Kan ik veilig geheugen van een andere fysiek vorm gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• DaanBakker
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik heb wat online tutorials gevolgd om te bepalen welk nieuw RAM ik nodig heb voor mijn imedia S3180, en kwam uit op Kingston ValueRAM met de volgende specs: PC3-10600 (1333mhz), CH9, 2gb.

Heb het geheugen besteld maar toen ze binnenkwamen ontdekte ik dat hun vorm heel anders was dan het ingebouwde geheugen van de PC. Namelijk veel minder hoog, de gaatjes aan de zijkant van het geheugen passen niet in de klemmen, en ze zijn gespiegeld.

Fotos van oud & nieuw geheugen: http://imgur.com/a/1tlki

Is het veilig om dit nieuwe ram te gebruiken? Zo niet, hoe vind ik een goede vervanging?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Het klinkt nogal zo dat dat niet kan. Heb je SO-DIMMs gekocht?

Je moet kijken wat het apparaat waarvoor je het wil gebruiken nodig heeft.

(ik had de foto niet gezien)

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 04-08-2013 18:26 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoezo zijn ze gespiegeld? Het nokje wat er in zit past maar op 1 plek. Aan welke kanten de chips zitten maakt niet uit, dat is maar net hoe ze gemaakt worden.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:08
If it fits i'ts ok.

Hoezo passen de klemmetjes er niet op? Als ik zo de foto's bekijk zitten die gewoon netjes zoals ze horen bij beide latjes op dezelfde hoogtes.

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Het geheugen past maar op één manier, aan welke kant de chips dan zitten maakt helemaal niets uit. Het hoekje wat eruit mist tussen de koperen pinnetjes is om ervoor te zorgen dat het maar op één manier past.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• DaanBakker
  • Niet online
Oke, ik zal het vanavond proberen en nog even laten weten of het gelukt is. Bedankt voor jullie advies!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:45

Plato112

Da is toch nie normaal!

Je nieuwe geheugen van Kingston is volgens mij Low Profile geheugen. Wat niets meer betekent dan dat het makkelijker onder grote processorkoelers past en verder gewoon hetzelfde werkt en functioneert.

Speed limits are like herpes.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Is gewoon LowProfile idd, past gewoon naast je oude geheugen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• DaanBakker
  • Niet online
Oke, ik heb ze er ingeklikt en het werkt allemaal gewoon inderdaad!

Goh ik had nog nergens iets gelezen over LowProfile maar met wat gegoogle snap ik nu het verschil. :)

Nogmaals bedankt!
Pagina: 1