geen televisie via powerline adapters bij ons brabannet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luc2003
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-04 17:55
wij hebben al een jaar onsbrabannet met de Amino M540 HD pvr , dit heeft altijd gewerkt met twee 200mb powerline adapters

echter sinds een anderhalve week heb ik problemen met televisie kijken, zie hieronder de feiten op een rijtje

-televisie valt uit of begint te haperen
-uitzending gemist kan ik wel gewoon kijken
-opgenomen programma's ook, dit staat natuurlijk op de pvr
-resetten van modem of Amino M540 geeft geen oplossing
-andere powerline adapters aangeschaft van 500mb speciaal voor AV, geen oplossing
-met utp kabel geen enkel probleem

punt is dat het altijd heeft gewerkt en bij de aanschaf door mij hier speciaal naar gevraagd is.
mijn idee is dat er een update is geweest van het modem of Amino M540 waardoor het niet meer werkt

de gehaalde snelheid die ik meet met mijn laptop is 20mb die uit de powerline adapter komt, dit is dus de snelheid die in de Amino M540 komt

ons brabantnet heeft geen oplossing, men geeft aan dat ze geen garantie geven op hte werken met powerline adapters

bij kpn word het overigens wel ondersteund..
graag jullie idee , ervaring en mogelijk de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-06 21:24

sus

is druk :+

Als je je stekkers eens in je normale netwerk opneemt om te kijken of je via bijv. je laptop wel kan internetten daarmee? Als dat wel werkt, hebben ze dus inderdaad een update gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is er niets gewijzigd in je stroomnetwerk? PowerLine dingen zijn gevoelig voor van alles en nog wat, ik heb vaak zat gezien dat iets in eerste instantie leek te werken, en vervolgens niet stabiel bleek en alsnog verbindingsproblemen gaf, omdat er ergens weer een apparaat was aangesloten dat de zooi liep te storen.
PowerLines zou ik dus alleen gebruiken als het echt niet anders kan, bij voorkeur gewoon een UTPkabeltje trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luc2003
sus schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:59:
Als je je stekkers eens in je normale netwerk opneemt om te kijken of je via bijv. je laptop wel kan internetten daarmee? Als dat wel werkt, hebben ze dus inderdaad een update gedaan.
via de netwerkkabel die in de amino gaat heb ik gewoon internet , geen enkel probleem (ongeveer 20mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Worden die dingen niet gewoon te heet met die hitte nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luc2003
TERW_DAN schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:11:
Is er niets gewijzigd in je stroomnetwerk? PowerLine dingen zijn gevoelig voor van alles en nog wat, ik heb vaak zat gezien dat iets in eerste instantie leek te werken, en vervolgens niet stabiel bleek en alsnog verbindingsproblemen gaf, omdat er ergens weer een apparaat was aangesloten dat de zooi liep te storen.
PowerLines zou ik dus alleen gebruiken als het echt niet anders kan, bij voorkeur gewoon een UTPkabeltje trekken.
er is niet veranderd , het heeft altijd ook prima gewerkt. tja, utp trekken door een huis heen zit ik niet op te wachten en zit ook niet te wachten om mijn coax kabel uit de leiding te halen en deze vervangen voor utp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Dat jij niets hebt aangepast wil niet zeggen dat er niets in je huishouden is veranderd dat impact heeft op die powerline verbinding. Wellicht heb je een lamp op dezelfde groep zitten waarvan de transformator aan het overlijden is, of is je wasmachine aan het storen op die groep. Powerline is in de basis leuk en makkelijk maar geeft geen enkele garantie dat het blijft werken. Daarvoor is het gewoon te onvoorspelbaar.

Gewoon kabeltjes trekken en nooit meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luc2003
denan schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:59:
Dat jij niets hebt aangepast wil niet zeggen dat er niets in je huishouden is veranderd dat impact heeft op die powerline verbinding. Wellicht heb je een lamp op dezelfde groep zitten waarvan de transformator aan het overlijden is, of is je wasmachine aan het storen op die groep. Powerline is in de basis leuk en makkelijk maar geeft geen enkele garantie dat het blijft werken. Daarvoor is het gewoon te onvoorspelbaar.

Gewoon kabeltjes trekken en nooit meer gebruiken.
als ik anderhalf uur achter elkaar kan internetten op deze powerline adapter zie ik geen probleem eerlijk gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Internet en lineaire tv zijn twee compleet verschillende dingen. Als jij internet en je krijgt een plotselinge latency spike, of packageloss, van een paar seconden merk jij daar niets van (TCP/IP, dus resenden van de data is mogelijk). Bij het TV kijken merk je dat meteen aangezien de datastream one way is. IPTV 'herzend' nooit packages. Dus staat je beeld stil, krijg je zwarte blokken of valt het signaal helemaal weg voor een paar seconden.

Calldriver nummer 1 bij elke IPTV club zijn powerline adapters. Als het werkt prima, maar de kans is groot dat het ooit stopt met werken. Compleet onvoorspelbaar en dus niet te supporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

luc2003 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:04:
[...]

als ik anderhalf uur achter elkaar kan internetten op deze powerline adapter zie ik geen probleem eerlijk gezegd
"Internetten" vraagt niet om minimale bitrates. Video streaming vraagt dat wel. Dat Uitzending Gemist wel werkt maar linear TV niet is veelzegged, Uitzending Gemist werkt met veel lagere bitrates dan live TV.

Je haalt gewoon niet genoeg snelheid over Powerline om live TV te spelen. Als dat vroeger wel kon en nu niet is er iets veranderd. Dat kan zoals Terw_Dan terecht aangeeft iets uitermate triviaals zijn - ik heb meegemaakt dat Powerline eruit knalde toen iemand een stofzuiger inplugde om te gaan zuigen. Ook een telefoonoplader in een ander stekker steken kon het verschil maken tussen 20Mbps (zat voor alle streaming) en 5Mbps (niet genoeg voor broadcast-quality SD, laat staan HD). Het zou zelfs de hitte kunnen zijn, maar dat hoeft allerminst. Een ventilator tegen de hitte is daarentegen zeker een verdachte.

Hoe dan ook, oplossingen:

1) Ethernet aanleggen. Kost wat moeit maar weinig geld, en levert beste prestaties zonder afhankelijk te zijn van wat dan ook.
2) MoCA over je coax gebruiken. Aangezien coax daadwerkelijk bedoeld is voor signaaloverdracht zijn veel hogere bandbreedtes betrouwbaar mogelijk. Ga uit van 170Mbps continu. Nadeel: redelijk aan de prijs, setje kost EUR 130 ofzo op Bol.com
3) Rondkloten met je Powerline-meuk op andere stopcontacten (en andere apparaten ook verplaatsen) om te kijken of je de boel een beetje op kunt krikken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

luc2003 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:06:

punt is dat het altijd heeft gewerkt en bij de aanschaf door mij hier speciaal naar gevraagd is.
mijn idee is dat er een update is geweest van het modem of Amino M540 waardoor het niet meer werkt

de gehaalde snelheid die ik meet met mijn laptop is 20mb die uit de powerline adapter komt, dit is dus de snelheid die in de Amino M540 komt

ons brabantnet heeft geen oplossing, men geeft aan dat ze geen garantie geven op hte werken met powerline adapters

bij kpn word het overigens wel ondersteund..
graag jullie idee , ervaring en mogelijk de oplossing
De bitrate is bij KPN is max 7 Mbit voor een HD zenders en dat is een groot verschil met de HD zenders van Glashart media. Die zijn 12-13 Mbit en dan is jouw gemeten 20 Mbit niet veel al wilt je opnemen en kijken tegelijk. Zoals hierboven al staat is iptv veel gevoeliger voor storinngen. Omdat het powerline signaal niet stopt bij de meterkast kunnen andere powerline adapters in de buurt ook de snelheid negatief beinvloeden Geldt ook voor andere storingen van buitenaf.
Pagina: 1