Toon posts:

Graag wat hulp bij het aansluiten van 2 boxen aan een pc :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een vraagje over 2 boxen die ik later aan mijn gaming pc wil aansluiten die ik binnenkort ga bouwen.
Op het moment heb ik nog 2 prima boxen over dus lijkt het mijn zonde om dan een heel nieuw audiosysteem aan te schaffen.

Deze boxen hebben echter geen stekkertje ze zijn gewoon aangesloten met een electronisch signaal waarbij je de draadjes in een soort tangetjes moet vastklippen. (beetje lastig te beschrijven maar het komt er op neer dat het gewoon doodnormale electriciteitdraden zijn. xD)

Is het mogelijk om een stekkertje te maken voor deze 2 boxen om ze te kunnen aansluiten in zo'n standaard geluids stekkertje waar je ook headsets in steekt? Of moet ik daarvoor een versterker hebben?

Ik heb werkelijk geen verstand van dit onderwerp zoals jullie waarschijnlijk al door hebben xD maar wat hulp zou ik zwaar waarderen!

Alvast bedankt! :)

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-01 09:10
foto?

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:31
Die boxen zijn nu waarschijnlijk aangesloten dus op een versterkertje neem ik aan? Het zijn ongetwijfeld passieve speakers, die kan je dus niet zomaar op een 3,5 mm jack aansluiten. Daar zal een versterktje tussen moeten denk ik :).

edit; er van uitgaand dat de speakers nu op een klein versterkertje zijn aangesloten (danwel in 1 van de speakers).

[ Voor 21% gewijzigd door Bloemstukje op 04-08-2013 18:11 ]

gewoon nee.

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd ze horen bij een versterker maar daar heb ik nu andere boxen voor die beter zijn.
Dus als ik deze boxen voor mijn computer zou willen gebruiken zou dat alsnog via een versterker moeten?

Ik kan helaas op dit moment geen foto maken :/ excuus

Bedankt voor de snelle reacties!

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-01 17:40
Verwijderd schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 18:37:
Ja idd ze horen bij een versterker maar daar heb ik nu andere boxen voor die beter zijn.
Dus als ik deze boxen voor mijn computer zou willen gebruiken zou dat alsnog via een versterker moeten?

Ik kan helaas op dit moment geen foto maken :/ excuus

Bedankt voor de snelle reacties!
De vermogens van je boxen zullen hoger zijn dan die van een simpel headsetje, dus het is wel verstandig om een versterkertje te kopen voor je boxen. Bijna alles voldoet wel.

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:47
Zo iets:
http://www.ebay.com/itm/M...eamps&hash=item1e778c8aac

Dan nog een 12v voeding er bij en klaar :)

Andere optie:
http://www.ebay.com/itm/M...eamps&hash=item19cfda7c4b

Dan heb je geen losse 12 voeding nodig ;)

[ Voor 32% gewijzigd door wouter.N op 04-08-2013 19:11 ]

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik zou er een bij de tweedehandswinkel of marktplaats scoren.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de tips :D
Dan ga ik maar zo'n kleine amplifier kopen :)

Groeten,
Maxim
Pagina: 1