Toon posts:

Sourcecode oude games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me al een tijdje af waarom ontwikkelaars niet de sourcecode vrijgeven nadat de spellen uit de schappen zijn en de winst binnen is.. goede oude spellen zoals Knights and Merchants/Age of empires/stronghold crusader hebben dacht ik nog steeds een actieve community die wel raad zou weten met de source code.
Kan het eraan liggen dat mensen het kopen van het spel afstellen als ze weten dat het spel toch wordt vrijgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de angst meer ligt dat andere ontwikkelaars de code ook kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zelfs bij spellen die 15 jaar oud zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 21:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vaak zitten er nog allerlei rechten aan vast.
Het omzetten van propriëtaire code naar een vrijere licentie brengt vaak ook kosten met zich mee, aangezien zoiets langs de juridische afdeling (legal [and compliance]) moet om gecontroleerd te worden dat alle rechten op de code in eigen bezit zijn. Stel er is bijvoorbeeld een engine of een stukje AI gebruikt van een andere leverancier, dan zal ook die het vrij moeten geven.
Naast de broncode blijven er ook nog andere zaken over zoals audio, artwork en een publisher die mogelijk rechten op de serie bevat en liever niet ziet dat wildvreemden de code gebruiken om spellen in/van hetzelfde genre uit te brengen.

Ik ben met je eens dat ik het ook graag zou zien. Maar het is nooit zo simpel als gewoonweg de hele build tree ergens online gooien met een BSD/CC/GPL/SS-achtige, of custom, licentie erbij.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-10 17:26

Pykow

Angelo OTR

Er komt altijdveel meer bij kijken dan alleen maaro nline zetten van de source.
Stel je voor dat ze nu de code vrij geven van Call of duty 4. die game is toch al weer 6 jaar oud ongeveer
Als ze deze source code vrij hadden gegeven, hadden we zelf Call of duty ghost kunnen maken, want ze hebben 6 jaar niks aan de engine gedaan of wat dan ook.

Zo zijn er meer games als Total War serie, die jaren een beetje het zelfde doet, alleen ze verbeteren zelf een hoop.

Angelo NL / Global Cargo VTC