Hallo
de eerste keer was het wel 400mb.
Doet CCleaner nog meer?
OFFLINE enkele berichten geedit
Hallo
Als je CCleaner for Android gebruikt dan dien je eerst de boel te analyzeren. Dan krijg je een samenvatting met wat allemaal verwijderd kan worden eventueel.mach2 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 11:03:
Goed lezen wat het weg wil gooien en desnoods uitvinken. Volgens mij kan er niet veel mis gaan. Betrouwbare tool op Windows pc's in elk geval, neem aan dat de Android versie ook wel in orde is.
Let wel even op:
De map downloads is vaak ook aangevinkt, dus al je gedownloade bestanden zijn foetsie.
Losse .apk bestanden op je telefoon staan aangevinkt (die je voor het installeren op je telefoon kopieert)
Gewoon even goed kijken en bedenken wat er verwijderd word en er kan inderdaad weinig mis gaan
Tijd om je Sony PC Companion op te starten/te installeren.BlueSS50 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:43:
Nog geen update ontvangen.... laat iemand het weten als het wel zo is??
PS: ik begin nu echt last te krijgen van het beperkte vrije geheugen van 2gb.... zit nu tegen de 75% en die melding van het opruimen wil je ook niet als er niets op te ruimen is, dus dan maar weer apps verwijderen.
Sluit zojuist mijn telefoon aan op de PC en build nr 15.4.4.1.9 inclusief Android 4.3 is geinstalleerd.
Eerste indruk van de menu's is overigens niet al te best. Witte achtergrond met zwarte tekst, terwijl ik persoonlijk zwart met witte tekst veel prettiger vind en het er beter uit ziet.
Ik vind het heel jammer dat Android nog steeds zo knullig omgaat met ruimtegebruik. Hoe moeilijk kan het zijn om een simlink vanaf de gewenste locatie te maken naar de 32 GB microSD?
Ik zie een hoop bloatware, te beginnen met veel Sony-spul, maar ook McAfee en andere applicaties die willen dat je ze gaat betalen. Wellicht ligt mijn grens voor "weinig" een stuk lager. Maar je zegt dat ze verwijderd kunnen worden: ik kan wel de updates verwijderen, maar niet het origineel. Vervolgens komt-ie met de melding dat er een update is... Dat zou allemaal niet uitmaken als het gewoon op de microsd zou kunnen staan.bas-r schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:33:
- Weinig bloatware en zeer veel onnodige apps kunnen gewoon gedeinstalleerd worden
De gebruiksduur valt ook tegen: het lijkt redelijk standaard te zijn dat telefoonfabrikanten adverteren met "550 uur standby" (nog uit de Nokia 3310-tijd?). Maar met alle settings op besparen komt-ie niet verder dan "je hebt 4 dagen". Dan kom ik op 96 uur, nog geen 18% van de opgegeven tijd! Wat moet ik doen om die beloofde standbytijd te halen? De batterij verwijderen of zo? Ik vind het prima dat het ding snel leeg is als ik hem gebruik, maar ik zou graag willen dat-ie niet leegloopt als ik hem bij wijze van spreken 2 weken niet aanraak.
Update moet ik nog uitvoeren, dat heeft een PC nodig. Ik ga er vanuit dat dat niet werkt als Linux-gebruiker, dus het viel ook tegen dat updaten niet gewoon vanaf de telefoon kan.
Verder voor z'n prijs natuurlijk een prima ding, en heeeeeeeeeeeel veel beter dan wat ik had.
aangesloten via de usb?Cloggs schreef op donderdag 18 september 2014 @ 18:04:
[...]
Tijd om je Sony PC Companion op te starten/te installeren.
Sluit zojuist mijn telefoon aan op de PC en build nr 15.4.4.1.9 inclusief Android 4.3 is geinstalleerd.
Eerste indruk van de menu's is overigens niet al te best. Witte achtergrond met zwarte tekst, terwijl ik persoonlijk zwart met witte tekst veel prettiger vind en het er beter uit ziet.
Zou graag android 4.3 erop zetten!
geen spijt van.
Nog steeds erg tevreden over M, ik heb er zelfs 1 voor mijn schoonmoeder gekocht en mijn vrouw heeft afgelopen weekend de M2 gekocht, ook een prima telefoon met een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Hoe doe je dat? Ik heb standaard data uit staan, en zou hier heel blij mee zijnBlueSS50 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:22:
PS: 1 week in Frankrijk de hele week niet op hoeven laden. 100% bij wegrijden uit nederland, 40% bij terugkomst.
2x gebeld. ca 20 sms en data uit.
Hier in nederland haal ik meestal met data aan 3 dagen
Voor mij prima dus!
Ook is de telefoon die week niet gebruikt voor filmpjes/muziek e.d.
hij heeft dus bijna de hele week ongebruikt in een kastje gelegen. alleen 's avonds ff gekeken of er gesmst was en een tweetal belletjes.
Een week voor de vakantie heb ik de telefoon gereset omdat een aantal apps het niet meer deden. nu dus geen vage apps meer die accu gebruiken.
Verder kan ik niet zeggen dat ik iets anders heb gedaan.
Wat houdt dat in?BlueSS50 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:09:
En ik maak altijd gebruik van het G netwerk, dat scheelt ook heel veel.
Aanvullende vraag: als ik de standaard klok-applicatie gebruik om een alarm in te stellen op elke dag, en vervolgens het alarm uitschakel na het wakker worden, staat het alarm helemaal uit i.p.v. de volgende dag weer te rinkelen. Als ik eerst op snooze druk en vervolgens uitschakel gaat-ie de volgende dag wel weer verder. Is dat een bug?
GPRS, oftewel 2G, oftewel meer stroom besparen (en trager internet hebben)RemcoDelft schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:59:
Wat houdt dat in?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
De Xperia M van m'n moeder geupdatet naar 4.3 en krijg daarna om de haverklap 'Google+' is gestopt.
Maar dit is echt heel irritant en maakt de telefoon gewoon niet bruikbaar:

Ding vreet accu waar je bijstaat en trekt de hele accu binnen een paar uur leeg...
App is handmatig gestopt, settings zijn gecleared, mocht helaas allemaal niet baten.
Geen roottoegang, dus kan de app niet 'even weggooien'
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Wat zegt BBS hiervan? (of wakelock detector) deze zijn ietsje gedetailleerder.
Zal Wakelock Detector even installeren, dank!

Deze staat dan vaak op 500mb of meer.
Ze heeft er wel een 16GB sd-kaart in.
Zij zegt dat hij steeds vol komt te zitten als de applicaties geupdate worden. Het valt haal op dat ze nooit iets kwijtraakt als ze de Mediaopslag leeg maakt.
[ Voor 10% gewijzigd door chronoz op 28-12-2015 16:03 ]
De telefoon begint inmiddels wel oud te worden en ik ben naar een opvolger aan 't kijken. Er is héél veel te koop, maar dual sim en 4" (5" heb ik eens gehad, was mij echt te groot) is een ingewikkelde wens...
4,5" is een mooie gulden middenwegkjiratsiekoedel schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:15:De telefoon begint inmiddels wel oud te worden en ik ben naar een opvolger aan 't kijken. Er is héél veel te koop, maar dual sim en 4" (5" heb ik eens gehad, was mij echt te groot) is een ingewikkelde wens...
Updaten naar Android 6.0, dan kan je de sd-kaart laten formatteren als intern geheugen. Hiervoor dien je wel een zeer goede merk sd-kaart te gebruiken die snel genoeg is.chronoz schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:27:
Mijn moeder heeft de Sony Xperia M c1905 en de interne ruimte zit altijd vol. Ze moet altijd handmatig naar Opslagruimte->Sorteren op grootte->Mediaopslag en dan dat leegmaken.
[afbeelding]
Deze staat dan vaak op 500mb of meer.
Ze heeft er wel een 16GB sd-kaart in.
Zij zegt dat hij steeds vol komt te zitten als de applicaties geupdate worden. Het valt haal op dat ze nooit iets kwijtraakt als ze de Mediaopslag leeg maakt.
Al heb ik gisteren ruim 2 uur zitten klooien maar het lukte me niet om de google apps te flashen op CM13. Ik ga vanavond nog eens trachten uit te zoeken waar ik precies fout zat, intussen staat er CM12.1 op. Het is voor m'n vriendin dus ik zou liever hebben dat ik geen link2sd moet gebruiken.
EDIT: http://forum.xda-develope...cyanogenmod-13-0-t3245573
blijkbaar toch wel met dual sim. Ik ga er eens naar kijken. Mijn data verbinding is namelijk niet goed meer & GPS werkt nauwelijks. Verder is 12.1 stabiel... dat lijkt CM13 nog niet echt te zijn.
[ Voor 70% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 21-01-2016 21:25 ]
Maar er zitten toch nog wat kleine bugs in. Het notificatiescherm toont bijvoorbeeld geen knoppen.
http://forum.xda-develope...cyanogenmod-13-0-t3245573
In CM12.1 kreeg de GPS geen fix en data verbinding viel uit. Dat is nu geen probleem meer.
Ik gebruik TWRP als recovery
Flash ROM: https://download.cyanogenmod.org/?device=nicki
Dual sim patch: http://forum.xda-develope...p?p=65104843&postcount=49
GAPPS: http://androiding.how/android-6-0-marshmallow-gapps/
Ik heb er nog geen SD kaart in zitten, wel een nieuwe snelle besteld om te linken met 't interne geheugen.
EDIT:
nu een 32GB sd UHS 3 erin en gekoppeld. Werkt goed. Niet elke app is te verplaatsen overigens, maar dat ligt denk ik aan android. Er is genoeg ruimte vrij te maken nu.
GPS fix is trouwens toch niet stabiel.
[ Voor 15% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 16-02-2016 19:52 ]
Kan ik dan gewoon die Nightly nemen?
CM13 toch te instabiel/traag als daily. Steeds meer apps werkten niet vanaf de SD en moest ik dan terugzetten. Of herstart doen (ook traag).En gebrek aan GPS toch af en toe vervelend.
Ik zag zojuist dat ik bij het telefoon geheugen 2.05gb is terwijl bij de specificaties 4Gb staat.
Hebben jullie dat ook? of is er door een softwarefoutje nog maar de helft beschikbaar?
M'n moederBlueSS50 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:10:
Is er nog iemand die telefoon ook gebruikt?
Is Android en de voorgeïnstalleerde apps die daarvan een berg opslurpen.Hebben jullie dat ook? of is er door een softwarefoutje nog maar de helft beschikbaar?
Ben trouwens wel op zoek naar 'n nieuwe telefoon voor m'n moeder, is maar lastig, klein en fijn...
Ik zie dat de Xperia M maar 4GB opslaggeheugen heeft. Android + apps wordt op hetzelfde opslaggeheugen geïnstalleerd, waardoor het opslaggeheugen dat gebruikt kan worden door de gebruiker altijd minder is.BlueSS50 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:10:
Hebben jullie dat ook? of is er door een softwarefoutje nog maar de helft beschikbaar?