een antal vragen op het christen geloof?

Pagina: 1
Acties:

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
Stel god heeft de aarde toch geschapen. Wie heeft god geschapen?
Stel god bestaat en is echt zo almachtig waarom laat ie niet iedereen het zelfde geloof geloven?
en stel waarom laat ie mensen dan toe die niet in hem geloven?

Dit zijn enkele vragen die ik nu wel uit gelegd wil hebben. En ja ik ben niet geloofig. Overigens mijn vriendin wel maar die kan het mij ook niet uit leggen. En alle geloovige moeten nu niet gelijk gaan roepen. Dat wij mensen te nietig zijn om dingen als God te bevatten.

Lekker zijn is een gave :)

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:31

Sharky

Skamn Dippy!

ik voorzie een eindeloze discussie. hier kun je niet zo makkelijk antwoorden op geven

This too shall pass

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 15:35 schreef sharkyOnline het volgende:
ik voorzie een eindeloze discussie. hier kun je niet zo makkelijk antwoorden op geven
wat maakt een einde loze discussie uit zolang je maar serieus blijft en niet al te veel offtopic gaat.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik ben niet gelovig maar ik kan de antwoorden wel raden. :)

"Stel god heeft de aarde toch geschapen. Wie heeft god geschapen?"

-God is niet geschapen.

"Stel god bestaat en is echt zo almachtig waarom laat ie niet iedereen het zelfde geloof geloven?"

-Omdat het geloof dan niets waard is. God heeft ons een wil gegeven en we zijn hier op aarde om de waarheid te vinden.

"en stel waarom laat ie mensen dan toe die niet in hem geloven?"

-Omdat God niet wil dat mensen gedwongen worden om in God geloven. Je moet zonder concreet (wetenschappelijk) bewijs voor God geloven in het bestaan van God.

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 15:34 schreef lordspacie het volgende:
Stel god bestaat en is echt zo almachtig waarom laat ie niet iedereen het zelfde geloof geloven?

Dit zijn enkele vragen die ik nu wel uit gelegd wil hebben. En ja ik ben niet geloofig. Overigens mijn vriendin wel maar die kan het mij ook niet uit leggen. En alle geloovige moeten nu niet gelijk gaan roepen. Dat wij mensen te nietig zijn om dingen als God te bevatten.
Wat wil je ermee bereiken ?
Wil je ook gelovig worden omdat je vriendin dat ook is, of wil je kunnen voorstellen hoe zij erover denkt. ?

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 15:47 schreef a_casema_user_at_work het volgende:

[..]

Wat wil je ermee bereiken ?
Wil je ook gelovig worden omdat je vriendin dat ook is, of wil je kunnen voorstellen hoe zij erover denkt. ?
nah geloofig zal ik nooit worden. Ik heb geloofig vanaf mijn geboorte al gezondigd en ik heb zo een beetje alle wetten. Als ik zo die domine hoorde afgelopen zondag. Laat ik die dingen maar niet op noemen.

Maar goed ja ik wil ze leren begrijpen. Kijk ik vat het niet waarom geloof je in iets dat nooit is bewezen dat het bestaan heeft.

Verwijderd

God is niet geschapen. Hoe dan wel? Kweenie
Dat is hetzelfde als liefde van een hoer (niet echt). Die keus kan je mensen niet opdringen als je rekening houd met vrije keuze. Tis zelfs nog anders, dankzij het sterven van Jezus kan je weer bij God komen. Hier hoef je nix voor te doen (de hemel inwerken) alleen maar accepteren van "de genadegift" . Hij heeft jou dus wel uitgekozen en nu is het aan jou om de keus te maken.
En alle geloovige moeten nu niet gelijk gaan roepen. Dat wij mensen te nietig zijn om dingen als God te bevatten.
Hoe je het ook draait of keert wij mensen zijn beperkt. Vragen als waar komt God vandaan zijn niet te beantwoorden. Dit heeft nix te maken met in doofpot proppen.

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
god is alles jij ik de merel in de boom, de boom etc etc,

stel je sterft waar gaat dan je lichamelijke energie naar toe ?
antwoord : God ?!
wat gebeurt er met al die ideeen etc in die energie ? die komen samen in god, gevolg god is allmachtig en alles omvattend en bestond dus al vanaf het eerste stof deeltje dat ook energie bevat zie foto's van aura's planten stenen etc.
lijkt mij of niet ?

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Verwijderd

als het universum uit de Big Bang is ontstaan, waaruit is dan de Big Bang ontstaan ?
omdat we een vrije wil hebben en dus zelf kunnen uitmaken wat we geloven
met wie moeten we dan eindeloze discussies voeren ?

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 16:14 schreef salutem het volgende:
god is alles jij ik de merel in de boom, de boom etc etc,

stel je sterft waar gaat dan je lichamelijke energie naar toe ?
antwoord : God ?!
wat gebeurt er met al die ideeen etc in die energie ? die komen samen in god, gevolg god is allmachtig en alles omvattend en bestond dus al vanaf het eerste stof deeltje dat ook energie bevat zie foto's van aura's planten stenen etc.
lijkt mij of niet ?
sorry maar als god jij ik en die merel zou zijn. Dan zouden wij een gezamelijke brein moet hebben ( net als de borg). Maar ik kan nog steeds niemand gedachtes horen hoor. en als ik dood ben ben ik dood er is volgens mij niks na de dood. Kijk het lijkt mij toch ook dat niemand naar de hemel gaat want iedereen vermoord toch wel is een mug of een persoon dus komt iedereen in de hell.

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 16:27 schreef Flamez het volgende:

[..]

als het universum uit de Big Bang is ontstaan, waaruit is dan de Big Bang ontstaan ?

De big boom is onstaan uit de oermaterie die weer bestaat uit stof en nevels.
[..]

omdat we een vrije wil hebben en dus zelf kunnen uitmaken wat we geloven

Waarom zou die ons dan een vrije wil hebben gegeven brengt enkelt maar narigheid met zich mee
[..]

met wie moeten we dan eindeloze discussies voeren ?

daar zit wat in

• salutem
Op dinsdag 05 juni 2001 16:29 schreef lordspacie het volgende:

[..]

sorry maar als god jij ik en die merel zou zijn. Dan zouden wij een gezamelijke brein moet hebben ( net als de borg). Maar ik kan nog steeds niemand gedachtes horen hoor. en als ik dood ben ben ik dood er is volgens mij niks na de dood. Kijk het lijkt mij toch ook dat niemand naar de hemel gaat want iedereen vermoord toch wel is een mug of een persoon dus komt iedereen in de hell.
Na mijn reactie zul je waarschijnlijk denken dat ik te veel van speed coke en dergelijk gebruikt hebt maar daar komt ie :

er is inderdaad een mogelijkheid om de gedachten van een ander te kunnen lezen sterker nog er zijn mensen die beweren zelfs in het verleden te kunnen lezen (zien)
Als je een insekt doodt dan wil dat nog niet zeggen dat je de "hell" in gaat maar als je je leven wijdt aan het uitroeien van insekten dan is het wat anders... ps wat is de hel eigenlijk......

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 16:42 schreef salutem het volgende:

[..]

Na mijn reactie zul je waarschijnlijk denken dat ik te veel van speed coke en dergelijk gebruikt hebt maar daar komt ie :

er is inderdaad een mogelijkheid om de gedachten van een ander te kunnen lezen sterker nog er zijn mensen die beweren zelfs in het verleden te kunnen lezen (zien)
Als je een insekt doodt dan wil dat nog niet zeggen dat je de "hell" in gaat maar als je je leven wijdt aan het uitroeien van insekten dan is het wat anders... ps wat is de hel eigenlijk......
hoezo speed man. Kijk ik geloof niet in die mensen als jomanda en weet ik het allemaal.

Maar goed ik kan ook in de verleden kijken van me eigen jij niet dan? MAar hoeveel muggen dood jij ik een paar onderd duizend schat ik. Ik vang altijd die muggen larven bij ons en vermoord die dan. heb je er minder last van of ik voer ze aan me kikkers.

Maar goed de hell is cool. als het zo is als in hellraiser

• salutem
ik zou zeggen neem nog een white widow van mij.

ja het zal vast wel op hellraiser lijken je geeft er namelijk zelf gestalte aan.

maar ja dat merken we allebei wel als het onze tijd is.

mazzeeeellll :P

• MrMartinH
  • Laatst online: 29-07-2024
Hm in zo'n geval kan je je natuurlijk ook gaan afvragen waarom er meerdere goden zijn.
Voor de Cristenen is er alleen God en Jezus. Voor de Islamiten zijn het Allah en Mohammed. Voor de (oud) Egyptenaren is het de zonnegod Ra. Voor de oude Grieken was het Zeus.
En in elk geloof doet hun God weer wat anders.
ZO hebben de Cristenen als tegenstander van hun God de duivel. Satan. Maar voor de Cristenen is Satan puur slecht en wil die niks liever dan de wereld vernietigen. De oude Grieken hadden Hades, de God van de onderwereld. Maar hun Hades had een belangrijke rol in de wereld van de goden, terwijl de Satan van de Cristenen dat weer niet heeft.

JE zou je dus ook kunnen afvragen waarom niet elk geloof dezelfde God heeft en waarom niet in elk geloof hun God hetzelfde is als de God van een ander geloof.

Signature

• salutem
ik ben het niet met je eens, fundamenteel komt elk geloof met elkaar overeen misschien niet exact qua naam enz. maar de principes wel.

Verwijderd

Ik geloof dat:

Het geloof bestaat omdat mensen van nature overal een verklaring voor willen hebben.
In alle geloven wordt alles verklaard door te zeggen er een God is.
Ondertussen kunnen we al zoveel dingen wetenschappelijk verklaren (EN BEWIJZEN!).
Dat het geloof alleen nog voor mensen is weg-gelegd die dit niet willen bevatten of ook maar de tijd nemen om eens te luisteren naar die bewijzen.
Verder is het geloof ook eeuwen lang (nu nog) gebruikt om mensen in de toom te houden of angst in te jagen of op te zetten tegen andere volken (ik zeg niet dat dit ook bij het geloof hoort maar het geloof is hiervoor (mis)gebruikt). Hierin kun je geen onderscheid maken tussen christen of moslim.

Accepteer nou gewoon dat je leeft en sterft en geniet.

Mijn Bijbel:
Behandel een ander zoals je ook wil dat anderen jou behandelen.
Heb respect voor alles wat een ander lief heeft. *D

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

[beetje offtopic]
als je niet in god geloofd, ga je naar de hel, waar je eeuwig hiervoor zult lijden.
Dit hoor ik wel eens, maar dat is toch vaag

Ik ken genoeg mensen die niet gelovig zijn, maar om ze nou in de hel te laten branden :?
ze hebben toch niemand iets misdaan?

[flame mode off]

[edit: beetje simpel gedacht, maar het gaat om het idee]

met papier mache kun je alles maken!!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Op dinsdag 05 juni 2001 20:18 schreef Servowire het volgende:
{hel branden}
Dit hoor ik wel eens, maar dat is toch vaag

Ik ken genoeg mensen die niet gelovig zijn, maar om ze nou in de hel te laten branden :?
ze hebben toch niemand iets misdaan?
Ach, zowel christen als niet christenen zijn in beginsel van God verwijderd: ieder mens wil immers zonder God leven en doen wat hij/zij zelf wil.

Het idee van de hel is mijns inziens dan ook niet dat je zal 'branden' of iets dergelijks, maar dat je domweg volledig van God verwijderd wordt. God is in deze wereld aanwezig, er heerst nog redelijk veel orde in de natuur en er is nog goed in mensen. Als God zich compleet verwijdert, is dat allemaal afgelopen.

Je kunt het enigzins vergelijken met een mens die het denkt zonder de zon te kunnen redden. Geen zon = een hel op aarde.

De mens wil zonder God leven. God is dan niet zo van:"pech gehad, aju!", maar geeft elk mens een nieuwe kans om terug te keren bij God.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• ParagonEnschede
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2023

ParagonEnschede

Alles als een beer

En hoe zit het dan met mij? Ik mag dan nog maar 20 zijn, maar ik heb de afgelopen jaren te veel dingen om me heen gezien waarom ik zeg: "God, ga fietsen man! Doe eens wat aan b.v. het onrecht!" En dan weet ik ook wel dat dat een afgezaagd argument is, maar nogniemand heeft hem onderuit kunnen halen. Ook niet met de belachelijke redenatie dat zondar het kwaad er geen goed kan zijn.

De Groningse beer

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 23:14 schreef Lordy79 het volgende:
Het idee van de hel is mijns inziens dan ook niet dat je zal 'branden' of iets dergelijks, maar dat je domweg volledig van God verwijderd wordt. God is in deze wereld aanwezig, er heerst nog redelijk veel orde in de natuur en er is nog goed in mensen. Als God zich compleet verwijdert, is dat allemaal afgelopen.
Ik voel me idd aardig van 'God' verwijderd, en daar kan ik alleen maar blij mee zijn. Ik wil zelf mijn oordelen vellen over verschillende zaken, en daarbij wil ik niet gehindeld worden door enige Chirstelijk vooroordelen. Ik ga ook uit van het goede van de mesne, en als sommige mensen dat gewoon niet verdienen, dan wil ik dat wel graag zelf uitmaken ipv een 'God' die dat mij even duidelijk maakt. daarom kan ik ook alleen maar hopen dat God lang van mij verwijderd moge blijve.
Je kunt het enigzins vergelijken met een mens die het denkt zonder de zon te kunnen redden. Geen zon = een hel op aarde.
Geen zon: geen leven, as easy that. Wat is voor jouw dan de definitie van 'hel'? Een plaats zonde God? Want wat dat betreft zit ik nu al in de hel, en ik kan niet zeggen dat me dat nu zo waar valt.
De mens wil zonder God leven. God is dan niet zo van:"pech gehad, aju!", maar geeft elk mens een nieuwe kans om terug te keren bij God.
Hoe dan? De mens haalt 'god' er wel weer bij als ze stuen nodig hebben die ze niet bij anderen kunnen vinden, en dus iets fictiefs nodig hebben om op te kunnen vertrouwen.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Op dinsdag 05 juni 2001 23:20 schreef ParagonEnschede het volgende:
"God, ga fietsen man! Doe eens wat aan b.v. het onrecht!"
Laat ik dan eens een poging doen:

God heeft de mens (jou, mij, je buurman, etc.) de verantwoordelijkheid gegeven over de aarde en alles wat daarop leeft, dus ook je medemens.

WIE ben jij (lees: wie is de mens) dat JIJ (de mens) God verantwoordelijk acht voor het niet direct ingrijpen op aarde?

1. Zijn wij allen, including me, niet te beroerd om het eten (en de rest) te delen met de hele wereldbevolking?
2. Zijn wij allen, including me, niet te beroerd om iets meer te betalen voor producten die WEL milieutechnisch verantwoord zijn?
3. zijn wij allen niet te beroerd om in nederland geld naar de zorg & onderwijs te laten gaan?
4. En naar politie of andere 'doelen' om de maatschappij weer op poten te krijgen?

Wie is GOD om dat dan wel te doen? Wij willen het toch zo? Dan kunnen wij het ook zo krijgen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• ParagonEnschede
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2023

ParagonEnschede

Alles als een beer

Nee, lordy79, ik wil geen hongerige Afrikaantjes. Net zo min als mijn buurman dat wil. (MREn) Op een enkele ass-hole na wil niemand andere mensen graag zien uithongeren.
Neem A Hitler. Ik beschouw dit persoon als uitwas. Het lullige is alleen dat dit wel uitwas was op het verkeerde moment. Economisch ging het slecht met Dld, vandaar dat hij aanhang kreeg. En niet omdat elke Duitser tegen Joden was, maar omdat hij het voor elkaar kon krijgen om werk te scheppen voor de vele werklozen. De uitspraak "Ich hab es nicht gewusst (ofzo)" is dus wel degelijk -min of meer- op zijn plek. Om nu te zeggen dat de mensheid alle Joden wilden uitmoorden, iets wat jij met het bovenstaande suggereert, is dus onzin. Als die God zo goed is, laat daar dan ook eens wat van aan die mensen zien die Hem het hardst nodig hebben.

De Groningse beer

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 16:35 schreef lordspacie het volgende:

De big boom is onstaan uit de oermaterie die weer bestaat uit stof en nevels.
ehm de big boom word gezien als oorzaak/oorsprong van Alles

voor de big boom was er dus Niets dus ook geen oersoep, stof of nevels
Waarom zou die ons dan een vrije wil hebben gegeven brengt enkelt maar narigheid met zich mee
maar het is wel een stuk interresanter dan wanneer je mensen heb zonder vrije wil die altijd maar precies doen wat je zegt

stel je eens voor .. je hebt een oneindig leven en bent alleen omringd door robots die precies doen wat je zegt
2 woorden... SAAI en Eenzaam

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:25

backupdevice

No Risk , Full Push

Dit is een leuke theorie.

Adam en Eva waren de eerste mensen op aarde, toch?????

Zij kregen 2 kinderen,Kane en Abel. Uit deze twee onstond de wereldbevolking!!!! Maar ik zie maar één vrouw. Dit ruikt naar iets......

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 10:41 schreef Blue_White_Army het volgende:

Zij kregen 2 kinderen,Kane en Abel. Uit deze twee onstond de wereldbevolking!!!! Maar ik zie maar één vrouw. Dit ruikt naar iets......
kane en eva en abel en eva ms?

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Dit is INCEST :r

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 11:27 schreef Blue_White_Army het volgende:
Dit is INCEST :r
ach dat bestond in die tijd nog niet.
En geloof jij dat ze maar twee kinderen hadden?

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Er staat toch in de bijbel dat adam en eva 2 kinderen krijgen, en uit die kinderen komt het mensenras. Ik zie maar één vrouw.

Ik kan me vergissen, lees eigenlijk nooit de bijbel. Kan me dit herinneren, omdat ik hiermee de godsdienst leraar over de zeik heb geholpen.

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 12:43 schreef Blue_White_Army het volgende:
Er staat toch in de bijbel dat adam en eva 2 kinderen krijgen, en uit die kinderen komt het mensenras. Ik zie maar één vrouw.

Ik kan me vergissen, lees eigenlijk nooit de bijbel. Kan me dit herinneren, omdat ik hiermee de godsdienst leraar over de zeik heb geholpen.
hahahaha ga ik ook is vragen bij me schoon ouders.
Maar goed laten we weer ff ontopic gaan

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Dan zal ik je van te voren ff waarschuwen. Als jouw schoonouders gelovig zijn , zou ik hier niet over beginnen. Kan leuke of minder leuke situaties opleveren ;)

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 13:53 schreef Blue_White_Army het volgende:
Dan zal ik je van te voren ff waarschuwen. Als jouw schoonouders gelovig zijn , zou ik hier niet over beginnen. Kan leuke of minder leuke situaties opleveren ;)
had pas al een discusie toen we uit de kerk kwamen met d;r moeder. Over de heilige geest die in je kwam en daarna over de big boom enzo

Verwijderd

De bijbel is geen geschiedenis-boekje waarin uitgebreid beschreven staat hoeveel kids a&e hadden. Kain&Abel worden er gewoon ff uitgehaald omdat daar een boodschap aan gekoppeld kon worden :?

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

er staat dat a&e 2 kinderen kregen. Kane en Abel. Ik zie alleen maar één vrouw!!!!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-01 23:42

Mfpower

In dubio

Ik sluit me volledig aan bij Lordy79 (alle replies). Het is niet God die zich niet met ons bemoeit maar het zijn wij die niets met God te maken willen hebben. Als het dan slecht gaat met de wereld (gezondheidszorg, moraal, derde wereld of oorlog) dan geven we ineens daar God de schuld van. Of eigenlijk: we gebruiken deze vreselijke dingen als argument voor het niet-bestaan van God.

Adam en Eva zijn het typebeeld voor ons (ik ga hier niet discussieren over het feit of het verhaal wel of niet letterlijk gebeurd is). Zij waren God al ongehoorzaam, daar is de zondeval uit voortgekomen. Zij waren arrogant en wilden meer zijn, of op z'n minst gelijk zijn aan God. In deze hele thread zie ik bij de meeste ongelovigen niet eens de wil om God te leren kennen, daarmee geef je aan niets met God te maken te willen hebben. God dwingt niet (als Hij dat zou doen zou je ook kwaad worden, toch?). Dus als jij Hem niet wilt leren kennen dan zal Hij daar respect voor hebben.

Verder is er zoiets als genade (om maar ff op het "hell" verhaal terug te komen). Er is geen Christen, ik ook niet, die zich volledig aan Gods wetten kan houden. God weet dat ook. Het gaat om je houding, je geloof. Wil je TOCH God volgen en Zijn wetten respecteren zo goed en zo kwaad als je dat kan dan is er genade.
Maar goed ja ik wil ze leren begrijpen. Kijk ik vat het niet waarom geloof je in iets dat nooit is bewezen dat het bestaan heeft.
Rare opmerking, je gelooft in duizend en een dingen die niet bewezen of zelfs maar aangetoond zijn. Zoals bijvoorbeeld evolutie. Die is alleen maar aannemelijk gemaakt. Als een astronoom een ster vindt en die een naam geeft dan geloof je 'm toch ook? Ook al heb je die ster nooit gezien. De Bijbel is het Woord van God, veel ouder en door nog meer mensen geloofd, je kunt er eigenlijk niet omheen. Waarom zou je dat niet geloven en de astronoom wel? Als er een God is, zou die dan niet betrouwbaarder zijn dan mensen?

Verwijderd

Sorry maar je draait het helemaal om.

Eerst geloofde iedereen iets waarvan het bestaan nog nooit is bewezen en nu vinden we steeds meer bewijzen en aanwijzingen dat alles anders is gegaan.

Wel ff reeël blijven natuurlijk.

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 14:47 schreef Mfpower het volgende:
Ik sluit me volledig aan bij Lordy79 (alle replies). Het is niet God die zich niet met ons bemoeit maar het zijn wij die niets met God te maken willen hebben. Als het dan slecht gaat met de wereld (gezondheidszorg, moraal, derde wereld of oorlog) dan geven we ineens daar God de schuld van. Of eigenlijk: we gebruiken deze vreselijke dingen als argument voor het niet-bestaan van God.

Adam en Eva zijn het typebeeld voor ons (ik ga hier niet discussieren over het feit of het verhaal wel of niet letterlijk gebeurd is). Zij waren God al ongehoorzaam, daar is de zondeval uit voortgekomen. Zij waren arrogant en wilden meer zijn, of op z'n minst gelijk zijn aan God. In deze hele thread zie ik bij de meeste ongelovigen niet eens de wil om God te leren kennen, daarmee geef je aan niets met God te maken te willen hebben. God dwingt niet (als Hij dat zou doen zou je ook kwaad worden, toch?). Dus als jij Hem niet wilt leren kennen dan zal Hij daar respect voor hebben.

Verder is er zoiets als genade (om maar ff op het "hell" verhaal terug te komen). Er is geen Christen, ik ook niet, die zich volledig aan Gods wetten kan houden. God weet dat ook. Het gaat om je houding, je geloof. Wil je TOCH God volgen en Zijn wetten respecteren zo goed en zo kwaad als je dat kan dan is er genade.
[..]

Rare opmerking, je gelooft in duizend en een dingen die niet bewezen of zelfs maar aangetoond zijn. Zoals bijvoorbeeld evolutie. Die is alleen maar aannemelijk gemaakt. Als een astronoom een ster vindt en die een naam geeft dan geloof je 'm toch ook? Ook al heb je die ster nooit gezien. De Bijbel is het Woord van God, veel ouder en door nog meer mensen geloofd, je kunt er eigenlijk niet omheen. Waarom zou je dat niet geloven en de astronoom wel? Als er een God is, zou die dan niet betrouwbaarder zijn dan mensen?
nah sorry ik vind iemand iemand die mensen vermoord als die te dicht bij hem staat niet geloof waardig.
DIt baseer ik uit een stukje uit de bijbel dat mosez bij god op een berg staat en zegt dat morgen iedereen hier naar toe moet komen maar niemand mag de berg aan raken en dergelijke zelfs geen dier. Anders woord die gene vermoord. Lekker persoonlijkheidje.

Maaruh goed sorry als iemand een nieuwe ster vind dan is het wel tast baar en kan je het dus bewijzen.

Verwijderd

Volgens mij moet je de bijbel en geloof los van elkaar zien. De bijbel is volgens mij ooit eens door mensen geschreven als een soort geschiedenisboek. Voor veel gebeurtenissen die in de bijbel staan is bewijs gevonden, zowel in andere oude geschriften als door archeologische vondsten.

Het probleem met de bijbel is dat hij op 1001 verschillende manieren geinterpreteerd kan worden, anngezien het origineel uit een taal komt die wij niet meer kennen en dus naar benadering hebben moeten vertalen. Het is dus niet gezegd dat onze vertaling dat zegt wat de schrijvers bedoeld hebben.

Zelf ben ik niet gelovig, maar zal nooit iemand afkraken vanwege zijn geloof. Een goede discussie is nooit weg. Wat ik in de meeste discussies met gelovige mensen merk, is dat zij het eigenlijk steeds moeilijker krijgen om hun geloof aan anderen uit te leggen door middel van feiten. Het aantal feiten dat het bestaan van een God tegen zou kunnen spreken is verreweg groter dan het aantal feiten waaruit het bestaan van een God zou kunnen worden afgeleid.
Dan heb ik het dus niet over de bijbel. Die staat hier helemaal buiten.

Ik ben van mening dat er waarschijnlijk nooit echt bewezen zal worden of er al dan niet een god bestaat. Maar het aantal aanwijzingen die het bestaan tegenspreken zal alleen maar toenemen.

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Op woensdag 06 juni 2001 10:41 schreef Blue_White_Army het volgende:

er waren in de tussen tijd(nadat ze van de appel hadden gesnoept)
ook andere mensen gekomen (via evolutie enz enz)
staat ook in de bijbel ;)

dat verklaar alles;)

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 18:18 schreef Larry4 het volgende:

[..]

er waren in de tussen tijd(nadat ze van de appel hadden gesnoept)
ook andere mensen gekomen (via evolutie enz enz)
staat ook in de bijbel ;)

dat verklaar alles;)
Daar kan ik me ook nog iets van herinneren. Een van die 2 zoons van A&E kreeg kinderen met een vrouw van een andere stam.
Euhm... andere stam? Waar komen die dan ineens vandaan?

Verwijderd

Nou, ik ben niet gelovig opgevoed en zal niet pretenderen er wat van te weten, maarrr
Lord Spacie, wat is er toch in jezusnaam mis met die spelling van jou? Foei! Ga je handen wassen! Zoveel typefouten, dat kan toch niet jongen! Zou je daar niet eens met Suus over gaan praten? :D
Misschien is het een idee om haar aan te stellen als secretaresse? En nee, ik ga niet flauw lopen doen als ze daartoe mocht besluiten. ;)

:z

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 19:11 schreef solidsurfer het volgende:
Nou, ik ben niet gelovig opgevoed en zal niet pretenderen er wat van te weten, maarrr
Lord Spacie, wat is er toch in jezusnaam mis met die spelling van jou? Foei! Ga je handen wassen! Zoveel typefouten, dat kan toch niet jongen! Zou je daar niet eens met Suus over gaan praten? :D
Misschien is het een idee om haar aan te stellen als secretaresse? En nee, ik ga niet flauw lopen doen als ze daartoe mocht besluiten. ;)

ik zou best zijn secretaresse willen zijn. het probleem is alleen dat ik ook vaak typfouten maak :)

ff iets anders:
Op woensdag 06 juni 2001 13:37 schreef lordspacie het volgende:

[..]

hahahaha ga ik ook is vragen bij me schoon ouders.
Maar goed laten we weer ff ontopic gaan
van mij mag je het vragen..ze zullen vast in discussie gaan..mijn moeder vind dat altijd wel leuk..weet je zelf ook wel..en je hoeft niet van te voren te waarschuwen.. :)

Verwijderd

|:( |:( |:(

lees eerst eens waar je over praat

als je dat had gedaan dan had je geweten dat Adam en Eva
1. meer dan 2 kinderen hebben gekregen
2. kain zijn vrouw kreeg nadat hij werd verstoten , zijn vrouw was dus niet Eva of een van zijn zusjes omdat
3. kain al getrouwd was voordat Adam en Eva hun derde zoon Seth kregen

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 21:07 schreef Flamez het volgende:

[..]

|:( |:( |:(

lees eerst eens waar je over praat

als je dat had gedaan dan had je geweten dat Adam en Eva
1. meer dan 2 kinderen hebben gekregen
2. kain zijn vrouw kreeg nadat hij werd verstoten , zijn vrouw was dus niet Eva of een van zijn zusjes omdat
3. kain al getrouwd was voordat Adam en Eva hun derde zoon Seth kregen
Ok, hij werd verstoten, en waar kwam hij toen terecht? Bij een andere stam.. Nogmaals, waar komt die dan vandaan.

Ik denk persoonlijk dat je de bijbel niet zo letterlijk moet nemen. Het is allemaal een beetje globaal. En ik vind het hypocriet om te zeggen dat Adam en Eva de eerste mensen waren. Volgens mij zijn bv. de etruskische geschriften veel en veel ouder.

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 19:11 schreef solidsurfer het volgende:

Sorry kan er ook niks aan doen. Ben een beetje zwaar diselectisch. En huh nou niet gelijk gaan denken dat je daarom dom bent want zelfs einstein was dat.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Op woensdag 06 juni 2001 18:26 schreef Sius het volgende:

[..]

Daar kan ik me ook nog iets van herinneren. Een van die 2 zoons van A&E kreeg kinderen met een vrouw van een andere stam.
Euhm... andere stam? Waar komen die dan ineens vandaan?

Dat bedoel ik, het is gewoon incest, en heeft een van die broers niet de andere vermoord.....

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 22:50 schreef Sius het volgende:

[..]

Ok, hij werd verstoten, en waar kwam hij toen terecht? Bij een andere stam.. Nogmaals, waar komt die dan vandaan.
als je logisch nadenkt is dat de enigste conclusie die je kan trekken

Adam en Eva waren de Eerste, maar er staat nergens in de bijbel dat zij de enigste waren
de Bijbel beschrijft alleen hun verhaal omdat zij de eerste waren

De enigste verklaring is dus dat God naast Adam en Eva nog meer mensen heeft geschapen

of voor de liefhebbers..
Adam en Eva waren de eerste Homo sapiens en Kaïn ging er vandoor met een Neanderthaalse :)

Verwijderd

Op donderdag 07 juni 2001 16:28 schreef Flamez het volgende:

[..]

als je logisch nadenkt is dat de enigste conclusie die je kan trekken

Adam en Eva waren de Eerste, maar er staat nergens in de bijbel dat zij de enigste waren
de Bijbel beschrijft alleen hun verhaal omdat zij de eerste waren

De enigste verklaring is dus dat God naast Adam en Eva nog meer mensen heeft geschapen

of voor de liefhebbers..
Adam en Eva waren de eerste Homo sapiens en Kaïn ging er vandoor met een Neanderthaalse :)
Een andere verklaring is gewoon dat de bijbel veels te letterlijk genomen wordt...!
Of dat de schrijvers gewoon wat details over het hoofd hebben gezien.
Ik vind het een beetje te makkelijk om te zeggen dat het zo dan wel gegaan zal zijn. Er zijn geen feiten om dit te ondersteunen. Die andere stam hadden dus net zo goed aliens kunnen zijn. Staat nergens dat het niet zo is, toch?

Verwijderd

inderdaad..
misschien waren adam en eva wel aliens en bevond eden zich op een andere planeet

en heeft men plekken op deze planeet naar plekken op de oorspronkelijke planeet genoemd

dat verklaard dan misschien ook wel de levensduur van 900 jaar van de mens
( andere planeet met snellere omloop om hun zon bijv. ) en de nephilim etc..

het kan allemaal.. maar zegt niet automatisch dat het zo is

aangezien genesis ruimte laat voor interpretatie

Verwijderd

[b]
aangezien genesis ruimte laat voor interpretatie
Als je dat echt vindt moet je niet zeggen
[b]als je logisch nadenkt is dat de enigste conclusie die je kan trekken

Verwijderd

:) interpretaties zijn niet altijd even logisch

de meest logische interpretatie is....

zo beter ;)

Verwijderd