Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forte
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-07 10:48
Goedenavond!

Ben tegen een zeer vreemd en vervelend probleem aangelopen met Windows 7 die draait op een Bootcamp. Ik gebruik Bootcamp om FL Studio te draaien en dit gaat al ruim 2 jaar goed. Maar nu heb ik onlangs een nieuwe Macbook Pro 15" aangeschaft, waar ik de SSD van mijn oude Macbook (met o.a. de Bootcamp partitie) in heb geplaatst. Windows snapte in eerste instantie niet dat het nu ineens een 15" scherm had en dat hij draaide op een i7, dus opnieuw de Bootcamp drivers van Apple gedownload en geïnstalleerd. Dat werkte en Windows liep weer perfect.

Nu wou ik vandaag aan de gang gaan in FL Studio, maar ik krijg helaas ASIO4ALL niet aan de praat. Zonder ASIO is het niet te doen, want zonder is de latency veel te groot tussen input en output. Ik heb nu een paar uur rondgezworven op allerlei forums en sites, op zoek naar een oplossing, maar nergens wordt die gegeven en dat terwijl dit probleem vaker voorkomt.

Nu blijkt dat ASIO alleen werkt met WDM (Windows Driver Model) drivers. De geïnstalleerde WDM drivers zou ASIO weer moeten geven om aan te geven waar het geluid heen moet. Maar nu is de driver van mijn geluidskaart (Cirrus Logic CS4206A) nergens te vinden. Waar deze 2 jaar lang gewoon gewerkt heeft (oude Macbook heeft dezelfde geluidskaart). Ik heb het geprobeerd om de driver opnieuw te installeren, maar zonder succes. Ik weet nu niet meer wat ik moet doen of waar ik het moet zoeken.

Bijgevoegd een plaatje van ASIO, zoals te zien geeft ie geen enkele WDM driver/device weer:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/51fe92ce03470/51fe92ce03087-asio.PNG

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen, of wat het oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forte
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-07 10:48
Schopje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08 21:40
ik zie dat je een beta versie hebt van asiio4all. mischien dat de release/stable versie installeren een optie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19
Waarom geen herinstall van Windows, drivers & bootcamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Andere hardware = reinstall van Windows. Zoniet is vragen om problemen. Dat het van huis uit Mac hardware is doet daar verder niks aan af.

Met mijn voorganger dus :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)