Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 19:47

sus

is druk :+

Topicstarter
Hoi,

Ik vraag met het volgende af.

Ik host op een eigen server hier op zolder mijn website. Deze is op dit moment door een storing bij een hostingpartij niet bereikbaar. Ik heb daar mijn .nl aangevraagd en neem als enige dienst IP-forward af. Ik beheer zelf de DNS instellingen, dus als mijn thuis IP veranderd, kan ik dat direct in de DNS aanpassen.

Maar, nu ben ik dus "down".

Is het mogelijk om ergens een 2e DNS aan te maken, zodat bij problemen bij partij A, partij B het overneemt, en ik dus bereikbaar blijf?

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:22
Ja, ik weet niet of je bind gebruikt, maar je kan makkelijk een makkelijk een secundairy dns opzetten. Huur een goedkoop vps-je (of een ovh dedicated a 3 euro?) en install de boel.

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-11 13:30
Je zou bijvoorbeeld gewoon een account aan kunnen maken bij openprovider.eu

Kan je gratis gebruik maken van hun DNS diensten.

Enige probleem wat je mogelijk wel hebt: De plek waar je de IP forward dienst bij afneemt moet het wel toestaan dat je meerdere externe DNS servers gebruikt.

Zelf gebruik ik het voor een aantal servers die ik her en der host met gewoon een domeinnaam via een andere partij. Waar ik het domeinnaam heb kan ik gewoon aangegeven welke DNS servers voor mijn domein gelden.

Let wel op: Indien je met meerdere DNS servers op diverse locaties gaat werken zit je wel met een master/slave DNS, je master DNS moet gegevens kunnen doorgeven aan de extra servers. Sommige providers willen dit nog wel is geblokkeerd hebben.

Richard