Toon posts:

De gangbare temperaturen van Mobo, CPU & GPU

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is hier een site voor of is dat gewoon common-knowledge?

Mijn CPU draait nu al enkele maanden op 70C.
GPU op 50C en het geheugen daarvan op 62C.

Ik wil graag weten wat "normaal" is en tot hoe ver ik kan gaan.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
P4 heb ik geen ervaring mee, maar 70 graden is toch wel warm vind ik...

die memory is ook veelste warm...

GPU is normaal

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het memory van de GPU :) Of is dat ook te warm. Ik twijfel nog steeds tussen een koelkast ombouwen of een liquid-cooled setje. Ik moet namelijk ook die schijven zien te coolen want die zijn echt abnormaal.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Wat voor kast heb je?

Zorg zowieso voor een goeie airflow in je kast door een aantal x-tra fans te plaatsen....

GPU-mem, hoe heb je dat gemeten? 60 is wel heel warm hoor, gewoon heatsinkjes erop doen en een goeie airflow hebben... (slotcooler eronder ofzo)

GPU-core is normaal.

CPU, auw dat is veelste warm... nieuwe fan op de heatsink monteren (92x92mm met ongeveer 50/60 CFM, beetje prutsen en het lukt wel...) Er is een site waar beschreven staat hoe het moet, maar search is down, dus ik kon het even niet opzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles standaard. Metingen verricht ik mbv bijgeleverde software. Leadtek en Asus. Cooler zat op de kaart en ook op de CPU. Volgens mij heet mijn kast Terminator. Die is te zien op www.des.nl (komtie niet vandaan). Het is een kleine kast, ik wil geen grote. Maar ik heb mooie plannen voor die kast, dus dat komt wel goed.

De kast staat er dus niet meer.

• Fleshi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 21:21
Vergleken met mijn P4 1,7Ghz is het nogal al warm ja. Die van mij word na een middag Quake 3 niet warmer dan 45graden en het mobo is dan 28graden. En dat is dus zonder extra fans:)

Verwijderd

Topicstarter
Echt raar wel, ik hoef'm alleen maar aan te zetten en hij staat op 70C. De treshold staat ook op 90C.

Verwijderd

:)
Pagina: 1