Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

C# Software engineer

Pagina: 1
Acties:
  • 935 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Mijn vraag aan jullie is, waar ik het beste een C# software engineer opleiding kan volgen, regio Zwolle.

Of een bedrijf waar dit mogelijk is, ik wil me namelijk graag omscholen, alleen ik weet niet zo goed wat te doen of waar ik moet beginnen.

Dank jullie wel.

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Het beste? http://www.utwente.nl/master/computer-science/ waarschijnlijk.

Je kan eigenlijk niet zo maar 'even' een cursus doen om software engineer te worden: dat is een vak en vereist jaren studie. De taal C# op zich is namelijk slechts een tool, een detail.

[ Voor 56% gewijzigd door Zoijar op 04-08-2013 19:33 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry, maar hier kunnen we niks mee. Je zegt niks van je achtergrond en huidige kennis of werk, niks van wat je met je opleiding wil bereiken, niks over voltijd/deeltijd. Hoe wil je advies krijgen zonder meer dan een halve minuut in het schrijven van je vraag te steken? Zie De Quickstart. Vul je topicstart even aan met meer info, want hier hebben we allemaal niks aan.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Naar mijn mening ben je Software Engineer, niet een C# software engineer. Dat je dan een voorkeur hebt voor C# is prima, maar als je als software engineer niet kan inzien dat er geen wezenlijk verschil in ontwerp zit tussen C#, java en C++ dan ben je misschien niet de beste persoon om een Software Engineer te worden.

Eigenlijk precies zoals Zoijar schreef:
Zoijar schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 19:29:
Het beste? http://www.utwente.nl/master/computer-science/ waarschijnlijk.

Je kan eigenlijk niet zo maar 'even' een cursus doen om software engineer te worden: dat is een vak en vereist jaren studie. De taal C# op zich is namelijk slechts een tool, een detail.
Op het feit na dat je zeer waarschijnlijk geen C# leert aan Twente (vziw). Dan kun je beter naar Utrecht toe. Daar is het standaard onderdeel van het bachelor programma Informatica.

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
Als je regio zwolle iets zoekt, waarom dan niet gewoon het Windesheim? HBO Informatica opleiding met een focus op .Net maar ook op verdere skills dan alleen programmeren.

Burp

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11 19:27
Die bestaan niet. Een software engineer beschrijft software (functioneel ontwerp, technisch ontwerp, use cases, etc etc etc), een programmeur werkt het TO uit in een bepaalde taal (zoals bijvoorbeeld C#).

Als software engineer ontstijg je het niveau van programmeertalen. Natuurlijk moet je de basis kennen en zijn er voldoende (kleinere?) bedrijven waar je best beide tegelijk kunt zijn, maar het zijn twee wezenlijk andere beroepen.

De analogie is klopt (uiteraard) niet 100% maar je vraag komt ongeveer op het volgende neer: Waar vind ik een business analyst vrachtwagenrijschool.

Edit: Wat Gropah dus ook zegt :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-11 18:41

Kajel

Development in Style

Paul schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 19:56:
[...]
Die bestaan niet. Een software engineer beschrijft software (functioneel ontwerp, technisch ontwerp, use cases, etc etc etc), een programmeur werkt het TO uit in een bepaalde taal (zoals bijvoorbeeld C#).

Als software engineer ontstijg je het niveau van programmeertalen. Natuurlijk moet je de basis kennen en zijn er voldoende (kleinere?) bedrijven waar je best beide tegelijk kunt zijn, maar het zijn twee wezenlijk andere beroepen.

De analogie is klopt (uiteraard) niet 100% maar je vraag komt ongeveer op het volgende neer: Waar vind ik een business analyst vrachtwagenrijschool.

Edit: Wat Gropah dus ook zegt :P
Dat vind ik wel een heel erg archaïsche omschrijving van het vak Software Engineer. Met de grote verspreiding van Agile methodieken, zijn de taken niet meer zo strak gescheiden. Mijn functie-titel is ook Software Engineer, maar ik ben toch echt een heel groot deel van mijn tijd aan het programmeren. Sterker nog, we hebben hier ook Software Architects in dienst, en ook die zijn naast het ontwerpen van software en het bedenken van de technische lange termijn visie van het bedrijf, ook nog wel aan het programmeren.

Ook als je bij Facebook of Google solliciteert voor een baan als Software Engineer, ben je het merendeel van je tijd aan het programmeren.

Wat mij betreft is Software Engineer = Developer = iemand bij wie een van de belangrijke taken programmeren is.

edit, nog een toevoeging: de eigenschap om talen te ontstijgen geldt wat mij betreft voor elke goede programmeur.

[ Voor 3% gewijzigd door Kajel op 06-08-2013 13:14 ]

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:21
NMe schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 19:33:
Sorry, maar hier kunnen we niks mee. Je zegt niks van je achtergrond en huidige kennis of werk, niks van wat je met je opleiding wil bereiken, niks over voltijd/deeltijd. Hoe wil je advies krijgen zonder meer dan een halve minuut in het schrijven van je vraag te steken? Zie De Quickstart. Vul je topicstart even aan met meer info, want hier hebben we allemaal niks aan.
+1.

En als ik de FP zo lees, komt het op mij over dat je er te makkelijk over denkt. De meeste programmeurs hier hebben een jarenlange studie gevolgd en scholen daarnaast constant bij door middel van cursussen en trainingen.
Waarom trouwens C#? Heb je hier specifieke redenen voor? Ik zie in je tweakers CV dat je kennis hebt van VB en .NET. Een basis is er dus blijkbaar al, maar hoe stevig is dat fundament?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11 19:27
Kajel schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:12:
Wat mij betreft is Software Engineer = Developer = iemand bij wie een van de belangrijke taken programmeren is.
Natuurlijk doe je beiden, maar je moet geen opleiding Software Engineer volgen en verwachten dat je dan alle ins en outs van C# kent.

Tevens moet je geen cursus C# volgen en hopen dat je daarna een beetje een fatsoenlijke business analyst of designer bent.

Bij je opleiding SE krijg je inderdaad C#. Ongeveer 2 maanden of zo. En 2 maanden Java, en 2 maanden HTML, CSS en PHP, en misschien zelfs nog Delphi, maar de focus ligt er nu eenmaal meer op het vertalen van de wensen van de klant naar een functioneel ontwerp, een technisch ontwerp en uiteindelijk ook en programma ja. Wat niet wil zeggen dat veel software engineers niet uiteindelijk een programmeerjob krijgen / nemen, maar het doel van de opleiding is zeker niet programmeren, programmeren, programmeren. En dat blijkt dus ook uit het detailniveau waar ze op in gaan bij de afzonderlijke programmeertalen.

In die context moet je mijn antwoord dan ook plaatsen: Wil Aaltk alleen maar programmeren in C# (en zich (nog?) niet bezig houden met architectuur of design) of wil hij Software Engineer worden (en daarna mogelijk nog een verdiepingscursus C# volgen als dat de taal is die zijn werkgever gebruikt)?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Aangezien de TS verder geen gegevens toevoegt gaat dit topic op slot. Mocht de TS toch nog zijn startpost aan willen vullen moet hij maar even contact opnemen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.