Toon posts:

Geen geluid, enkel systeemgeluiden op w7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd heb ik geen geluid meer op mijn Dell laptop, enkel nog systeemgeluiden van Windows zelf. Ik heb al heel wat gecontroleerd en gecheckt of de systeemvolumes niet gedempt waren of uit stonden, drivers van Realtek HD Audio buiten gezwierd en opnieuw geïnstalleerd zonder succes. Al heel wat guides opgezocht met mensen die hetzelfde probleem hebben, registers opgekuist enzovoort niets hielp. Ook deed ik al systeemherstel, maar blijkbaar kan mijn computer die niet voltooien en werkt de boel niet.

Even het probleem situeren:

Ik heb nog steeds systeemgeluiden en als ik in het configuratiescherm onder geluid de boxen test dan komt er nog steeds zo'n tureluut testgeluid uit, maar vanaf ik iets van YouTube, windows media player of VLC wil afspelen komt er geen geluid uit. Als ik iets met WMP wil afspelen krijg ik ook deze foutmelding met de optie "sluiten" en "help op het web" (als ik klik bij help op het web, dan gebeurd er niets):

"Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren."

Mijn boxen zijn waarschijnlijk onboard zonder geluidskaart en de drivers zijn Realtek. Ik heb een Dell XPS L511Z met 64-bit Windows 7. Als ik bij Geluid ga onder Configuratiescherm dan staan mijn boxen tussen de geïnstalleerde mediums en ze zijn ingeschakeld.

De problemen zijn er gekomen nadat ik begon foutmeldingen te krijgen over PROPSYS.DLL die niet meer werkte, ook dat probleem heb ik nog steeds niet kunnen verhelpen, ik weet niet of het verband houdt met elkaar of niet, voor dit probleem heb ik ook al registrysolvers geprobeerd en system file checker in de command prompt., zonder resultaat.

Kan iemand me helpen? Alvast bedankt!

• Sjaak_Banaan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11-2025
Je zou een geluid kunnen afspelen, dan naar configuratiescherm gaan en onder Sound/Geluid kijken op welk apparaat dit wordt afgespeeld. Dat zal er ongeveer zo uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://i.stack.imgur.com/1Fuea.jpg

Als er dus op een ander apparaat wordt afgespeeld vanuit WMP dan kun je dat binnen WMP (options) wijzigen.

Afbeeldingslocatie: http://i.stack.imgur.com/4Yjtr.png
of MPC:
Afbeeldingslocatie: http://photopost.vrforums.com/512/Untitled-23.jpg

Hopelijk kom je zo verder ;)

Gr. Johan

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik dit uitprobeerde kreeg ik bij de eigenschappen van WMP geen enkel audioapparaat te zien waaruit ik kan selecteren. Weet je soms hoe dit kan en hoe ik dat kan oplossen?

Onder configuratiescherm > hardware en geluid > geluid staan mijn speakers wel en ze zijn ingeschakeld.

edit:
Onder apparaatbeheer staan mijn drivers voor mijn luidsprekers ook netjes geïnstalleerd en het apparaat werkt volgens de eigenschappen correct!

edit2:
Even MPC gedownload om te kijken of daar problemen waren, ja dus (hoe kan het ook anders), ik krijg de foutmelding dat MPC-HC de audio niet kan renderen en als ik kijk welke audioapparatuur er bij opties staat, staat er gewoon system default.

Alles lijkt in orde te zijn en toch krijg ik er geen geluid uit!

Alvast bedankt!

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2013 18:59 . Reden: extra informatie gevonden ]