Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ntbtlog.txt (unix rootkit)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Mijn ms security essentials geeft aan dat er een unix rootkit gedetecteerd is, maar hij komt steeds terug. Nu las ik dat deze rootkit vermoedelijk samen met windows wordt opgestart. Nu heb ik het logje met alle bestanden die zijn opgestart (ntbtlog.txt) alleen kan ik nergens vinden wáár ik op moet zoeken. In een artikel las ik een paar vaak voorkomende namen maar die staan er niet in.. wellicht maakt het een random naam aan? Is er niet ergens een online checker of is dit uberhaupt niet te doen?
Moet ik misschien een andere virusscanner installeren?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:49

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Doe in ieder geval eens een scan met TDSSKiller en scan ook eens met Malwarebytes Anti Malware.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Een derde goede optie is om je systeem ook te scannen met Malwarebytes Anti-Rootkit.
Nog meer tips voor verwijderen:
Eset Online Scanner.
RogueKiller (Krachtige tool, dus wel gebruik op eigen risico :))

Verwijderd

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:46:
Doe in ieder geval eens een scan met TDSSKiller en scan ook eens met Malwarebytes Anti Malware.
Bedankt! De eerste was raak, hij vond gelijk drie bestanden.. nu maar even bezien of Security essentials nog steeds meldingen gaat geven (hij ziet de rootkit wel maar kan hem niet opruimen).

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Boot anders in veilige modus zonder netwerk en scan dan nog een keer. Hopelijk kan je hem dan wel verwijderen.
Kan je ook nog de log van TDSSKiller eens posten. Dan kunnen we nog even met je meedenken / kijken.