Toon posts:

Advies over gekozen onderdelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,
Ik wil een STIL! systeem bouwen voor dagelijks gebruik: microsoft windows 7 (in bezit), voor microsoft office, internet en wat foto/video bewerking. OC is niet aan de orde.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 174,20€ 174,20
1Asus B85M-E€ 66,90€ 66,90
1Western Digital Blue WD10EZEX, 1TB€ 55,88€ 55,88
1Nexus Prominent 5€ 68,10€ 68,10
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 33,-€ 33,-
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 19,40€ 19,40
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 44,30€ 44,30
1Samsung 840 series Pro 128GB€ 116,90€ 116,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 578,68

Hebben jullie nog advies over de gekozen onderdelen?
Mijn vragen zijn nog:
- SSD: nog wachten op samsung evo? of toch voor plextor MS5 gaan?
- Is de gekozen kast stil? of dient een fractal define kast dit doel beter?
- 1333mhz RAM of 1600mhz nemen? Nog relevant als je niet gaat OC'en?
- De voeding leek me qua naam mooi stil... of is er een betere? Zou ik kunnen volstaan met een lagere wattage?

Alvast dank!

• Sebastiaanrh
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07-2024
Waarvoor je de pc gaat gebruiken heb je dit allemaal niet nodig. CPU is overkill

Ik zou eerder gaan voor de goedkoopste CPU, die wel de hd4000 of hoger heeft:

deze voor hd 4000 : pricewatch: Intel Core i3 3225 Boxed
deze voor hd 4600: pricewatch: Intel Core i5 4430 Boxed
Die eerste is wel 3e generatie Ivy, waar ik voor zou kiezen. Vergeet ook niet je mobo daarbij aan te passen.

Verander de HDD even naar deze (betere kwaliteit): pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB

PLextor SSD is prima keuze

Fractal of Corsair is betere keuze qua dB's ( ik zou btw wel een kleine case kiezen. Wat moet je met zo'n grote? Kies een mini itx of mATX mobo )

Verschil in werkgeheugen valt te verwaarlozen, neem gewoon de goedkoopste

De voeding kan lager, 300 watt is al meer dan genoeg. Ik zou een passieve nemen ivm geluid ( zolang de case wel fans heeft om de warmte af te kunnen voeren).

[ Voor 13% gewijzigd door Sebastiaanrh op 04-08-2013 21:41 ]

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-04 08:26
Een populaire kleine kast is de pricewatch: BitFenix Prodigy Zwart . Op deze manier heb je een veel kleinere PC, maar dan moet je wel een mini itx moederbord kopen.
Voor RAM kun je beter een dual channel setje nemen zoals deze: pricewatch: Kingston HyperX KHX1600C9S3K2/4GX . Deze is ook nog eens goedkoper.

Je zegt van plan video's te gaan bewerken: Wat voor programma's en hoe vaak?
Als je dit namelijk veel doet kan het goed zijn om een aparte videokaart te installeren zodat dit sneller werkt.

Voor de rest gewoon het advies van sebastiaanrh opvolgen

Mijn PC

• Sebastiaanrh
De BitFenix is een goede optie, maar als je liever een ''strakke'' case voor in de woonkamer wilt dan zou ik voor de http://tweakers.net/product/313258/fractal-design-node-304/ gaan.

Verwijderd

Topicstarter
@Sebastiaanrh: dank voor de feedback! Heb de kasten even bekeken en ze zijn allemaal breder dan 210mm, dit is de maximale breedte die de kast zou mogen hebben i.v.m. ruimte tussen bureau en muur. Heb je nog een andere suggestie voor een kast? Fractal design?
Stel, ik ga toch voor de Bitfenix gaan, wat is dan een goed mini itx moederbord? zou ik ook niet beter dan 2x4gb aan RAM geheugen moeten nemen?
Gebruik voor windows movie maker en photo adobe... heb ik daar een videokaart voor nodig?
BTW, wat vinden jullie van de ASrock bordjes? zijn deze nu kwalitatief zoveel slechter dan asus of gigabyte?

Verwijderd

Volgensmij is er geen verschil tussen ASrock en Asus in kwaliteit. 8GB RAM is voor jouw redelijk overkill, tenzij je veel tegelijkertijd gaat doen (multitasken). Edit je veel? Je moet niet voor de Pro gaan, van dat verschil merk je bijna niks. De EVO is begin augustus in de schappen verwacht, dus als je niet van plan bent binnen 4 dagen te gaan bestellen...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2013 08:46 ]

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:09
Je wilt een stil systeem maar hebt geen aftermarket cooler? of mis ik iets? die CPU cooler maakt juist de meeste herrie van alle componenten op het moment, mijn ervaring is dat voedingen bijna geen geluid maken, casefans enigzins maar vallen meestal in het niet bij die CPU cooler, zeker als die boxed is.

productreview: Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition review door one-piece is een mooie optie, erg stil, en niet onwijs duur.

Persoonlijk zou ik wel op de EVO wachten, dat is gewoon de go-to ssd naar mijn mening. Daarnaast zou ik voor een Fractal Design R4 of Arc Midi gaan, maar ik denk dat puur vanwege een goed gevoel bij het merk is, en ik vind ze er iets strakker uit zien.

• Sebastiaanrh
Nilsepils schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 08:58:
Je wilt een stil systeem maar hebt geen aftermarket cooler? of mis ik iets? die CPU cooler maakt juist de meeste herrie van alle componenten op het moment, mijn ervaring is dat voedingen bijna geen geluid maken, casefans enigzins maar vallen meestal in het niet bij die CPU cooler, zeker als die boxed is.

productreview: Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition review door one-piece is een mooie optie, erg stil, en niet onwijs duur.

Persoonlijk zou ik wel op de EVO wachten, dat is gewoon de go-to ssd naar mijn mening. Daarnaast zou ik voor een Fractal Design R4 of Arc Midi gaan, maar ik denk dat puur vanwege een goed gevoel bij het merk is, en ik vind ze er iets strakker uit zien.
De r4 is breder dan 21 cm, aftermarket cooler is een optie. Ik zou een kleinere nemen (zalmann heeft goede) nemen. Anders red je het alsnog niet met die breedte van de case. Ik zou eerder voor de define mini gaan, maar die is ook 21 cm. Mocht je ooit meer grafische kracht willen dan prik je er zo een gpu bij.

Verschil in ssd ga je niet merken.

Asus is betere kwaliteit, maar duurder.

8gb RAM kan je kiezen, maar heb je waarschijnlijk niet nodig.

• Nilsepils
Ohja, niet over nagedacht, dan is een R3 nog wel mogelijk (207 mm dus past echt NET), en ik weet dat daar wel een Mugen 3 PCGH in past. En daar past dan wel een gewoon een ATX mobo in.

Het verschil in ssd ga je inderdaad niet heel erg merken, maar de EVO is wel goedkoper dan de PRO, en performt bijna hetzelfde, ik zou het wel weten...

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,
Dank voor jullie input. Het lijstje tot nu toe ziet er als volgt uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 174,20€ 174,20
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,85€ 53,85
1Fractal Design Define Mini€ 72,71€ 72,71
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 36,20€ 36,20
1Fractal Design Silent Series , 120mm€ 0,-€ 0,-
1Samsung SH-S222AB Zwart€ 19,40€ 19,40
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 58,-€ 58,-
1Samsung 840 EVO 120GB€ 89,90€ 89,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 504,26

- Er wordt idd wel veel ge-edit met dit systeem... dus wellicht is 8gb RAM niet heel verkeerd... zal allicht een paar tientjes meer zijn... Suggesties voor 8gb ram?
- Past de voorgestelde CPU koeler in deze kast?
- Ik wacht idd wel even tot de samsung evo te bestellen is...
- Als asus betere kwaliteit moederbord is en ik wil niet overclocken, is de Asus B85M-E de way to go, of is er een ander bordje?
- Ik heb de voeding aangepast. Stel ik wil nog een videokaartje erbij prikken, dan red ik het hier nog wel mee toch?

Alvast wederom bedankt voor de input!

• Nilsepils
De CPU cooler past volgens mij wel in de kast: http://www.silentpcreview...viewtopic.php?f=8&t=63882

RAM zou ik gewoon het bovenste setje uit de pricewatch pakken? pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Verwijderd

Topicstarter
Top, dan rest alleen de vraag of jullie nog advies hebben over het moederbord...
Enneh... zouden jullie bij voorbaat al een videokaart in dit systeem zetten? Of zou ik het eerst is even aan moeten kijken en dan kan het altijd nog? Als ik er wel een kaart in wil zetten, wat zouden jullie aanraden?

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-04 14:58
mocht je nog wat geld in stilte willen stoppen: vervang alle koelers voor stille exemplaren (dus die op je Mugen en de koeler in de voeding)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
De mugen heeft al extreem stille fans (zeker in idle), veel beter ga je niet vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie idd dat de Mugen naar alle waarschijnlijkheid wel past in de define mini... Lijkt mij dus een goede tip!
Voor wat betreft het moederbord... nog suggesties? En is een videokaart voor de foto/videobewerking een must? Zal ik daarin verschil merken?
bvd

• Sebastiaanrh
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:47:
Ik zie idd dat de Mugen naar alle waarschijnlijkheid wel past in de define mini... Lijkt mij dus een goede tip!
Voor wat betreft het moederbord... nog suggesties? En is een videokaart voor de foto/videobewerking een must? Zal ik daarin verschil merken?
bvd
Probeer het gewoon eerst zonder GPU. Zijn de prestaties niet goed, koop er dan wel een. Simpel genoeg toch ;)

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-04 08:26
Let wel goed op de hoogte van de RAM. Ik gebruik zelf dit setje: pricewatch: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 in combinatie met de scythe mugen 3 en het past allemaal net. De bovenkant van de RAM komt net niet tegen de fan aan.

Mijn PC

Pagina: 1