Geen beeld meer via HDMI op tv

Pagina: 1
Acties:

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Heren/dames,

Het volgende:
Mijn pc geeft via HDMI geen beeld meer op mijn televisie.
TV: LG50LA6208
PC Grafisch: AMD A8-3850 (Radeon HD6550D)

Deze tv, en ook de vorige hebben prima gedraaid op de HDMI out. Helaas sinds vorige week geen beeld meer. En ik heb niets veranderd :P tv herkend wel dat er "iets" is aangesloten op de HDMI poort, en de pc herkent ook gewoon de tv.. maar het "no signal" wat ronddwarrelt op de tv zegt voldoende. Geen beeld.
Ook niet bij het booten (voorheen wel).

Andere kabels geprobeerd, geen verschil.
Als ik mijn laptop aansluit op de tv via HDMI heb ik gewoon beeld. PC geeft gewoon beeld via een RDP sessie en ook als ik er een monitor op aansluit via RGB.

Drivers leek me niet, aangezien de pc dus ook geen beeld meer geeft op de tv tijdens het booten. Voor de zekerheid wel even de laatste drivers geïnstalleerd.

Kan ik concluderen dat mijn HDMI out van de pc kapot is?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Kun je de TV ook op een andere ingangsmodus (signal type) zetten? In dit geval 'PC'. Met mijn Pioneer Kuro heb ik dit ook wel eens en is gelijk het voordeel dat je vanaf de post van de BIOS alles kunt volgen. Met HDMI kun je dat niet altijd zien als deze op het signal type 'vga' staat, althans bij mijn TV.

De GPU drivers van je mobo fabrikant (onboard) of graphic driver fabrikant weer installeren i.p.v. de chipfabrikant.