Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Openelec installeren op windows7 machine (DUAL boot dmv BCD)

Pagina: 1
Acties:

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Hallo,

Omdat we in dit topic gedeelte het over XBMC hebben heb ik mijn vraag hier geplaatst, als dat een verkeerde plek mijn excuses en hopelijk kan een admin hem dan verplaatsen naar de juiste!

ik heb een windows7 HTPC machientje in mijn woonkamer staan en hier door ik XBMC op. Nu gebruik ik deze machine ook als spelletjes machine en wil deze installatie clean houden. Dus ook geen XBMC etc er meer op, puur een game machine/installatie.

Nu draait deze met een boot SSD (64GB) dus heb ik een extra partitie aangemaakt voor openelec volgens de specs van de openelec website.

So far so good.

Ik heb de "handleiding" gevolgd maar ik krijg hem niet voor elkaar .
Zie http://sunfizz98.wordpres...ws-without-linux-install/

Nu wil ik hem dus dualboot maken dmv BCD te gebruiken maar wat ik ook probeer, hij blijft hangen bij het opstarten van de Openelec partitie.

Ziet iemand wat er fout is aan de gegeven handleiding?

Mijn machine laat nu bij het opstarten 2 opties zien (windows en openelec) alleen wil hij niets hebben van de openelec optie en is alleen de windows op te starten :-(

Het leek al zo makkelijk om het via BCD te doen ......

Thnx

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je het makkelijk wilt houden, is het beter om een aparte /boot partitie te maken zodat je met Grub kan werken. Als je dan OpenElec zat bent, kan je die partitie verwijderen zonder je boot optie te slopen met de bekende Grub Rescue melding (wat die staat op /boot). Je kan dan daarna met Windows weer BCD instellen om dan /boot te kunnen verwijderen (of je houd 'm, zo groot hoeft-ie niet te zijn, 200MB is genoeg).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Het leek al te makkelijk om BCD te gebruiken ;-)

In het verleden wel vaker gedaan met grub dus zit niets anders op dan dat te doen waarschijnlijk. Ik hoop dat iemand het wel met bcd had gefixt.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Persoonlijk vind ik klooien en rommelen totdat 't werkt met BCD veel minder makkelijk en intuïtief dan het automatisch laten regelen door Grub en z'n OS detectie. Even afhankelijk van hoeveel partities je al hebt, kan je er zelfs voor kiezen om /boot helemaal achteraan de schijf te laten plaatsen, zodat je makkelijker OpenElec kan verwijderen en de schijfruimte ervan terug aan je Windows kan geven, zonder last te hebben van de Grub partitie.

Uiteraard kan je er ook voor kiezen om OpenElect op een USB stick te zetten en hier van op te starten. Dan hoef je ook niet bang te zijn dat je Windows zonder ruimte komt te zitten of je MBR wordt overschreven met Grub. Die staat dan tenslotte op de stick. Stick eruit = Windows booten.

Commandline FTW | Tweakt met mate