Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook-achtige 15.6 inch laptop <€1000

Pagina: 1
Acties:

• koenverd1000
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-10 21:05
Hallo mensen,

Zeer binnenkort, voor 1 september, heb ik een laptop nodig voor mijn studie (technische geneeskunde aan de UT). Via het notebook project van de universiteit kan ik voor €745 aan een HP Probook 430 komen. Deze laptop is goed genoeg voor mijn studie, maar zelf vind de laptop niet goed genoeg. Ik ben daarom aan het kijken naar een andere laptop.
Ik weet zelf niet wat voor programma's de laptop precies moet draaien, maar aangezien de probook een i5-4200u heeft zullen het wel niet hele zware programma's zijn.

De laptop moet voldoen aan de volgende eisen:
  • Niet duurder dan €1000, ietsje mag er wel overeen maar niet meer dan €50 en het liefst blijf ik onder de €1000
  • 15,6 inch 1920x1080 scherm
  • processor krachtiger dan de i5-4200u
  • Dun, niet dikker dan 30mm
  • Licht, niet veel zwaarder dan 3kg
  • Relatief goede accuduur
Extra's zouden zijn:
  • DVD-drive
  • Dedicated GPU voor af en toe een niet al te zwaar spelletje
  • Touch screen (lage prioriteit)
Ik heb zelf ook al wat research gedaan en daarbij kwam ik uit op de volgende modellen:
Asus Zenbook UX52VS-CN021H
Acer Aspire V7-582PG-54208G52tii
Dell XPS 15 (521X-4547)
Acer Aspire V5-573G-74508G50aii
Toshiba Satellite P50-A-12P

Van deze laptops hebben de Asus en de 2 Acers een ULV processor, dus beter accuduur maar wel minder krachtig. De Dell XPS 15 heeft de i5-3210m, ook een dual core processor maar wel krachtiger dan de ULV's. De krachtigste van de 5 laptops is de Toshiba met een i7-4700MQ, een quadcore Haswell processor.
Hoewel de Toshiba de krachtigste lijkt, ben ik erg geïnterreseerd geraakt in de Dell. Mede omdat er over de Toshiba bijna niks te vinden is op het internet en er minder solide uitziet en van wat er te vinden was het niet heel erg positief was, de Dell een DVD-drive heeft, een betere processor dan de Asus en de Acers, meer opslagruimte en een SSD cache, en er naar mijn mening mooi uitziet.

Maar, ik heb gelezen dat de Dell WiFi problemen heeft/had, zou volgens Dell nu moeten zijn opgelost. En dat de Dell koelingsprobelemen heeft, al ben ik wel tot de conlcusie gekomen dat het dan bijna altijd om een oud model of het model met de i7-3612QM model ging die niet in Nederlands verkrijgbaar is.

Dus nu richt ik mij tot jullie. Wat denken jullie van de Dell? Bestaan deze problemen nog steeds? Zijn er betere alternatieven? Hoe krachtig is de i5-3210M precies, ik heb namelijk nog nooit eerder langer dan een uur met een laptop gewerkt en heb dus zeer weinig ervaring met kracht van deze laptopprocessoren (hoe verhoud deze CPU zich tot een AMD phenom II x4 965, de processor die in mijn desktop zit). Welke keuze zouden jullie maken?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien anders de Asus N56VZ 2,7 kg, echter wel 32 mm hoog

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:51

JT

VETAK y0

Vaio S15. Full voltage CPU, 1080p IPS scherm, 1,9kg.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• koenverd1000
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-10 21:05
JT, welke sony vaio s15 bedoel je? Bedoel je de Sony Vaio SVS1513M1E?
Deze had ik namelijk ook al gezien, maar ze zijn ongeveer gelijk qua specs. De Sony heeft een iets sneller processor, maar de Dell heeft meer opslagruimte en een cache SSD, een iets betere GPU en meer RAM.
Dus tenzij de Dell XPS 15 nog steeds koelingsproblemen heeft zie ik niet waarom de Sony beter zou zijn de de Dell.

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 17:20
1kg minder gewicht :)

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Verwijderd

koenverd1000 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:24:
JT, welke sony vaio s15 bedoel je? Bedoel je de Sony Vaio SVS1513M1E?
Deze had ik namelijk ook al gezien, maar ze zijn ongeveer gelijk qua specs. De Sony heeft een iets sneller processor, maar de Dell heeft meer opslagruimte en een cache SSD, een iets betere GPU en meer RAM.
Dus tenzij de Dell XPS 15 nog steeds koelingsproblemen heeft zie ik niet waarom de Sony beter zou zijn de de Dell.
De S is 600 gram licher, bevat een beter scherm. Verder zijn de koelings en wifi problemen bij de XPS 15 voor zover ik weet niet opgelost. Dat de problemen volgens dell zijn opgelost zegt natuurlijk niets, zie ook WC eend.

Je zou ook nog een 2e-hands latitude kunnen overwegen, zoals die in mijn signature. Die zijn zwaar, maar de accuduur is veel beter dan die van de opties in je topicstart ( 8-9 uur met 9-cel accu). Zo niet, dan zou ik voor de S15 gaan met aftermarket SSD.

Het is niet dat de opties asus, acer en toshiba noodzakelijk slechte keuzes zijn, bewijs dat het goede keuzes zijn heb ik ook niet.

• dejoma
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-08-2022
Ik ben al 4 maanden op zoek naar een 15" 1920x1080 ultrabook die niet te zwaar is, en sinds juni is de Sony Vaio SVS1513M1E pricewatch: Sony Vaio SVS1513M1E nog steeds de beste keus.
Pagina: 1