Windows 8 Licentie Retourneren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:31
Ik heb onlangs een Windows 8 Dell laptop gekocht. Deze moet nog geleverd worden, maar ik wil de licentie niet van Windows die erbij zit en wil deze dan ook retourneren. Heb vooraf contact opgenomen met Dell, maar die geven aan dat ik bij Microsoft moet zijn aangezien het namelijk de licentie van Microsoft is die ik accepteer of niet.

In de voorwaarden van Windows 8 staat dat ik de licentie kan retourneren aan de fabrikant, maar dat ik me daarbij heb te houden aan de voorwaarden vanuit de fabrikant. Voor zover ik weet is dat niet correct, aangezien ik in dit geval zaken doe met Dell en niet met Microsoft.

Welke rechten heb ik en wat is de beste methode om deze licentie te kunnen retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Ik zou Dell een linkje sturen naar de voorwaarden van Windows 8 of het stukje even quoten. Even kijken wat ze reageren.

Anders je rechtsbijstand er naar laten kijken als je die hebt ?

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Microsoft heeft dit in de voorwaarden staan:
By accepting this agreement or using the software, you agree to all of these terms and consent to the transmission of certain information during activation and for Internet-based features of the software. If you do not accept and comply with these terms, you may not use the software or features.
Instead, you may contact the manufacturer or installer to determine its return policy and return the software or computer for a refund or credit under that policy. You must comply with that policy, which might require you to return the software with the entire computer on which the software is installed for a refund.
Dell zelf meld dit in de voorwaarden:
Software
7.1 Op zowel Software van Dell als Software van Derden zijn softwarelicentieovereenkomsten van toepassing die samen met de softwaredragers bij het starten of bij het downloaden of activeren van Producten worden verstrekt. Bij afwezigheid van licentievoorwaarden bij Software van Dell verleent Dell U een niet-exclusieve, niet-overdraagbare licentie om de Software van Dell gedurende de looptijd van de Diensten en/of, naar gelang van toepassing, de levensduur van het Product waarop de Software geïnstalleerd is, te gebruiken. U mag door Dell in verband met de levering van de Diensten aan U geleverde of beschikbaar gestelde Software alleen gedurende de looptijd van de Diensten gebruiken en uitsluitend voor zover dit voor U noodzakelijk is om van de Diensten gebruik te maken. Voor alle door Dell geleverde Software geldt: het is U niet toegestaan (i) de Software te kopiëren (uitgezonderd voor het vervaardigen van een reservekopie), aan te passen, onder licentie of sublicentie te verstrekken, te verkopen, te cederen of anderszins over te dragen of te bezwaren; of (ii) enige in een Diensten Omschrijving en/of softwarelicentieovereenkomst vermelde criteria te overtreden. U dient zich te houden aan de licentievoorwaarden voor aan U geleverde Dell Software en Software van Derden.
7.2 Het behoort tot Uw verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat door u bestelde Producten en/of Diensten compatibel zijn met eventuele andere systemen die U heeft of van plan bent in de toekomst aan te schaffen.
7.3 De garantie voor Software van Derden wordt door de licentiegever van de Software gegeven.
Zoals ik het stukje van Dell lees word de software geleverd vanuit Dell en kan ik daar geen bezwaar tegen maken, dus heb ik het maar te accepteren.

Zoals ik het stukje vanuit Microsoft lees kan ik contact op nemen met de leverancier als ik niet akkoord ga en kan het zijn dat ik de computer moet retourneren of dat ik aanspraak kan maken op een refund.
----------

Naar mijn weten heb ik een computer gekocht. (hardware) geen software. En is Windows niet noodzakelijk om de computer te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik dacht dat hier een precedent voor wat. Iemand had in 2003 oid hetzelfde probleem met Windows XP.
Ze doen het dus wel, maar misschien dat het even uitzoeken is om te kijken hoe het die andere persoon gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik snap eigenlijk nooit waarom iemand dit zou willen doen. Aantal redenen;

1. Het levert je weinig geld op.
2. Het kost je veel moeite.
3. Het maakt je laptop significant minder waard doordat iemand die je de laptop later wil verkopen en Windows wil gebruiken, alsnog moet investeren in een licentie.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Gunner schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 13:35:

3. Het maakt je laptop significant minder waard doordat iemand die je de laptop later wil verkopen en Windows wil gebruiken, alsnog moet investeren in een licentie.
1. geen idee hoeveel je terug kan krijgen maar alles is meegenomen, (in het andere topic staan toch redelijke bedragen.)
2. moeite is geen probleem als het om een principekwestie gaat. :)
3. Ligt eraan, als je hem na drie weken verkoopt misschien niet handig, na jaren is er toch wel een nieuwe Windows uit, dus kan het zelfs een voordeel zijn. Edit: dat klopt niet helemaal, want dan krijg je geen upgradekorting.

[ Voor 12% gewijzigd door Soldaatje op 04-08-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Soldaatje schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 13:46:
[...]

1. geen idee hoeveel je terug kan krijgen maar alles is meegenomen, (in het andere topic staan toch redelijke bedragen.)
2. moeite is geen probleem als het om een principekwestie gaat. :)
3. Ligt eraan, als je hem na drie weken verkoopt misschien niet handig, na jaren is er toch wel een nieuwe Windows uit, dus kan het zelfs een voordeel zijn. Edit: dat klopt niet helemaal, want dan krijg je geen upgradekorting.
1: je moet vaak je laptop terugsturen waarna ze er daar de recovery partitie afhalen. kost je verzendkosten en tijd dat je zonder je laptop zit. voor die 2 tientjes die je er voor terugkrijgt.
2: welk principe? je kan ook gewoon zelf een ander OS er op gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T

1: Afhankelijk van de procedure +- € 90,-
2: Principe kwestie. Heb nog een licentie liggen dus heb deze meegeleverde niet nodig.
3: Gebruik de laptop op en anders zie ik het tegen die tijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:27
Ik denk dat die €90 vrij optimmistisch is. Dat zijn volgens mij de prijzen van destijds met XP of Vista. Voor zover ik weet is Windows 8 een stuk goedkoper, zeker voor groot inkopende OEM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Waarom zou je eigenlijk willen betalen voor een zwaar vervuilde Windows installatie waarbij je niet eens een onaangetaste installatie-/recovery-schijf krijgt? ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dennism schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 15:35:
Ik denk dat die €90 vrij optimmistisch is. Dat zijn volgens mij de prijzen van destijds met XP of Vista. Voor zover ik weet is Windows 8 een stuk goedkoper, zeker voor groot inkopende OEM's.
Ja als je er over nadenkt dat er momenten waren waarop je ze voor 15 euro kom kopen (ok upgrade licentie) maar toch te gebruiken als schone installatie

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Raven schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 15:38:
[...]

Waarom zou je eigenlijk willen betalen voor een zwaar vervuilde Windows installatie waarbij je niet eens een onaangetaste installatie-/recovery-schijf krijgt? ;)
Dan koop je het verkeerde merk. Bij Dell is dit prima mogelijk.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:07
Je had Dell ook gewoon kunnen vragen geen Windows op de pc te zetten voordat ze hem opstuurde...

[ Voor 14% gewijzigd door jeroen3 op 04-08-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:27
Raven schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 15:38:
[...]

Zwaar vervuild? Dit valt in mijn ervaring met Dell heel erg mee t.o.v. andere merken. De 3 laatste Dells die ik heb laten komen hadden volgens mij alleen een Office trial en een McAfee trial er op staan. Beide binnen 5 minuten volledig te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hangt geloof ik nogal af of je een home of pro installatie hebt.

Home krijg je meestal een shitload aan bloatware mee. bij dell weet ik dat niet zeker. maar ik denk ook daar

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:02

Speedmaster

Make my day...

Je had niet online moeten bestellen maar moeten bellen met de KS van Dell.
Dan hadden ze de order zonder OS in het systeem kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
jeroen3 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 15:43:
Je had Dell ook gewoon kunnen vragen geen Windows op de pc te zetten voordat ze hem opstuurde...
Speedmaster schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 15:48:
Je had niet online moeten bestellen maar moeten bellen met de KS van Dell.
Dan hadden ze de order zonder OS in het systeem kunnen zetten.
Robbie T schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 12:53:
Heb vooraf contact opgenomen met Dell, maar die geven aan dat ik bij Microsoft moet zijn aangezien het namelijk de licentie van Microsoft is die ik accepteer of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-10 23:36

EiT

Laatste keer dat ik Windows 8 op een laptop opnieuw installeerde deed ik een factory reset vanuit Windows 8 en toen werd er een kale Windows 8 geïnstalleerd zonder enige vorm van bloatware. Dus als dat een probleem zou zijn kan je daar ook makkelijk vanaf komen.

Windows 8 licenties zijn sowieso al een stuk goedkoper dan Win7 en voorgangers. Je krijgt er misschien 10-20 euro voor terug (als ze het al doen, omdat het werk om dit te regelen voor Dell waarschijnlijk meer kost dan die 10-20 euro).

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Als het inderdaad maar om € 10/20 gaat dan heeft het weinig tot geen nut.
(Ben uit gegaan van de € 90 die bij vorige licenties werd terug gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:13
Robbie T schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 20:07:
Als het inderdaad maar om € 10/20 gaat dan heeft het weinig tot geen nut.
(Ben uit gegaan van de € 90 die bij vorige licenties werd terug gegeven.
Dell is redelijk makkelijk met dit soort zaken. Alleen met Windows XP was het mogelijk om "redelijk wat" geld retour te krijgen, geen 90 euro maar 90 dollar.

Dell zou je ook informeren dat je 15,99 terug kan krijgen voor Windows 8. (Heb deze info vanwegen een oom welke hetzelfde wou doen als jou, heeft Dell gebeld en heeft te horen gekregen dat hij 15.99 terug kan krijgen als compensatie voor de licentie.

Hij moest echter wel zijn laptop opsturen..., daarna besloot hij om het maar niet te doen.
Pagina: 1