Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• JPG-89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-10 13:16
Beste,

Ik kan uit 2 modellen kiezen.
  • LG 55LA8609
  • Philips 55PFL8008K
Het zijn allebei Edge-lit schermen met allebei een achtergrondpaneel van 200 werkelijke HZ

De Philips tv maakt hier 1400 van en de LG 800. Zou dit in beeldkwaliteit schelen?

Ik begrijp dat er op de Philips wat minder apps zitten icm smart tv, maar hier geef ik niet om. Ik maak hier weinig tot geen gebruik van op mijn huidige tv en dat zal niet anders zijn bij de nieuwe.

Het belangrijkste voor mij is de beeldkwaliteit.

Ik heb altijd Samsung gehad en nooit problemen ondervonden. Echter kan ik deze 2 tv's met korting krijgen, dus ik zou graag weten welke julie voorkiezen.

Ik dacht dat vroeger philips en lg ook samenwerkte? Of is dit allang het geval niet meer?

• JPG-89
Ik zie dat ik het topic verkeerd geplaatst heb.

Mijn excuses, kan het verplaats worden naar het aankoopadvies gedeelte?

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

JPG-89 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:02:
Beste,

Ik kan uit 2 modellen kiezen.
  • LG 55LA8609
  • Philips 55PFL8008K
Het zijn allebei Edge-lit schermen met allebei een achtergrondpaneel van 200 werkelijke HZ

De Philips tv maakt hier 1400 van en de LG 800. Zou dit in beeldkwaliteit schelen?

Ik begrijp dat er op de Philips wat minder apps zitten icm smart tv, maar hier geef ik niet om. Ik maak hier weinig tot geen gebruik van op mijn huidige tv en dat zal niet anders zijn bij de nieuwe.

Het belangrijkste voor mij is de beeldkwaliteit.

Ik heb altijd Samsung gehad en nooit problemen ondervonden. Echter kan ik deze 2 tv's met korting krijgen, dus ik zou graag weten welke julie voorkiezen.

Ik dacht dat vroeger philips en lg ook samenwerkte? Of is dit allang het geval niet meer?
LG is dochter franchise van Philips ;) Zelfde als Mediamarkt <> Saturn verhaaltje

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• JPG-89
Oke,

Ze gebruiken dus niet dezelfde componenten in de tv's.

Iemand advies of ervaring aangaande?

• computergenie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-02 07:47
LG is geen dochter meer van Philips.
Philips gebruikt wel LG lcd panelen.

Ik zou voor de Philips 55PFL8008K, deze wordt heel goed getest .(in de juli uitgave van what hi fi, wordt hij zelfs beter getest dan de samsung f8000)

Geweldig contrast, kleuren en 3d. De beeldverwerkings engine van philips is ook top. Bij snelle beelden blijft hij scherp

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Volgens mij ging Philips stoppen met het maken van TV's. Ze gebruiken idd de zelfde panelen.
Heb zelf een LG en ben daar eel tevreden over.
Protip: zorg dat je een CI+ module bij koopt. Zoveel makkelijker dan een losse decoder. Mocht je UPC hebben, kun je ze helaas alleen huren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• computergenie
Philips heeft haar tv afdeling ondergebracht in gezamenlijke onderneming samen met TPV Technology. Deze onderneming gaat dus door.

[ Voor 6% gewijzigd door computergenie op 05-08-2013 22:26 ]

• JPG-89
Cam module heb ik nog, dus dat is geen probleem.

Ik had inderdaad ook de review gelezen van What Hifi en daardoor neigde ik al naar de Philips. Er is nu ook een cashback actie of een gratis 100cm LCD tv bij aanschaf van de Philips.

Iemand die mij nog kan overtuigen om beter de LG te kopen?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-11 18:48
Design, maar dat is persoonlijk :)

Die van LG zijn veel mooier maar dat is wel een dikke imho.

• computergenie
Waarom neem je de sony w9 en samsung f8000 niet mee in je afweging?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

JPG-89 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:04:
Ik zie dat ik het topic verkeerd geplaatst heb.

Mijn excuses, kan het verplaats worden naar het aankoopadvies gedeelte?
Yess, done!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11 11:24
The Eagle schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:11:
Volgens mij ging Philips stoppen met het maken van TV's. Ze gebruiken idd de zelfde panelen.
Heb zelf een LG en ben daar eel tevreden over.
Protip: zorg dat je een CI+ module bij koopt. Zoveel makkelijker dan een losse decoder. Mocht je UPC hebben, kun je ze helaas alleen huren.
Ik heb de CI+ module juist weer zo snel mogelijk uit mijn 2013 LG gehaald. Wat een drama t.o.v. mijn Humax. Zeer trage zapsnelheid veel storing in beeld.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Offtopic: dan moet je het signaal van je coaxkabel eens nakijken, of een andere kabel fixen. Want dat hoort niet, zeker die storing niet.
Een humax zal een ingebouwde versterker hebben, dat zal het verschil maken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Nou bij mij is het helemaal vreemd. Heb ook de ci+ module van neotion en bij mij hapert en stoort het beeld als een malle als ik ga downloaden via de lan kabel uiteraard. Versterker heb ik er ook tussen maar maakt niks uit.
Hoe ik dit oplos geen idee. Als ik niet internet heb ik nergens last van. Vreemde is kanalen die in HD zijn storen alleen. De rest heeft dat niet. Had ziggo al gebeld maar zij gaven me het nummer van service plus a la 65 cent p.m.

• Mektheb
Versterker is vaak een probleem incombinatie met een ci+, haal die er is tussen uit ;)

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Mektheb schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:46:
Versterker is vaak een probleem incombinatie met een ci+, haal die er is tussen uit ;)
Die had ik juist gehaald en ertussen gestopt omdat mijn tv zo stoorde wanneer ik zat te internetten. Maar dit maakte uiteindelijk ook helemaal niks uit.
Mijn modem (Ubee docsis 3.0) en pc staat 5 meter van de tv. Vreemde is, toen ik de Humax decoder er had, geen enkel probleem alleen deze was een scart model. Dus HD zenders kon ik wel shaken, daarom dacht ik van de CI+ module.

Aangezien mijn model van eind 2012 LG is. Maar het valt me op dat ik dikke storingen krijg wanneer ik download of internet intensief gebruik. Maar deze storingen zijn voornamelijk alleen op de HD zenders. Zenders zoals E! of Syfy heeft het helemaal niet.

Ik denk zelf dat dit aan de bandbreedte ligt bij de wijkcentrale. Denk dat wanneer ik bv volop download (120/10Mbit) en tv kijk (SBS6 HD) het 2 much is wat over de lijn binnen komt. Dit ligt absoluut niet aan mijn coax kabel in huis, want het word gesplitst waar het binnen komt.

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-11 18:10
computergenie schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:01:
LG is geen dochter meer van Philips.
Philips gebruikt wel LG lcd panelen.

Ik zou voor de Philips 55PFL8008K, deze wordt heel goed getest .(in de juli uitgave van what hi fi, wordt hij zelfs beter getest dan de samsung f8000)

Geweldig contrast, kleuren en 3d. De beeldverwerkings engine van philips is ook top. Bij snelle beelden blijft hij scherp
Software voor SmartTV is daarentegen een drama bij Philips. Beeldkwaliteit is overigens erg goed.

LG heeft passief 3D en Magic Remote om SmartTV makkelijker te gebruiken, ook is het design van de LG wat strakker, alhoewel de voet lelijk is (maar dat is mijn smaak)

Het actieve 3D scherm van de Philips heeft echter mijn voorkeur en wat eerder genoemd werd klopt niet helemaal want de 8008 reeks gebruikt volgens mijn informatie Sharp schermen ipv LG schermen. Daarom ook de reden dat de 5xx8, 6xx8 en 7008 passief 3D hebben en de 8008 heeft actief 3D.

Overigens wel eens gekeken naar de Designline 8000? Erg strakke tv.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• computergenie
Schizo007nl schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:06:
[...]

Het actieve 3D scherm van de Philips heeft echter mijn voorkeur en wat eerder genoemd werd klopt niet helemaal want de 8008 reeks gebruikt volgens mijn informatie Sharp schermen ipv LG schermen. Daarom ook de reden dat de 5xx8, 6xx8 en 7008 passief 3D hebben en de 8008 heeft actief 3D.
dat vind ik ook wel een goed argument

voor grotere schermen(vanaf 42 inch) is actieve 3d beter dan passief omdat je bij passief maar de helft van de resolutie hebt. Bij grotere schermen is in 3d belangrijker dat je full HD hebt.

• JPG-89
computergenie schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:44:
Waarom neem je de sony w9 en samsung f8000 niet mee in je afweging?
Eerlijk gezegd zou ik normaal gesproken niet uit deze 2 modellen kiezen, maar het bij een samsung houden of toch eens een panasonic plasma proberen.

Vanuit ING kan ik met gespaarde "rentepunten" uit deze 2 tv's kiezen, ik krijg daardoor rond de 500 euro korting op 1 van de 2 modellen.

Aangezien ik ga verhuizen vind ik het een mooi moment om hier eens gebruik van te maken en wat geld te besparen.

Als de beeldkwaliteit maar erg goed is vind ik het in orde. Voor de rest vind ik het enige prettige aan mijn samsung tv dat er media speler inzit zodat ik bijvoorbeeld MKV bestanden af kan spelen, maar ik dacht dat dit ook in de Philips zat en anders schaf ik wel een media speler aan.

• Mektheb
Mijn ervaring met de ING rente punten is is dat je het toestel zonder die rente punten vaak nog goedkoper op internet ergens koopt.

LG ondersteunt standaard MKV dus bij een LG zit dat wel snor ;)

• JPG-89
De Philips 55PFL8008K kost 1700,- daar kan ik hem op internet niet voor vinden..

Hij kost eigenlijk overal 2500,-

op 1 site na daar kost hij 2000,-

• computergenie
waar koop jij hem voor 1700 euro dan ?

• JPG-89
https://rentepunten.ing.nl/productdetails/6221567#60906

Ik hoop dat je enig zins het verhaal hebt gelezen?

• Mektheb
Dan is het nog best voordelig inderdaad :) !
Pagina: 1