WiFi in slaapkamer, uitbreiden/versterken WiFi?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 531668

Topicstarter
Ik bezoek al een paar maanden deze site en heb nu een vraag dus heb maar even een acount aangemaakt en heb de vraag nu gesteld.

Ik heb laatst een build samengesteld voor mijn nieuwe computer maar 1 component weet ik nog niet helemaal zeker.
Jammer genoeg staat mijn Router beneden en wil ik mijn nieuwe computer boven zetten in mijn slaapkamer dus moet het doen met de wifi die ik heb.
Mijn wifi is nou niet wat je bedoelt de beste wifi die er bestaat dus denken jullie dat het zin heeft om een versterker in mijn slaapkamer te plaatsen en kan je dan in die versterker een kabel doen die naar je computer loopt zodat je geen wifi kaart nodig hebt zo niet welke wifi denken jullie dan die geschikt is voor mij om te kopen.

Zal heel erg dankbaar zijn als iemand me hiermee kan helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 531668 op 04-08-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S3nz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-07-2022

S3nz

Modder in opleiding

Volgens mij moet je om die versterker te gebruiken, er een kabel inpluggen. Dus dan moet je alsnog een kabel naar boven trekken :).
Je kan ook kijken naar powerlines, dat is bedraad internet via het stopcontact

FX6300 4Ghz - H100i - Gigabyte GA-970A-UD3P - XFX HD 6870 - Crucial Ballistix 2x4GB - FD Core 1000 Modded (work in progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Of je neemt een extender/repeater die het wifi-signaal oppikt, versterkt en verder stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sypie schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 17:38:
Of je neemt een extender/repeater die het wifi-signaal oppikt, versterkt en verder stuurt.
Ja dat bedoel ik dan eigenlijk inplaats van een versterker en kan je daar dan een kabel inpluggen van je computer om via dat apparaat internet te hebben (bespaart me weer 20 euro voor een wifi kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 20:20
Anoniem: 531668 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 17:54:
[...]

Ja dat bedoel ik dan eigenlijk inplaats van een versterker en kan je daar dan een kabel inpluggen van je computer om via dat apparaat internet te hebben (bespaart me weer 20 euro voor een wifi kaart)
Zo duur zijn die wifikaarten toch niet meer tegenwoordig? Of je hebt gewoon geen mogelijkheden (geen lege buis, ventilatie of geen zin om te boren), of het is niet mogelijk om een netwerkkabel te trekken. Anderszins is het wel mogelijk om met een DD-WRT geflashte router de wifi van je router beneden door te zetten via de WLAN van de DD-WRT router naar de LAN poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Justin013 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 18:27:
[...]

Zo duur zijn die wifikaarten toch niet meer tegenwoordig? Of je hebt gewoon geen mogelijkheden (geen lege buis, ventilatie of geen zin om te boren), of het is niet mogelijk om een netwerkkabel te trekken. Anderszins is het wel mogelijk om met een DD-WRT geflashte router de wifi van je router beneden door te zetten via de WLAN van de DD-WRT router naar de LAN poorten.
Voor mij lijkt die DD-WRT geflashte router de beste oplossen weet jij dan toevallig ook welke goed is en betaalbaar?
Verder snap ik niet helemaal wat je met deze zin bedoelt,,,,,, WLAN van de DD-WRT router naar de LAN poorten,,,(ligt er waarschijnlijk aan dat ik niet al die computer termen ken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

KneoK

Not in a million lightyears

Als de wifi ontvangst op je kamer niet geweldig is dan zal ook de ontvangst op een versterker/extra router natuurlijk ook niet geweldig zijn als je die op dezelfde kamer plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
KneoK schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 19:02:
Als de wifi ontvangst op je kamer niet geweldig is dan zal ook de ontvangst op een versterker/extra router natuurlijk ook niet geweldig zijn als je die op dezelfde kamer plaatst.
Dat snap ik, nu kan ik net filmpjes kijken op me telefoon.
Dus als het al 25 procent beter word door een versterker ben ik heel blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-07 12:55

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

De versterker zal inderdaad niet op je kamer komen, maar bijvoorbeeld ergens halverwege je kamer en de plek waar je access point nu staat.
Anoniem: 531668 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 17:54:
[...]

Die 2 tientjes die je je zo bespaart ben je dan wel dubbel en dwars kwijt aan een repeater ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke maar kan ik niet beter de repeater op de plek zetten waar mijn nieuwe computer komt, in plaats van de repeater halverwege ergens neer zetten want dat zal voor mij ook veel beter uitkomen of zal het dan minder effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:21

Fiber

Beaches are for storming.

Waarom trek je geen netwerk-kabeltje naar boven?

Of als dat echt niet kan loopt er wellicht wel COAX van de meterkast naar je kamer? Daar kan ook ethernet over. Of je probeert een Powerline setje, maar die werken niet altijd en overal.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fiber schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 19:54:
Waarom trek je geen netwerk-kabeltje naar boven?

Of als dat echt niet kan loopt er wellicht wel COAX van de meterkast naar je kamer? Daar kan ook ethernet over. Of je probeert een Powerline setje, maar die werken niet altijd en overal.
Een kabel is echt niet mogelijk.
Kan je deze 2 zinnen even wat uitgebreider uitleggen,

,,,,,,,,,,,,,,Of als dat echt niet kan loopt er wellicht wel COAX van de meterkast naar je kamer? Daar kan ook ethernet over. Of je probeert een Powerline setje, maar die werken niet altijd en overal.,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Omdat ik op computer gebied een beetje dom ben en deze thermen niet helemaal begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-07 12:55

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Anoniem: 531668 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 19:47:
Oke maar kan ik niet beter de repeater op de plek zetten waar mijn nieuwe computer komt, in plaats van de repeater halverwege ergens neer zetten want dat zal voor mij ook veel beter uitkomen of zal het dan minder effect hebben.
Nee. Als de verbinding/wifi-kwaliteit op jouw kamer niet goed is kan de repeater ook niet zo veel. Ook dat apparaat zal een redelijk ontvangst moeten hebben om het stabiel verder te kunnen zenden (of bekabeld door te geven).
De echte oplossing zou dus zijn om een zendpunt van wifi dichter bij je kamer te hebben of - wat eigenlijk altijd wel de voorkeur heeft waar mogelijk - een bekabelde oplossing te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke dus als ik het goed begrijpt zent het apparaat alleen de wifi verder,met een langere tijd de verbinding stabiel houden.
Als dat zo is dan is het inderdaad het beste om het halverwege te plaatsen maar dan heb ik weer als nadeel dat ik een aparte wifi kaart moet kopen om ook vanaf daar kan ik geen kabel plaatsen.

Verder heb ik het net aan me vader gevraag en jammer genoeg werkt de oplossing van Fiber niet omdat mijn huis in 2en is gedeeld met elektriciteit en de router zit op de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:21

Fiber

Beaches are for storming.

Anoniem: 531668 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 20:05:
[...] Omdat ik op computer gebied een beetje dom ben en deze termen niet helemaal begrijp...
Powerline: Netwerkverbinding over de stroomkabels...

Netwerk over COAX: Netwerkverbinding over de tv kabel die wellicht wel naar je slaapkamer loopt.

(En als je iets niet snapt kun je er ook altijd nog naar Googelen of zo, of de zoekfunctie op dit forum gebruiken...)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Loopt jammer genoeg beiden niet naar me kamer en zal het voortaan beter opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:23
Een goede wifi-kaart heeft wel een veel beter bereik dan je mobieltje. Dus als je zegt dat je mobieltje net filmpjes kan kijken kan het zijn dat het met een goede wifi kaart wel OK is.En dan bedoel ik niet zo'n klein USB model, maar een PCI model met paar antennes op :p

Een wifi repeater is ook een optie maar die kan je dan eigenlijk altijd nog later bijzetten als het blijkt dat het bereik niet goed genoeg is. Jij zegt om een repeater te hangen in je kamer en dat heeft natuurlijk geen nut (integendeel, het is zelfs trager omdat het signaal nog "gerepeat" moet worden)

En powerline adapters moeten toch niet per se op dezelfde "kring" (ben even het echte woord vergeten) zitten? Ik dacht altijd dat je ze door heel je huis kon gebruiken, maar ik heb er geen ervaring mee.

[ Voor 15% gewijzigd door Thmz159 op 04-08-2013 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-07 00:34
Thmz159 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 23:32:
En powerline adapters moeten toch niet per se op dezelfde "kring" (ben even het echte woord vergeten) zitten? Ik dacht altijd dat je ze door heel je huis kon gebruiken, maar ik heb er geen ervaring mee.
Dat klopt inderdaad. Powelineadapters kunnen over verschillende fases werken, maar hou dan wel rekening met snelheidsverlies.

Maar goed, met een repeater heb je dacht ik ook te maken met snelheidsverlies.

En aan een Powerline adapter kun je ook weer een accespoint hangen (of Powerline adapters met ingebouwde wifi aanschaffen), om op die manier het wifi signaal verder te laten komen.

[ Voor 23% gewijzigd door ruftman op 05-08-2013 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 20:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

OH -> NT
+ titelfix

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt,
Maar heb nagedacht en denk dat het slimmer is om eerst te vragen welke wifi kaart ik nodig heb en dan kan ik me computer bouwen en kijken hoe goed de verbinding is en kijken hoe goed de nieuwe versterker moet worden.
Dus dan kan het dat de nieuwe titel niet helemaal gaat kloppen.
Thmz159 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 23:32:
Een goede wifi-kaart heeft wel een veel beter bereik dan je mobieltje. Dus als je zegt dat je mobieltje net filmpjes kan kijken kan het zijn dat het met een goede wifi kaart wel OK is.En dan bedoel ik niet zo'n klein USB model, maar een PCI model met paar antennes op :p

Een wifi repeater is ook een optie maar die kan je dan eigenlijk altijd nog later bijzetten als het blijkt dat het bereik niet goed genoeg is. Jij zegt om een repeater te hangen in je kamer en dat heeft natuurlijk geen nut (integendeel, het is zelfs trager omdat het signaal nog "gerepeat" moet worden)

Ik neem graag je advies ter harte en focus me nu alleen op de wifi kaart.
Welke wifi kaart denk jij dat geschikt is en in deze kast past.
http://azerty.nl/0-1044-605440/cooler-master-force-500-.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Zo'n wifikaart is een uitstekend idee, tot je in dezelfde kamer met een ander apparaat wil internetten.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ruftman schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:32:
Zo'n wifikaart is een uitstekend idee, tot je in dezelfde kamer met een ander apparaat wil internetten.........
Maar dat kan ook maar niet fantastisch voor mijn telefoon ben ik wel tevreden en denk dat ik niet met iets anders op internet ga in me kamer dan me nieuwe computer en me telefoon.
Dus het enige wat echt verbetert worden is het internet voor me nieuwe computer en later kan ik dan gaan kijken hoe ik het verdere internet verbeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Welke wifi kaart denken jullie dat geschikt is voor mij en in mijn kast past en graag niet te duur.
Maar kan ook geen budget stellen omdat ik niet weet hoe duur wifi kaarten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weet echt niemand welke wifi kaarten goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

KneoK

Not in a million lightyears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Anoniem: 531668 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:14:
Weet echt niemand welke wifi kaarten goed zijn.
Kom op zeg, een beetje eigen initiatief kan ook geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ruftman schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 08:29:
[...]

Kom op zeg, een beetje eigen initiatief kan ook geen kwaad.
Natuurlijk maar dan heb ik wel wat nodig om te onderzoeken,
zoals Kneok die geeft me een link naar de pricewatch en daar kan ik dan even rondneuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb even goed rond gekeken en deze lijkt mij persoonlijk heel goed.
Heeft 1 van jullie toevallig ervaring gehad met deze wifi kaart?
http://azerty.nl/11-3762-...-usb-0301-netwerkada.html

edit heb net nog even verder rondgekeken en vond een review dus weet nu dat het een goed ding is verder bedankt voor de hulp,
Ben echt heel dankbaar.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 531668 op 06-08-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-07 23:44
Anoniem: 531668 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:07:
Heeft 1 van jullie toevallig ervaring gehad met deze wifi kaart?
Ehm... de door jouw gelinkte LevelOne USB-0301 is geen wifi maar een USB adapter voor een normale netwerkkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wian_gn schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:21:
[...]

Ehm... de door jouw gelinkte LevelOne USB-0301 is geen wifi maar een USB adapter voor een normale netwerkkabel?
Sorry had de fout link gedaan bedoel deze
http://azerty.nl/0-1251-3...eless-n-usb-adapter-.html
Pagina: 1