, na een bios flash doet hij het prima (er waren koelproblemen, die zijn grotendeels opgelost nu). Als je niet intensief gaat gamen op de laptop, zul je niks van de wat mindere kwaliteit van de koeling merken.
Je zegt eerst dat de koelingsproblemen grotendeels zijn opgelost, en verder dat je er waarschijnlijk geen last van gaat krijgen. Wat is het nu?

De koeling van de vivobook is een van de ergste die ik heb gezien. De koeling is geschikt om 8W te koelen, niet 17W, maar dat laatste is wel het maximumverbruik van de chip die er in zit.

Ik vind geen van de opties geschikt. Neem eerder pricewatch: HP Pavilion dm1-4403sd. Waarom? De accuduur is meer dan 2x zo lang als die van de vivobook en acer.
Pagina: 1