Microsoft heeft dit in de voorwaarden staan:
By accepting this agreement or using the software, you agree to all of these terms and consent to the transmission of certain information during activation and for Internet-based features of the software. If you do not accept and comply with these terms, you may not use the software or features.
Instead, you may contact the manufacturer or installer to determine its return policy and return the software or computer for a refund or credit under that policy. You must comply with that policy, which might require you to return the software with the entire computer on which the software is installed for a refund.
Dell zelf meld dit in de voorwaarden:
Software
7.1 Op zowel Software van Dell als Software van Derden zijn softwarelicentieovereenkomsten van toepassing die samen met de softwaredragers bij het starten of bij het downloaden of activeren van Producten worden verstrekt. Bij afwezigheid van licentievoorwaarden bij Software van Dell verleent Dell U een niet-exclusieve, niet-overdraagbare licentie om de Software van Dell gedurende de looptijd van de Diensten en/of, naar gelang van toepassing, de levensduur van het Product waarop de Software geïnstalleerd is, te gebruiken. U mag door Dell in verband met de levering van de Diensten aan U geleverde of beschikbaar gestelde Software alleen gedurende de looptijd van de Diensten gebruiken en uitsluitend voor zover dit voor U noodzakelijk is om van de Diensten gebruik te maken. Voor alle door Dell geleverde Software geldt: het is U niet toegestaan (i) de Software te kopiëren (uitgezonderd voor het vervaardigen van een reservekopie), aan te passen, onder licentie of sublicentie te verstrekken, te verkopen, te cederen of anderszins over te dragen of te bezwaren; of (ii) enige in een Diensten Omschrijving en/of softwarelicentieovereenkomst vermelde criteria te overtreden. U dient zich te houden aan de licentievoorwaarden voor aan U geleverde Dell Software en Software van Derden.
7.2 Het behoort tot Uw verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat door u bestelde Producten en/of Diensten compatibel zijn met eventuele andere systemen die U heeft of van plan bent in de toekomst aan te schaffen.
7.3 De garantie voor Software van Derden wordt door de licentiegever van de Software gegeven.
Zoals ik het stukje van Dell lees word de software geleverd vanuit Dell en kan ik daar geen bezwaar tegen maken, dus heb ik het maar te accepteren.
Zoals ik het stukje vanuit Microsoft lees kan ik contact op nemen met de leverancier als ik niet akkoord ga en kan het zijn dat ik de computer moet retourneren of dat ik aanspraak kan maken op een refund.
----------
Naar mijn weten heb ik een computer gekocht. (hardware) geen software. En is Windows niet noodzakelijk om de computer te kunnen gebruiken.