Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stigma creeren om het Ubuntu Edge-smartphone

Pagina: 1
Acties:

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11 12:17
nieuws: Ubuntu Edge-smartphone moet uitsluitend opensource-drivers krijgen

Hmm met dit gaat Tweakers wel echt te ver met wat jullie met de kop en text proberen te pushen naar de lezers. "Ubuntu Edge-smartphone moet uitsluitend opensource-drivers krijgen"

Tweakers dit is het punt dat ik het schande vind wat jullie proberen. Dat je het project niks vind (zelf heb ik er ook niks mee) moet je zelf weten maar om dit project gewoon dood te schijven ECHT BELACHELIJK.

Jullie zijn nu gewoon stigma aan het creëren om dit product, terwijl je nieuws hoor te brengen. Meningen zijn hier niet gewenst bij, word hier gewoon misselijk van BAH.

Het hele verhaal van de Guardian is ook misplaatst, het mooie van de crowdfunding is dat het je niks kost zolang het niet gehaald is dus wat maakt het dan uit. Het is dus van Guardian ook gewoon misselijk gedrag om dat te doen. Er is waarschijnlijk gewoon een politiek spelletje bezig waar Tweakers nou ook aan mee doet en dat vind ik echt niet kunnen.

Als dit standaard gaat worden dan moeten jullie het nieuws maar hernamen naar BLOG want dat is dit nu en niet anders.

Wat xpc schreef
Als je het artikel op Infoworld leest zijn Opensource Drivers een wens, maar absoluut geen harde eis. Als het commercieel niet haalbaar is worden gesloten drivers gebruikt.

Is Canonical intended to make all the software in Edge free -- with emphasis on device drivers?
The response: Of course, as far as that's commercially realistic. He indicated the selection has yet to be made, but Shuttleworth won't let the phone fail in its goal to be the winner of the design Grand Prix for the sake of a chip set.

Dus open-source drivers: ja, zolang de prestaties er niet onder lijden.
Jullie hebben het of niet gelezen, begrepen of jullie proberen bewust het product dood te schrijven.

[ Voor 22% gewijzigd door AndreStarTrek op 04-08-2013 21:34 ]

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 03:18
De Ubuntu Edge doelbewust doodschrijven is onzin. Integendeel, ik zou persoonlijk graag zien dat dit project slaagt, maar dat doet voor een nieuwsartikel niet terzake. Wel wijzen alle tekenen erop, en daar schrijft oa The Guardian over, dat de geschiedenis leert dat het project momenteel te weinig geld binnenhaalt om de 32 miljoen dollar te halen. We zullen zien.

Over de drivers; ik haalde de informatie uit het transcript met Shuttleworth
https://docs.google.com/d...j8zCtiu6ebNY95h-IFY/edit#
waarin Shuttleworth zegt: "I would like to ship it with all Free drivers"
Ik heb het artikel hierover inmiddels wel iets genuanceerd.

Abort Retry Fail?

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11 12:17
Dimitri R schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 17:25:
De Ubuntu Edge doelbewust doodschrijven is onzin. Integendeel, ik zou persoonlijk graag zien dat dit project slaagt, maar dat doet voor een nieuwsartikel niet terzake. Wel wijzen alle tekenen erop, en daar schrijft oa The Guardian over, dat de geschiedenis leert dat het project momenteel te weinig geld binnenhaalt om de 32 miljoen dollar te halen. We zullen zien.
Misschien onbedoeld maar zo las ik het wel en ik ben niet de enigste als je de rest van de reacties lees.

Wat ik al zei de Guadian is gewoon ook stigma aan het maken, dit is de laatst jaren als maar erger en erger aan worden. Mensen worden gevoerd met informatie die niet het gehele beeld geven en dan gaan ze het maar geloven en aan nemen. Hier moeten tweakers niet aan deel gaan nemen.

Nieuws moet nieuws blijven en het moet niet zijn eigen leven gaan leiden.
Over de drivers; ik haalde de informatie uit het transcript met Shuttleworth
https://docs.google.com/d...j8zCtiu6ebNY95h-IFY/edit#
waarin Shuttleworth zegt: "I would like to ship it with all Free drivers"
Ik heb het artikel hierover inmiddels wel iets genuanceerd.
Super, je ben dus met me eens dat "I would like" niet het zelfde is als "moet uitsluitend"

Verder vind ik de kop nog steeds veel te misleidend ik zou eerder gaan voor "Developer Ubuntu Edge-smartphone streeft naar opensource-drivers" wat je in de inleiding wel heb gedaan.

Verder zou het wel vriendelijk zijn (aangezien het artikel aangepast is), om het nieuwe bericht aan te passen met Update aangezien ik nu onterecht gedownmod word omdat ik een kritische lezer ben. Het zou ook niet onredelijk zijn om een reactie te geven op die van mij AndreStarTrek in 'nieuws: Ubuntu Edge-smartphone moet opensource-drivers krijgen', aangezien ik wel gehoord ben. Zelfs een verwijzing naar mij in het nieuws bericht wegens de aanpassing zou niet eens onredelijk zijn.