Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop aankopen

Pagina: 1
Acties:

• Fietstasss
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-11 11:33
Hallo,
Aangezien ik aankomend jaar aan een nieuwe studie begin (Werktuigbouwkunde) ben ik van plan een nieuwe laptop aan te schaffen.
Aangezien ik veel 3d moet tekenen in deze nieuwe studie, en ik de laptop thuis ook wil gebruiken voor lichte videobewerking en (muziek)producing, moet de laptop dus ook beschikken over de nodige grafische power en ram geheugen.
Ook prefereer ik een 17 inch scherm boven een 15 inch scherm.
Verder vind ik het fijn als de laptop niet teveel lawaai maakt tijdens gebruik.

Verdere dingen die mij eventueel fijn lijken zijn opties als een mat scherm, verlicht toetsenbord etc. Echter zijn dit geen dingen die ik perse wil hebben.

Nu is mijn vraag dan ook welke laptop er aan mijn verwachtingen kan voldoen.
Het budget van de laptop ligt uiterlijk op ± €1000,-

Groeten Arno

(Ps, de n76 serie van asus vind ik er zeer gelikt uitzien, zou ik hier eventueel iets mee kunnen?)

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Heb je het LAA beleid doorgelezen? Dan had je geweten dat we een heel erg handig pricewatch hadden. Ook is dit al het 5e topic over werktuigbouwkunde...
http://gathering.tweakers...keyword=werktuigbouwkunde

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Fietstasss
Hallo, klopt, echter zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik heb nu de Asus N76VB-T4038H op het oog, zou deze aan mijn verwachtingen en eisen voldoen?
Tevens wil ik hier zelf een SSD inplaatsen (als ik het goed begrijp is er nog 1 schijfslot over toch?) Dat zou de SAMSUNG 840 PRO 128 GB SSD worden..
Is dit allen mogelijk?

Groeten Arno

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 08:29
zit zelf ook de Asus N56 (15" versie) te overwegen. enige twijfel is inderdaad dat er niet standaard een SSD in zit (maar dat is bij zo'n beetje iedere laptop tot +/- 1100 euro het geval lijkt t) en dat de standaard wifi-adapter redelijk brak schijnt te zijn...

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Ik heb zelf met de Asus N56 geen problemen met wifi.. En ook bij laptop >1100 euro kun je in 90% van de gevallen beter zelf een SSD erin zetten dan hem met SSD kopen (als dat mogelijk is).

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 08:29
ok dus ssd zou geen vereiste moeten zijn. welk type heb jij? van de N56 zijn er 23 uitvoeringen beschikbaar :s en is er zoals Arno vraagt een extra slot over of moet de hdd/optical er dan aan geloven?

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Ik heb deze: pricewatch: Asus N56VZ-S4215H (inmiddels niet meer leverbaar).
Er is geen extra slot over, dus je kunt de SSD op de plek van de HDD zetten en de HDD dan op de plek van de ODD. In bijna geen enkele 15" passen 2 HDD/SSD+ODD. Je hebt er wel nog een aantal met mSATA, maar dat heeft de N56 niet.

• Fietstasss
Oke, ik ben eruit, het word inderdaad de Asus N76VB-T4038H.
Nu alleen nog een ander probleem, ik heb al aardig wat uurtjes zitten zoeken, maar ik vind het erg lastig om via internet een geschikte rugzak te vinden voor mijn laptop.

De rugzak is bedoeld voor m'n studie, en dus zullen er naast m'n ( 17,3" ! )laptop (die ik natuurlijk netjes beschermd wil hebben) ook een aantal boeken, eventueel een a4 blok, en een broodtrommeltje mee kunnen (jaja, echte hollander, broodtrommeltje mee :9 )
Nu is mijn vraag of jullie hier misschien meer ervaring mee hebben? Mensen die goede ervaringen hebben met het een of ander?

Ik vind het via internet moeilijk in te schatten of een tas mij wel of niet groot genoeg is etc. vandaar dat ik het als laatste hulp hier vraag.

Thanks alvast!
Groeten Arno

(Of moet ik hiervoor een nieuw topic aanmaken moderators?) (Wellicht kan een moderator de titel wijzigen naar Laptoptas aankopen ipv laptop aankopen? )

[ Voor 99% gewijzigd door Fietstasss op 06-08-2013 21:01 ]

Pagina: 1