Hi all,
Ik wil een kleiner en mobieler systeem dan ik nu heb (antec 900 v1)
Mijn voornaamste bezigheid op deze bak is eigenlijk gaming en zo nu en dan wat werk. (maar hier heb ik niet meer dan putty voor nodig
) Voornamelijk game ik nog eigenlijk op Lan-Parties vandaar de wens om mobieler te zijn.
Aangezien ik nu ook mijn eigen stroom betaal wil ik ook een beetje letten op het energie verbruik, al speelt dit geen hoofdrol.
Stilte tijdens idle is voor mij belangrijk. Tijdens gaming mag deze best wat meer kabaal maken aangezien ik dan toch meestal een headset op heb
Geluidskwaliteit, onboard ruist naar mijn mening teveel, heb daarvoor ook altijd een Xonar DG Gebruikt. Helaas past deze niet op het huidig gekozen moederbord (geen pci)
Onderstaande set up is eigenlijk vrij snel in elkaar geklikt aangezien ik totaal geen idee meer heb wat goed is. (ging zo snel heb het niet echt bijgehouden sinds laatste 2 jaar
)
Waar heb ik op gelet:
Micro ATX Kast
Micro ATX mobo met 'kwaliteits' geluidschip. Wat kan ik hiervan verwachten in vergelijk met een Xonar?
Voeding met Gold plus certificering en voldoende wattage. (past in kast)
CPU uit haswell serie. Middenmoot/high-end qua prijs.
CPU Koeling met lage DB waarde.
Videokaart met lage geluidsproductie en hoge populariteit in pricewatch. Hierbij niet op energiezuinigheid gelet. Past in kast met Cage removed.
Wat gaat er mee uit mijn huidige PC:
128GB ssd
3TB hdd
Alle zij apparatuur. Muis,tb,beeldscherm enz..
Oja mijn hoofdbeeldscherm is een 2560x1440 scherm, met daarnaast een full-hd scherm.
Budget is geen vaste waarde al wil ik niet veel hoger uitkomen dan 900.
Mijn vraag aan jullie is:
Hoe kan ik dit systeem optimaler maken qua kosten en performance?
Ik ga niet overclocken en hoop er een jaar of 2 mee te doen.
Stilte en energiezuinigheid worden zeer gewaardeerd
Ik wil een kleiner en mobieler systeem dan ik nu heb (antec 900 v1)
Mijn voornaamste bezigheid op deze bak is eigenlijk gaming en zo nu en dan wat werk. (maar hier heb ik niet meer dan putty voor nodig
Aangezien ik nu ook mijn eigen stroom betaal wil ik ook een beetje letten op het energie verbruik, al speelt dit geen hoofdrol.
Stilte tijdens idle is voor mij belangrijk. Tijdens gaming mag deze best wat meer kabaal maken aangezien ik dan toch meestal een headset op heb
Geluidskwaliteit, onboard ruist naar mijn mening teveel, heb daarvoor ook altijd een Xonar DG Gebruikt. Helaas past deze niet op het huidig gekozen moederbord (geen pci)
Onderstaande set up is eigenlijk vrij snel in elkaar geklikt aangezien ik totaal geen idee meer heb wat goed is. (ging zo snel heb het niet echt bijgehouden sinds laatste 2 jaar
Waar heb ik op gelet:
Micro ATX Kast
Micro ATX mobo met 'kwaliteits' geluidschip. Wat kan ik hiervan verwachten in vergelijk met een Xonar?
Voeding met Gold plus certificering en voldoende wattage. (past in kast)
CPU uit haswell serie. Middenmoot/high-end qua prijs.
CPU Koeling met lage DB waarde.
Videokaart met lage geluidsproductie en hoge populariteit in pricewatch. Hierbij niet op energiezuinigheid gelet. Past in kast met Cage removed.
Wat gaat er mee uit mijn huidige PC:
128GB ssd
3TB hdd
Alle zij apparatuur. Muis,tb,beeldscherm enz..
Oja mijn hoofdbeeldscherm is een 2560x1440 scherm, met daarnaast een full-hd scherm.
Budget is geen vaste waarde al wil ik niet veel hoger uitkomen dan 900.
Mijn vraag aan jullie is:
Hoe kan ik dit systeem optimaler maken qua kosten en performance?
Ik ga niet overclocken en hoop er een jaar of 2 mee te doen.
Stilte en energiezuinigheid worden zeer gewaardeerd
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570S Tray | € 178,78 | € 178,78 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper M5 | € 169,90 | € 169,90 |
| 1 | MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming | € 236,40 | € 236,40 |
| 1 | BitFenix Prodigy groen | € 64,40 | € 64,40 |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 36,20 | € 36,20 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10 | € 124,50 | € 124,50 |
| 1 | Seasonic G-Serie 550Watt | € 85,30 | € 85,30 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 895,48 | |