Internet traag door IP cameras

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-06 17:02
Ik ben al een tijd aan het kijken hoe en waarom dit gebeurd maar ik kom er echt niet uit.
De situatie is als volgt:

code:
1
2
3
ExperiaBox -> Switch |-> Access point (EnGenius EOC-2611P)|-> Camera's + PC's
                     |-> HTPC
           -> PC's (WiFI)

Nu is het probleem dat zodra ik op de tablet of PC de beelden van de camera's (6 stuks) ga bekijken de internet verbinding ontzettend traag wordt (hij zakt in tot zo'n 0.25 Mbps waar het normaal 3 Mbps is). Ik dacht eerst dat het misschien kwam doordat de router/access point de hoeveelheid data niet kon verwerken, maar dat kan bijna niet. De streams zijn hooguit 250 kb/s en zelfs op de '3G' modus waarbij elke camera maar ~20 kb/s gebruikt zijn de problemen er nog.

Nu heb ik geprobeerd het een en ander uit te sluiten en de manier waarop het `opgelost' lijkt is door alle camera's te verbinden met het access point en de PC/tablet met de experiabox. Op die manier heeft de internet snelheid nergens last van. Verbind ik de PC/tablet echter ook met het access point dan zakt hij weer gigantisch in.

Ik heb alle instellingen al doorlopen op het access point maar ik zie niks wat de veroorzaker zou kunnen zijn. Verder kan ik me ook niks logisch voorstellen waardoor dit probleem zich voordoet.
Misschien dat hier iemand een idee heeft?

Het bekijken van de streams gaat over WiFi en er wordt dus niks geupload/gedownload door de camera's.