Revit architecture en Autocad, gebruiken CUDA cores?

Pagina: 1
Acties:

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hallo,

Ik ben opzoek naar een laptop.
Het is nodig voor de opleiding bouwkunde @ HBO.
De prijs mag ongeveer zon 800 zijn. Ik ben hier niet voor laptop advies eigenlijk, hier kom ik zelf wel uit.
Ik ben vooral benieuwd naar de invloed van een Nvidia GPU (met Cuda cores) boven de intel i7 4700qm IGP prestaties.
Ik denk dat de Nvidia GPU wat meer voordeel zal bieden. Heeft er iemand ervaring met deze programma's?

Momenteel zijn de eisen:
- i7
- 1920x1080p resolutie
- Nvidia GPU (twijfel)
- goede accu

De i7 is denk ik wel nodig. Omdat er volgens mij nog geen i5 modellen zijn met 4-cores.
Mocht dit wel zijn hoor ik dat graag ;), denk dat deze programma's niet echt gebruik maken van de treads. Vandaar dat een quad-core zonder hypertreading aantrekkelijker zal zijn aangezien de prijs.

Twijfel is dus over de GPU, wie kan mij hier meer over vertellen?

Mvg. Mirno

我的名字是Mirno

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-02 21:39

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

De i7 is denk ik wel nodig. Omdat er volgens mij nog geen i5 modellen zijn met 4-cores.
Mocht dit wel zijn hoor ik dat graag ;)
Dus je denkt dat ze er wel zijn, maar je bent te lui om even te googlen?

I5 modellen met 4 cores zijn er wel:
Hashwell:
4430s
4570s
4670s

ivy bridge:
Core i5-3330S
Core i5-3335S
Core i5-3450S
Core i5-3470S
Core i5-3475S
Core i5-3550S
Core i5-3570S

Bron: Wikipedia: List of Intel Core i5 microprocessors

Aangezien je al langer meedraait op GOT zou je moeten weten dat ''hallo en groetjes'' niet is toegestaan :o

Over je GPU kan je gewoon benchmarks opzoeken, 1,2, www.notebookcheck.com

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hallo,

Heb uiteraard wel gegoogled. Op de intel website -> http://ark.intel.com/nl/products/family/75024
Hier zaten bij mobile, geen quad-cores tussen.
Heb idd niet intensief gezocht. Met name wegens veel werk in de zomer vakantie. En het mooie weer.
Bedankt voor de i5 opties. Die komen zeer van pas.

Heb je zelf ook ervaringen met die programma's?
Volgends mij kan je op die site niet vergelijken op die programma's. Alleen maar met theoretische scores.
Ik zoek eigenlijk naar praktijk voorbeelden en vergelijkingen met de IGP van de 4de generatie i CPU's en de CUDA cores van Nvida, zoals de GT740m.

Ik had ergens gevonden dat AUTOCAD en REVIT niet echt goed gebruik maakte van treads, dus liever 4 cores en 4 treads (i5) dan 4 cores 8 treads (i7). Mocht dit niet waar zijn hoor ik het graag.
Voornamelijk om de prijs te onderdrukken.

Excuus dat ik bepaalde dingen zelf (nog) niet kan vinden.
Had al vermoedens op wat negatieve reacties. Voornamelijk ben ik dus benieuwd naar goede voorbeelden en iemand die me goed kan informeren hier over. Waar ik zelf weinig ervaring mee heb.

Mvg. Mirno
Stef602 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 14:36:
[...]

Hashwell:
4430s
4570s
4670s

ivy bridge:
Core i5-3330S
Core i5-3335S
Core i5-3450S
Core i5-3470S
Core i5-3475S
Core i5-3550S
Core i5-3570S

Aangezien je al langer meedraait op GOT zou je moeten weten dat ''hallo en groetjes'' niet is toegestaan :o

我的名字是Mirno

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-02 11:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

VB -> CAA

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:58

ChillPascal

In the end...

Stef602 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 14:36:
[...]

Hashwell:
4430s
4570s
4670s

ivy bridge:
Core i5-3330S
Core i5-3335S
Core i5-3450S
Core i5-3470S
Core i5-3475S
Core i5-3550S
Core i5-3570S

Nou ben ik toch enigszins terughoudend om dit te verkondingen.
Maar volgens mij klopt je bron niet, elke CPU die je daar noemt is een desktop CPU.
Die S staat zelfs voor low power als ik het niet mis heb, zou raar zijn om juist die van 4 kernen te voorzien.

Bij mijn weten zijn enkel de i7's met QM (Sandy/Ivy Bridge) en MQ (Haswell) quad-core mobile CPU's.
Dus let op dat dit niet alle i7's zijn!

OT: ik durf niet te zeggen of je veel hebt aan een Nvidia-kaart. Wel kan ik uit ervaring wel zeggen dat je zeker een i7 quad-core moet halen. Ik kan perfect tekenen op mijn Dell (i7 QM van Ivy Bridge en een 7730M radeon videokaart.

[ Voor 9% gewijzigd door ChillPascal op 06-08-2013 02:04 ]

Verwijderd

De S processoren hebben gewoon quadcores. Volgens mij zijn alle desktop haswell i5-jes quadcores, maar dat weet ik niet zeker. De mobiele processoren zijn alleen quad als er een Q ( of X, maar dan betaal je meer dan je budget aan een enkele processor ) achteraan staat.

verder vind ik de term 'cuda cores' nogal discutabel. Het is gewoon een blokje transistoren welke voor cuda, opengl of graphics taken ingezet kan worden. Persoonlijk zou ik zeggen: ontwijk CUDA zo veel mogelijk, immers is precies hetzelfde mogelijk met cross platform technieken zoals OpenCL.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Echter heeft Nvidia met CUDA cores in sommige programma's wel voordeel tegenover AMD. Denk aan videobewerking.
AMD heeft mijn de GPGPU technologie dan weer voordeel bij bit/lite coins minen.
Echter lees ik van ChillPascal dat het voornamelijk CPU gebaseerde programma's zijn. Nvidia of AMD zal weinig uitmaken geloof ik. Weet iemand toevallig hoe dit zit met de INTEL HD graphics?
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 02:20:
De S processoren hebben gewoon quadcores. Volgens mij zijn alle desktop haswell i5-jes quadcores, maar dat weet ik niet zeker. De mobiele processoren zijn alleen quad als er een Q ( of X, maar dan betaal je meer dan je budget aan een enkele processor ) achteraan staat.

verder vind ik de term 'cuda cores' nogal discutabel. Het is gewoon een blokje transistoren welke voor cuda, opengl of graphics taken ingezet kan worden. Persoonlijk zou ik zeggen: ontwijk CUDA zo veel mogelijk, immers is precies hetzelfde mogelijk met cross platform technieken zoals OpenCL.
ChillPascal schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 02:02:
[...]

Nou ben ik toch enigszins terughoudend om dit te verkondingen.
Maar volgens mij klopt je bron niet, elke CPU die je daar noemt is een desktop CPU.
Die S staat zelfs voor low power als ik het niet mis heb, zou raar zijn om juist die van 4 kernen te voorzien.

Bij mijn weten zijn enkel de i7's met QM (Sandy/Ivy Bridge) en MQ (Haswell) quad-core mobile CPU's.
Dus let op dat dit niet alle i7's zijn!

OT: ik durf niet te zeggen of je veel hebt aan een Nvidia-kaart. Wel kan ik uit ervaring wel zeggen dat je zeker een i7 quad-core moet halen. Ik kan perfect tekenen op mijn Dell (i7 QM van Ivy Bridge en een 7730M radeon videokaart.
Bedankt! Ik neem dus aan dat het vooral CPU gebaseerd is? Een GT 740m zou bijvoorbeeld ook al prima moeten voldoen? Een HD scherm is ook wel aan te raden, wegens werk oppervlakte vermoed ik.

我的名字是Mirno

Verwijderd

mirno schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:38:
Echter heeft Nvidia met CUDA cores in sommige programma's wel voordeel tegenover AMD. Denk aan videobewerking.
Videobewerken is de allerslechtste use case voor CUDA die je kunt bedenken.

http://www.anandtech.com/...00k-core-i3-2100-tested/9

De kwaliteit is namelijk kut. Het artikel is redelijk gedateerd (we zijn nu 2 CPU generaties verder) de laatste keer dat ik keek was een 20-watt intel IGP is nog steeds beter in transcoden dan een 300W slurpend monster van AMD of nvidia.
weinig uitmaken geloof ik. Weet iemand toevallig hoe dit zit met de INTEL HD graphics?
Zoek een benchmark. Dat is de enige manier om zinvolle data te krijgen.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Een Intel IGP beter in transcoden dan een High-End videokaart?

Het probleem is dus dat ik niet echt praktijk voorbeelden (benchmarks) kan vinden over Revit en autoCad en welke GPU's daarbij de beste prestatie winst leveren.
Beniewd naar ervaringen uit de praktijk eigenlijk, of aldus benchmarks die je met de praktijk kan vergelijken.
Kijk wel een hoop benchmarks, maar dat hangt allemaal van zoveel factoren af.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:49:
[...]

Videobewerken is de allerslechtste use case voor CUDA die je kunt bedenken.

http://www.anandtech.com/...00k-core-i3-2100-tested/9

De kwaliteit is namelijk kut. Het artikel is redelijk gedateerd (we zijn nu 2 CPU generaties verder) de laatste keer dat ik keek was een 20-watt intel IGP is nog steeds beter in transcoden dan een 300W slurpend monster van AMD of nvidia.

[...]

Zoek een benchmark. Dat is de enige manier om zinvolle data te krijgen.

我的名字是Mirno

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Uit eigen ervaring met de HD4000 is dat dit echt niet voldoende is om Revit te draaien. Ik heb zelf een Dell 15r SE (aanvulling: met Radeon HD 7730M) gekocht om Revit te draaien op school en dit gaat redelijk. Thuis werk ik op een 3770k met 460GTX en dat werkt toch een stukje sneller. Ik ben wel van mening dat je niet echt een snellere kaart dan een 460GTX nodig hebt. Ik heb 2 dagen een 760GTX in mijn pc gehad en heb het verschil niet echt gemerkt.

Voordeel van Nvidia is dat je de iray renderer in 3dsmax kan gebruiken om mooie plaatjes te maken van je ontwerpen in Revit.

[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 08-08-2013 19:47 ]

Verwijderd

Je zegt dat een HD 4000 niet voldoende is, maar de zin erna schijf je dat het goed gaat? Mag het iets duidelijker? Wat gaat er dan niet goed?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:16
Je vergelijkt niet alleen vershil in videokaart, maar ook i5-3230M vs i7 3770k.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Bedankt voor de tips allemaal.
De i7 is denk i wel een must. Ik zo ook veel modellen dat naast de IGP nog een Nvidia GPU ernaast hebben.
Ik ga denk ik kiezen voor de Intel Ivy bridge Mobiele CPU. Omdat deze goedkoper zijn. Voor een mobiele Haswell met HD scherm betaal je al gauw meer dan 800. 800 is het max. budget.
Dus de 3de generatie van intel lijkt mij een goede optie. Zit vrij weinig verschil in.

我的名字是Mirno

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:55:
Je zegt dat een HD 4000 niet voldoende is, maar de zin erna schijf je dat het goed gaat? Mag het iets duidelijker? Wat gaat er dan niet goed?
De 15r se heeft ook een dedicated kaart en daarmee is aardig te tekenen. (ik zal mijn post hierboven even aanpassen).
Omdat Revit bij de meeste taken maar 1 core gebruikt is een quad-core niet echt noodzakelijk om goed te kunnen tekenen. De vergelijking met mijn pc heb ik gemaakt zodat je kan zien dat je niet echt een supersnelle GPU nodig hebt om Revit goed te kunnen draaien.

qua specificaties zou ik voor deze gaan pricewatch: Asus N56VB-S4060H
Moet je nog wel even een paar reviews gaan lezen, ik weet namelijk niet hoe het verder bij dit model is met de koeling en bouwkwaliteit en zo.

[ Voor 18% gewijzigd door Ernemmer op 08-08-2013 18:43 ]

Pagina: 1