Ik ben al een poosje servermonitor software aan het vergelijken om een aantal simpele taken te doen
Ik ben nu aan het testen
Tevens moet het pakket een linux agent hebben zodat ik een linux client met een agent ergens kan plaatsen die daar intern de apparaten aan het monitoren is. Dit kan zabbix bijvoorbeeld wel, maar dan moet ik het gaan instellen via SNMP terwijl een pa server monitor gewoon met de administrator login en domein de dingen kan monitoren die ik wil. Pa server monitor heeft dan weer geen linux agent..
Zoals jullie zien wil ik iets vrij simpels monitoren alleen lijkt dat niet op een eenvoudige manier te kunnen. Verschillende pakketten hebben wel goede onderdelen die ik wil gebruiken maar dit heb ik nog niet gevonden in 1 pakket.
Mijn vraag is dan ook of iemand misschien nu al zo een pakket gebruikt.
In het kort
Ik ben nu aan het testen
- Zabbix
- pa server monitor
- Frameflow server monitor
- PRTG
- Spiceworks
Tevens moet het pakket een linux agent hebben zodat ik een linux client met een agent ergens kan plaatsen die daar intern de apparaten aan het monitoren is. Dit kan zabbix bijvoorbeeld wel, maar dan moet ik het gaan instellen via SNMP terwijl een pa server monitor gewoon met de administrator login en domein de dingen kan monitoren die ik wil. Pa server monitor heeft dan weer geen linux agent..
Zoals jullie zien wil ik iets vrij simpels monitoren alleen lijkt dat niet op een eenvoudige manier te kunnen. Verschillende pakketten hebben wel goede onderdelen die ik wil gebruiken maar dit heb ik nog niet gevonden in 1 pakket.
Mijn vraag is dan ook of iemand misschien nu al zo een pakket gebruikt.
In het kort
- monitor software mag op windows of linux draaien
- moet in staat zijn simpel in windows schijfruimte checks en geheugen checks te doen (zoals pa server monitor)
- moet een op linux draaiende agent hebben die windows agentless kan monitoren om het naar kantoor terug te sturen.
- moet citrix kunnen monitoren
En toevallig vind ik dus van niet! :-)