Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFurioux
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-04 20:10
Beste Tweakers,

Ik heb al een tijdje de HTC One (waar ik overigens hele tevreden mee ben).
Laatst zat ik een beetje te spelen met de IR tv afstandbediening van mijn telefoon en toen bedacht ik me dit:

Elk infrarood signaal is anders. Logisch, want hoe kun je anders zappen, en hoe weet je tv dan naar welke zender hij moet?
Maar, ik zat dus te denken. De meeste auto's maken gebruik van radiogolven voor hun centrale deurvergrendeling (dacht ik). Maar, ik heb een Renualt uit 1999, en die heeft nog IR :O .
Is het mogelijk om het signaal van je autosleutel op te vangen met je telefoon, op te slaan, en vervolgens op commando uit te sturen? (want zo werkt dat met de Logitech Harmony toch ook? :/ ).
Oftewel: Kan ik mijn auto openen en vergrendelen met mijn telefoon? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Theoretisch wel ja. That is, als je de unieke digitale sleutel die in het IR signaal meegestuurd wordt, uit je IR sleutel kan halen. Wat het praktische gedeelte dus redelijk onmogelijk maakt ;)

Having said that: als dit haalbaar was geweest, denk je dan niet dat het op internet al lang te vinden was geweest heo je dat moest doen, en het ook al lang aan de lopende band gebeurde? ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325463

WTF... een autoslot op IR?
Zit er geen leerfunctie op de htc one zoals op de logitech harmony(aka commando opvangen en opslaan om te reproduceren)

/me Lemming voorspelt dat er binnenkort een auto leeggerooft wordt mbv een gestolen HTC One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-04 10:20
Het is wel mogelijk.
Je leest dan de hex codes uit de Renaultkey met een IR receiver. Schrijft de codes weg op een .txt bestand. En zorgt er voor dat de One ze gaat zenden.

Als het goed is bestaat er een app die custom hex codes kan zenden via de One IR API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFurioux
The Eagle schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:33:
[...]als je de unieke digitale sleutel die in het IR signaal meegestuurd wordt, uit je IR sleutel kan halen. Wat het praktische gedeelte dus redelijk onmogelijk maakt ;)[...]
Maar als je het signaal opvangt en opslaat, beschik je dus over die digitale sleutel, toch?
Anoniem: 325463 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:34:
Zit er geen leerfunctie op de htc one zoals op de logitech harmony(aka commando opvangen en opslaan om te reproduceren)
Volgens mij niet. Ik heb het in ieder geval niet kunnen vinden :9
Anoniem: 325463 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:34:
/me Lemming voorspelt dat er binnenkort een auto leeggerooft wordt mbv een gestolen HTC One
Moet je nog steeds weten welke auto. Als je gewoon een simpele knop hebt met de titel "Auto". Dan weet niemand welke auto dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 16:45

FlyEragon

Alien Monkeys

Jullie missen het punt wat The Eagle aangeeft, het is niet alleen de juiste code opvangen, opslaan en dat versturen, maar je zit ook nog met virtuele sleutels in de sleutel. Daarmee wordt elke keer dat je zend de boel versleuteld. Als jij simpel het commando opvangt en uitstuurt gaat er niks gebeuren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 09:48
Ik vermoed/hoop toch dat hier een stukje cryptografie gebruikt word waardoor de code die verstuurd is niet elke keer dezelfde is. Dit kan ofwel op tijd gebaseerd zijn, ofwel doordat er ook een signaal teruggestuurd word.
De code die je op 1 moment opvangt zal dus op een ander moment normaal gezien niet meer werken.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Deze zelfde techniek was ook al jaren geleden beschikbaar. Daarom werkt het ook niet met 1 vaste sleutel. Het systeem is vooral afgeschaft omdat het amper werkt. Je moet namelijk een line of sight hebben...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFurioux
Adion schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:41:
Ik vermoed/hoop toch dat hier een stukje cryptografie gebruikt word waardoor de code die verstuurd is niet elke keer dezelfde is. Dit kan ofwel op tijd gebaseerd zijn, ofwel doordat er ook een signaal teruggestuurd word.
De code die je op 1 moment opvangt zal dus op een ander moment normaal gezien niet meer werken.
Net als een TAN code bij de ING eigenlijk. Elke keer dat je geld overmaakt veranderd je TAN code.
Zou het hier dan zo zijn dat elke keer dat je je auto opend/vergrendeld, dat het volgnummer anders is?
Hoe zou het dan werken als de batterij in je sleutel leeg is? Dan weet de sleutel niet meer bij welk volgnummer hij is :P
Hooglander1 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:42:
[...] Je moet namelijk een line of sight hebben...
Maar dat is bij een afstandsbediening ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325463

DrFurioux schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:45:
[...]

Net als een TAN code bij de ING eigenlijk. Elke keer dat je geld overmaakt veranderd je TAN code.
Zou het hier dan zo zijn dat elke keer dat je je auto opend/vergrendeld, dat het volgnummer anders is?
Hoe zou het dan werken als de batterij in je sleutel leeg is? Dan weet de sleutel niet meer bij welk volgnummer hij is :P
Hmm, niet heel erg vergelijkbaar met TAN codes :X
Je kan het beter hiermee vergelijken:
Afbeeldingslocatie: http://www.response-it.co.uk/blog/wp-content/uploads/2008/10/800px-rsa_securid_sid8001.jpg

Als de batterij opgaat meot je de sleutel volgens mij ook laten resyncen met de boordcomputer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFurioux
Ik heb trouwens net geprobeerd om mijn auto sleutel op de standaard TV app te richten (ik heb onbekende fabricant geselecteerd en dan op "knop instellen"), maar dan zegt de app dat hij het signaal niet herkent. Een auto sleutel zend het signaal maar heel even uit (ook als je hem ingedrukt houdt) terwijl een tv het signaal net zo lang uitzend als dat je de knop ingedrukt houdt.

[ Voor 10% gewijzigd door DrFurioux op 05-08-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmania
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:35
Probeer het anders eens met de "ONE To Remote Them All" app, misschien dat je hiermee het één en ander kunt uitlezen.
link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2271113
Pagina: 1