Toon posts:

Intel of Amd en welk moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede gamers,
Ik heb een vraagje, want ik weet het niet meer. Welke processor is nu beter AMD K7 of de Intel PIII?
En daarbij welk moederbord is momenteel het beste voor dat type?

Garoeten,
J

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:22

Stropdas

Insert subtitle here

Ik had begrepen uit de verschillende tests dat het weinig uitmaakte. De prijs van ed AMD ligt veel lager dan die van Intel op dezelfde kloksnelheid, dus is die misschien beter. Voor spellen is de vedeokaart het belangrijkst, niet een bijzonder snelle processor. Een recentelijk spel is met Geforce II en een AMD 600 MHz veel sneller dan een AMD 1 GHZ met een Voodoo 2 kaartje. Dus investeer meer in de videokaart dan de processor.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Oke, daar gaat ie de oude Athlon(K7, oftewel Athlon classic)) is net iets langzamer dan de Pentium III coppermine, maar de nieuwe Athlon (thunderbird) is weer net iets sneller dan de Pentium III coppermine :D.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Koop een BX-bord met een Celeron II en een goede converter en je hebt veel snelheid voor een lage prijs.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26

FFF

Gaat maar net om je persoonlijke voorleur, moet bzeggen dat de coppermine makkelijker over te klokken is dit is voor mij het belangrijkste verschil maar vind de athlon toch iets beter in het rekenwerk :D
heb zelf ook een athlon 600 en ben er tevreden mee, met een beetje moeite zijn deze ook goed te overklokken zoals je waaschijnlijk wel weet.
mvg FFF

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor alle info,
Het wordt dus AMD, maar welk mainboard is momenteel een aanrader????

MVG,
John

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Abit KA7
Pagina: 1