LED Dimmer 230V 0-10V

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelisj
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:44
Ik ben op zoek naar een dimmer / voeding voor LED strips.

Het dimmen wordt geregeld door een analoog 0-10V signaal. Ik ben dus op zoek naar een dimmer die hier dus mee overweg kan.

Na zoek werk via google kom ik eigenlijk niet verder dan dimmers die dit wel kunnen maar geen 230V input hebben. Dan heb dus ook nog een losse voeding nodig. In mijn ogen is dit een beetje omslachtig en zoek dus een dimmer en voeding in een en dus overweg kan met een 0-10V stuur signaal.

Enig of dit überhaupt wel bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-08 17:21
Ik ben ze ook nog niet tegen gekomen. Je zou het even aan Niels http://www.samenkopen.net/action_organisor/96581 kunnen vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:36

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08 09:34

Onbekend

...

Waarom heb je daarvoor een een regelbare spanning tot 10 volt nodig? Gaat dit dan weer een ander conversieprintje in? Als het mogelijk is zou ik die leds meteen aansturen, dus met een regelbare stroom tot een x aantal mA.
Als die 10 volt een stuurspanning is, raad ik aan om iets met een LM317 te fabriceren.
Als die Leds uit die 10 volt hun vermogen halen is zo'n Velleman-projectje wel aan te raden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:30

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Even googlen op "LM317 voeding" en een betere optie misschien een "555 PWM light" geven de schakelingen om een simpele DC LED-verlichting regelaar te bouwen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden