Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb misschien een raar probleem maar ik kan niet goed muziek luisteren of een film kijken met mijn telefoon (galaxy note 2) terwijl ik in mijn tuin zit
Ik heb een linksys e4200 router met daaraan gekoppeld een synology ds212+ nas. Ook heb ik bij mijn achterdeur een re1000 wifi extender hangen

Ik denk dat het theoretisch dus wel vreemd is dat ik dit niet vloeiend kan

Zelf denk ik eraan om een nieuwe router te kopen (misschien de linksys e6500?) en dan mijn huidige router als acces point te laten dienen in plaats van de wifi extender

Zou dit mijn probleem oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:49
Lijkt me een wat magere post. Hoe ver zit je tuin van wifi (extender)? wat dimensies zouden een advies eenvoudiger maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:59
Hangt de extender wel goed in het bereik van je router? Als de extender een slecht signaal binnen krijgt wordt dat niet opeens magisch beter op je Note.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
heb je bij je achterdeur wel goed ontvangst, dwz: kun je bij je achterdeur met je telefoon wel films en muziek streamen? (vanaf de e4200, niet vanaf de extender)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WWAS schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 12:50:
Lijkt me een wat magere post. Hoe ver zit je tuin van wifi (extender)? wat dimensies zouden een advies eenvoudiger maken ;)
Ik zit ongeveer een meter of 7 buiten vanaf de extender af
Polster schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 12:50:
Hangt de extender wel goed in het bereik van je router? Als de extender een slecht signaal binnen krijgt wordt dat niet opeens magisch beter op je Note.
Whatson schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 12:51:
heb je bij je achterdeur wel goed ontvangst, dwz: kun je bij je achterdeur met je telefoon wel films en muziek streamen? (vanaf de e4200, niet vanaf de extender)
De extender hangt ingeveer een meter naast de eettafel en als ik daar ga zitten met mijn note dan kan ik prima een film kijken of muziek luisteren. Dit was ook het geval voordat ik de wifi extender ophing

Als ik in de tuin een snoer uitrol tussen de extender en mijn laptop dan heb ik ook nergens last van

De totale afstand tussen de router en de extender is ongeveer 10 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je toevallig HR++ glas? Dat bestaat uit laagje metaal op het glas wat WiFi even effectief blokkeert als gewapend beton...

Verder weet je hopelijk dat een WiFi repeater per definitie je performance halveert (want elk pakketje moet twee keer uitgezonden worden en dat kan niet tegelijk). Het zou kunnen dat de performance als je een UTP-kabel van de "range extender" (onzinterm trouwens, kan van alles betekenen) trekt maar net snel genoeg is, maar dat de helft daarvan dus niet genoeg is. Veel beter is om het andersom te doen: zet dat ding als access point in (mits de firmware het toelaat), dus draad van router naar de re1000. Dan heb je WiFi op volle snelheid, wat mogelijk zelfs door het glas heen genoeg is om goed te werken.

Bedenk bovendien dat WiFi erg plaats- en richtingsgevoelig is - een paar centimeter verschil of een paar graden draaien kan ook rustig 50% signaalsterkte schelen.

Tenslotte kan het zijn dat je in de tuin last hebt van interferentie van buren, en dat je beter een ander kanaal kan kiezen, of (indien ondersteund) 5GHz moet gebruiken ipv 2.4GHz.

Kortom, mogelijkheden en opties zat, maar met zo weinig info is het moeilijk eenduidig te zeggen wat er aan de hand is en wat dus de beste oplossing is...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 13:39:
Heb je toevallig HR++ glas? Dat bestaat uit laagje metaal op het glas wat WiFi even effectief blokkeert als gewapend beton...

Verder weet je hopelijk dat een WiFi repeater per definitie je performance halveert (want elk pakketje moet twee keer uitgezonden worden en dat kan niet tegelijk). Het zou kunnen dat de performance als je een UTP-kabel van de "range extender" (onzinterm trouwens, kan van alles betekenen) trekt maar net snel genoeg is, maar dat de helft daarvan dus niet genoeg is. Veel beter is om het andersom te doen: zet dat ding als access point in (mits de firmware het toelaat), dus draad van router naar de re1000. Dan heb je WiFi op volle snelheid, wat mogelijk zelfs door het glas heen genoeg is om goed te werken.

Bedenk bovendien dat WiFi erg plaats- en richtingsgevoelig is - een paar centimeter verschil of een paar graden draaien kan ook rustig 50% signaalsterkte schelen.

Tenslotte kan het zijn dat je in de tuin last hebt van interferentie van buren, en dat je beter een ander kanaal kan kiezen, of (indien ondersteund) 5GHz moet gebruiken ipv 2.4GHz.

Kortom, mogelijkheden en opties zat, maar met zo weinig info is het moeilijk eenduidig te zeggen wat er aan de hand is en wat dus de beste oplossing is...
Ten eerste dank je wel voor je uitgebreide reactie

Onze ruiten achter ons huis zijn niet van HR++ glas dus dit zou het probleem niet kunnen zijn denk ik

Ik wist inderdaat de wifi extender de performance zou halveren. Het probleem in ons huis is dat ik niet makkelijk een kabel kan trekken van de ene kant van het huis naar de andere kant.

De re1000 ondersteund alleen 2,4GHz dus buiten is alleen 2,4GHz mogelijk want de 5GHz van de router haalt het niet.

Welke informatie heb je verder nodig om mij te kunnen vertellen wat de beste oplossing is in mijn geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-08 17:46

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Wat voor handig is om te weten, is of je RE1000 nu aangesloten is met een netwerkkabel op je router, of dat deze momenteel alleen het draadloze signaal herhaalt. Het is aan te raden om deze met een kabel aan te sluiten, als je dat nog niet hebt gedaan en wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ERIKvanPAASSEN schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 14:36:
Wat voor handig is om te weten, is of je RE1000 nu aangesloten is met een netwerkkabel op je router, of dat deze momenteel alleen het draadloze signaal herhaalt. Het is aan te raden om deze met een kabel aan te sluiten, als je dat nog niet hebt gedaan en wel mogelijk is.
Momenteel zit mijn RE1000 draadloos aangesloten omdat als ik er moelijk een kabel kan krijgen waar ik hem wil hebben. Anders word de afstand naar de tuin te groot (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Einige tips met ophangen/plaatsen van je Extender/Router:
- Zorg dat er geen gipswanden tussen ontvanger en AP zitten (vocht in gipswanden is funest)
- Zorg dat er geen planten (klimop etc.) tussen ontvanger en AP zitten (vocht is funest voor signaal)
- HR+ ramen zijn ook funest voor signaal
- Een extender altijd bedraad aansluiten, wanneer je hem bridged via WiFi kost dat sowiso de helft van je performance (zeer optimistisch gezien)
- Voorkom dat overal waar metaal en vocht in zit tussen Ontvanger en AP zitten.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En controleer of er niet teveel interferentie op jouw kanaal zit...

Wij hebben geen HR+ glas, maar op balkon is WiFi performance de helft van aan de binnenkant. Het glas dempt wat, maar dat is allerminst hoofdreden. Dat is gewoon dat we in een erg drukke wijk wonen met >40 WiFi netwerken die op balkon allemaal interfereren.

Twee aanpakken:

1) met InSSIDer (oid) kijken welke kanalen bezet zijn door sterke kanalen en dan een zo rustig mogelijke kiezen. Nadeel is alleen dat InSSIDer je niet kan vertellen hoeveel zo'n netwerk gebruikt wordt. Geen gebruik = nauwelijks overlast. Veel gebruik = bijzonder veel overlast. Bovendien zijn er non-WiFi storingsbronnen (denk aan babyfoons en draadloze beveiligingscamera's) die helemaal niet te zien zijn in InSSIDer en toch roet in het eten gooien.

2) Puur proefondervindelijk. Ga een voor een de 13 kanalen in de 2.4GHz-band af en noteer performance in de tuin. Neem de beste (cq de minst slechte).

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1