Ik heb onlangs bij een webshop een apparaat besteld voor €75. Ze waren een stuk goedkoper dan andere aanbieders (rond de €95). Na 3 dagen krijg ik onderstaande email:
Ik heb gemeld dat ik wel even wacht. Maar is dit een redelijke gang van zaken? Ik heb als koper geen moer te maken met hun inkoop. Ik heb een overeenkomst met ze afgesloten (bevestigd en betaald) en die lijkt me redelijk bindend. Ook heb ik hun ALV er even bijgehaald en daar staat het volgende in:Sinds 31-07-2013 heeft u een bestelling openstaan voor de [artikel verwijderd]. Helaas beschikt onze standaard leverancier momenteel niet over voorraad. Na overleg met de afdeling Inkoop kunnen wij de [artikel verwijderd] wel via een derde distributiekanaal inkopen. Helaas wijkt de prijs voor de [artikel verwijderd] wel af bij deze leverancier, de prijs is 93.50 EUR (ten opzichte van 75 EUR van de oorspronkelijke leverancier). Indien u wenst te switchen naar deze alternatieve leverancier kunnen wij binnen 2 tot 3 werkdagen leveren. Het is uiteraard ook mogelijk te wachten tot de huidige leverancier weer kan leveren, helaas is deze levertijd nog niet bekend. U kunt er tenslotte ook voor kiezen om uw bestelling kosteloos te annuleren. Excuses voor het eventuele ongemak, graag horen wij wat u met uw bestelling wenst te doen.
Ik heb geen haast met de switch (als ik hem over een maand heb is het ook goed), maar wanneer kan ik gaan eisen dat ze de switch leveren voor het afgesproken bedrag? Levering is geen probleem, alleen leggen ze er waarschijnlijk geld op toe. Vervelend, maar dan moet je het niet voor dat bedrag aanbieden...Artikel 9 - De prijs
- Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.- Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
- Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
- deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
- de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
- De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
[ Voor 3% gewijzigd door BugBoy op 05-08-2013 00:28 . Reden: Artikel verwijderd (niet relevant) ]
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.