Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

gaming laptop 900.- 950.-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik ben van plan een gaming laptop te kopen voor 1200.- euro.

ik heb verder geen merkvoorkeuren.

ik heb gekozen voor een laptop aangezien ik wel vaker met een paar vrienden ergens game.

ik ben niet van plan hem verder veel mee te slepen ( heb daarvoor een goedkope acer )

ik heb wat rond zitten neuzen en ben bij deze msi uitgekomen:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GE70 2OE-015NL€ 1.141,80€ 1.141,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.141,80

ik hoor graag reactie

mvg. Glenn

ps. Ik heb de titel eerder gemaakt ik heb navraag gedaan en mijn ouders willen wel bijleggen het budget gaat dus omhoog naar 1200 max

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2013 13:25 ]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Heb je het LAA beleid doorgelezen?
Waarom ben je op deze laptop gekomen?
reviews: MSI GX60: gamelaptop met een twist

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt had dit artikel nog niet gezien zal eens naar de destiny kijken

• BioHzRd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04 09:41
Dat is een andere laptop, hij heeft het op de nieuwe GE70.
http://www.notebookcheck....287-Notebook.98244.0.html

Verwijderd

Nee. Hij heeft net een andere laptop in zijn topicstart gezet. Er stond een GX60.

De GE serie is overigens allerminst een aanrader...

• BioHzRd
Voor zijn 'noden' is hij wel goed...

Verwijderd

Een laptop die terugklokt tot 900mhz onder stress is goed voor:
ik heb gekozen voor een laptop aangezien ik wel vaker met een paar vrienden ergens game.
...lijkt mij niet.

• BioHzRd
Our stress test with Furmark and Prime95 shows that the chip is clocked at 980 MHz for a short time before it levels off at 901 MHz after 10 minutes. Reason for that is the massive heat development of the GPU; it cannot keep its maximum clock for longer periods with a core temperature of around 92 degrees Celsius.

Ja want je gaat altijd stress testen...
Ook doe er een notebook cooler eronder en hij zal niet meer terugklokken.

Agreed de koeling is niet super maar heb met dota 2 en black ops 2 geen trotteling gezien (en ja ik had de mhz waarde naast me)

Verwijderd

Dat is geen bewijs. Bij de asus G73/53 beweerden owners en reviews precies hetzelfde. Maar later bleek dat er een selectie van zo'n 10 games was waarbij je gegarandeerd throtteling issues krijgt.

Zodra je furmark start gaat de kloksnelheid van de GPU door de helft. De warmteproductie is dan lager dan tijdens een game. Je start prime95. De CPU klokt terug tot 1/4e van de normale capaciteit met bijbehorende warmteontwikkeling. Ik heb mensen throtteling zien melden in notebooks die in de stresstest van notebookcheck veel beter scoorden. Daar zit je dan met een laptop waar maar 1 geldig aanschafargument voor is: de GPU.

Nogmaals, je kan zelf een punt maken door een fatsoenlijke test te draaien. Loop bijvoorbeeld een bekende grafische benchmark met prime95 op lage prioriteit en doe verslag van het geheel. Op dit moment is notebookcheck de enige die zo'n test gedraaid heeft, en daarom is notebookcheck ook de enige partij die feiten aanlevert. Prime95 is niet onrealistisch. En ik zou zeggen, furmark op de helft van de normale kloksnelheid ook niet.
BioHzRd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:45:
Ook doe er een notebook cooler eronder en hij zal niet meer terugklokken.
Dan heb je dus een miskoop gedaan. Ik verwacht van een notebook dat hij onder normale omstandigheden zijn werk doet.

• BioHzRd
Hij doet ook perfect zijn werk onder normale omstandigheden.
Geen woorden in mijn mond leggen die ik niet gezegd heb.
Pagina: 1