Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell Inspiron aankoop advies

Pagina: 1
Acties:

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:52
Voor mijn ouders ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. Na het nodige nazoek werk twijfel ik tussen de dell inspiron 15r en de dell inspiron 15r se

•Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Internet, office, word, en heel af en toe een film kijken
•Wat mag je laptop gaan kosten?
tussen de 600 en 900 euro al is meer richting de 700 euro het meest gewenst
•Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
gewicht is niet echt belangrijk. Laptop moet wel enigszins stevig zijn.
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
in de prijs heb ik rekening gehouden met een Office 2013 thuisgebruik licentie a 107 euro en ik wil bij voorkeur 3 jaar garantie. Ook moet het systeem snel leverbaar zijn.

Als ik gebruikmakend van de nodige codes, vip codes en cashback (haalmeeruitjecard.nl ) kom ik uit op de volgende keuzes:

De dell inspiron 15r met hd ready scherm, 4gb geheugen (cn55143 ) . na kortingen kost deze 646 euro inc verlengde garantie en office licentie
De dell inspiron 15r SE met uiteraard Full HD scherm en 8gb (cn15s34 ) .na kortingen kost deze 893,08 euro inc verlengde garantie en office licentie

een verschil dus van ongeveer 250 euro waarbij ik voor die prijs extra geheugen heb, een beter scherm, een iets snellere processor. Extra geheugen kan ik zelf ook achteraf inbouwen dus dat is niet belangrijk voor nu. Wel vraag ik mij af of de lagere resolutie echt merkbaar gaat zijn voor mijn op leeftijd zijnde ouders bij gebruik in voornamelijk office applicaties en internet explorer. Dit is iets wat ik moeilijk kan inschatten. Een los scherm zullen ze niet gaan gebruiken.

Is de bouwkwaliteit van beide systemen vergelijkbaar? Lever ik erg veel in als ik voor de 15r met de mindere processor ga?

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''