Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Een cooling voor de laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een laptop en heb soms een aantal gaming problemen. (BF3 gaat van 40 naar 20fps na een half uur gamen bv)
Ik weet dat een laptop niet gemaakt is om te gamen, maar ik zou het toch graag doen, sorry :P

http://www.tmart.com/T5-L...ng-Pad-Black_p167005.html

Zou dit me verder kunnen helpen?

Mvg

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ligt eraan wat voor laptop je hebt. En hoe hij staat, hoelang geleden het is geweest dat hij uitgeblazen is etc.

Vaak zijn die losse koelers niet echt geweldig.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:38:
Ligt eraan wat voor laptop je hebt. En hoe hij staat, hoelang geleden het is geweest dat hij uitgeblazen is etc.

Vaak zijn die losse koelers niet echt geweldig.
't Is een i5 computer, Pavilion G6-1280sb met een AMD Radeon 6470M.
Het uitblazen is een maand geleden gebeurd en hebdeze pc nog maar een jaar dusja :P

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
HP G series hebben over het algemeen altijd een hele slechte koeling en kwaliteit gehad... Daar kun je niet bijster veel aan doen jammer genoeg. Ik denk dat een losse koeler niet heel erg veel kan oplossen in jouw geval. Wel mits je een goede neemt (waar ik overigens helemaal niet bekend mee ben) zou zo een losse koeler een beetje kunnen helpen...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Jup, die ik linkte denk ik die de beste is, maar ik twijfel, daarom datk ze hier post :/

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-11 14:16
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:40:
Jup, die ik linkte denk ik die de beste is, maar ik twijfel, daarom datk ze hier post :/
Die je linkt ziet er wel grappig uit met de vele fans, heb je ook reviews gelezen?
Ikzelf heb de pricewatch: Zalman ZM-NC2000 Ultra Quiet Notebook Cooler (Zwart)
En deze is redelijk stil, en koelt goed. Je kunt eventueel met karton je luchtstromen richten, anders koelt hij de hele onderkant.

Verwijderd

Topicstarter
wel, ik heb niet zoveel geld over :P & ja er waren 2 reviews die zeer positief waren!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:29
Reviews anders dan op die site.

Bedenk wel dat die van iAdema op 1100-1500 RPM draait, wat zorgt voor 12-25 dB.
In tegenstelling tot de 2000 RPM van de T5.
Nu ben ik geen kei in natuurkunde, maar de simpele ziel in mij zegt dat de verdubbeling in RPM ook meer lawaai met zich meebrengt.
Dat je daar dus ook rekening mee houdt.

CFM kan ik van die Zalman niet vinden, maar dat gegeven zegt ook niet alles.
En die Zalman heeft wel een aantal awards achter zijn (bekende) naam staan.
T5? China? :+

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.com/images/productinfo/NC2000_img5.jpg

Verwijderd

Topicstarter
NeutraleTeun schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 18:12:
Reviews anders dan op die site.

Bedenk wel dat die van iAdema op 1100-1500 RPM draait, wat zorgt voor 12-25 dB.
In tegenstelling tot de 2000 RPM van de T5.
Nu ben ik geen kei in natuurkunde, maar de simpele ziel in mij zegt dat de verdubbeling in RPM ook meer lawaai met zich meebrengt.
Dat je daar dus ook rekening mee houdt.

CFM kan ik van die Zalman niet vinden, maar dat gegeven zegt ook niet alles.
En die Zalman heeft wel een aantal awards achter zijn (bekende) naam staan.
T5? China? :+

[afbeelding]
Ja ik ken er ook geen zak van, daarom datk t vraag :P

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-11 14:16
Ik denk dat veertig euro voor een notebook koeler zeker niet te veel is. Deze is dan ook erg stevig.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 21:08

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik heb een paar kinderen in de straat wonen met laptops die gebruikt worden voor games. Die dingen vielen constant uit na 20 minuten spelen, maar nadat ze zo`n cooling pad plaatsten, hadden ze nergens meer last van.

Ik heb zelf zo`n Microsoft pad (met een enkele, grotere fan) onder mijn laptop staan en sindsdien blaast de laptop zelf enkel nog 'lauwe' lucht. Voorheen was dit loeiheet.

Je kunt kijken of je kleine fans wilt, of een grote... een grote zal stiller zijn en lekker veel luchtverplaatsing hebben, maar die kleine fans kun je soms precies onder de intake van je laptop plaatsen. In zo`n geval heeft dat meer rendement. :)

Ik zou het gewoon doen voor die paar tientjes.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij valt hij niet uit, gewoon BF3 wordt traag as shit na n tijd :P Maar hoe meer fans hoe beter, of hoe minder fans?

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:29
Kwaliteit en plaatsing telt ook mee. Vandaar dat ik zei dat puur het gegeven CFM niet veel zegt over goede koeling.
Pagina: 1