Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

garantie bij vervangen harddisk

Pagina: 1
Acties:

• FlyOn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-10-2018
beetje stomme vraag misschien, maar zou alle garantie vervallen als ik de harddisk uit mijn net gekochte samsung ativ book 8 zelf vervang door een SSD schijf?

zou dat jammer vinden zeker omdat er nu 5 jaar garantie bij zit.

of zou ik eventueel bijv de harddisk moeten bewaren en proberen weer stiekem terug te zetten als er iets stuk is? :/

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hangt er een beetje vanaf of de disk makkelijk toegankelijk is (en dus user replaceble). In principe moet het geen probleem zijn.

https://discord.com/invite/tweakers

• FlyOn
nee niet makkelijk toegankelijk. ik moet de laptop echt zelf open zien te maken met een tooltje.
heb dat zelf nog nooit gedaan, dus vind het daarom een beetje spannend :)

ik volg de aanwijzingen op deze thread productreview: Samsung ATIV Book NP880Z5E-X02NL review door EXpaND

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 09:23

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik doe dat zelf eigenlijk standaard, een andere harddisk inbouwen. Voordeel 1: Bij defecte laptop bouw je de orginele harddisk terug, en stuur dan pas de laptop naar de winkel. Hoef je niet te vrezen voor dataverlies, want een fabrikant wil vaak een factory windows image terugzetten (met gevolg dat je alles wat je erop hebt gezet: data en programma's, kwijtraakt). Voordeel 2: Bij defecte harddisk kun je zolang de orginele harddisk terugzetten en de laptop blijven gebruiken. In alle gevallen is een backup natuurlijk sowiso altijd belangrijk. En als je wilt weten hoe een harddisk te vervangen, zoek eens met google "replace hard drive samsung ativ book 8 youtube". Gegarandeerd dat je dan allerlei filmpjes vindt. Zorg altijd voor passend gereedschap (niet te grote schroevendraaier gebruiken). O ja, ik gebruik altijd mijn vinger/nagels om de "cover" open te wippen, niet zo'n bankpas, maar dat is maar net wat je zelf fijn vindt. Voordeel van je eigen nagel gebruiken is dat de kans op beschadigen vrijwel uitgesloten is. Je hebt gewoon meer gevoel op die manier.

[ Voor 26% gewijzigd door cjdijk op 04-08-2013 12:46 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• FlyOn
tnx cjdijk, dus idd terug vervangen en dan pas opsturen dus. idd handig qua databehoud

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik zou bij de Ativ Book 8 niet alleen je nagels gebruiken, gegarandeerd dat je dan met bloedende vingers eindigt ;) Nagel voor lastige hoekjes zou kunnen, ik had er persoonlijk niet veel aan. Een zacht gitaar plectrum werkt beter bijvoorbeeld, de rest gewoon met de bankpas.

Je behoudt gewoon de garantie bij inbouwen van de SSD, tenzij het defect te herleiden is tot het inbouwen.

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
Nee, Je garantie blijft gewoon geldig, heb conctact gehad met de helpdesk van samsung voordat ik mijn SSD heb geplaatst. Zij gaven me ook de tip om een oud bankpasje te gebruiken. Het is echter wel een lastig klusje, neem er je tijd voor. Anders zit je straks met lelijke krassen of iets dergelijks. Gewoon rustig werken en het klikt allemaal zo los.

dezelfde vraag is meerdere malen gesteld bij m'n revieuw, lees anders hun ervaringen + tips (reactie's onderaan)

succses! d:)b

edit: zag net dat je al gereageerd had, excuus :F

[ Voor 4% gewijzigd door EXpaND op 04-08-2013 13:41 ]

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Zolang je je aan de service manual houdt van Samsung, dan behoud je de garantie. De service manual kun je downloaden van de website van Samsung.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 09:23

cjdijk

Hans favoriete radiostation

EddoH schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 12:58:
Ik zou bij de Ativ Book 8 niet alleen je nagels gebruiken, gegarandeerd dat je dan met bloedende vingers eindigt ;) Nagel voor lastige hoekjes zou kunnen, ik had er persoonlijk niet veel aan. Een zacht gitaar plectrum werkt beter bijvoorbeeld, de rest gewoon met de bankpas.

Je behoudt gewoon de garantie bij inbouwen van de SSD, tenzij het defect te herleiden is tot het inbouwen.
Bloedende vingers? Heb ik nog nooit meegemaakt. :P Wel heel soms dat een stukje nagel afscheurt. Inmiddels tienduizenden laptops opengemaakt op deze manier. Heb overgens wel zo'n speciale tool, ooit eens gehad bij een Compaq cursus, maar mis hiermee het "terugkoppelingsgevoel". Harddisks zijn meestal simpel via een luikje te vervangen. Displays niet, die moeten losgeklikt worden zoals bij deze laptop ook nodig is voor de harddisk. Maar nogmaals het is maar net wat jij prettig vindt werken.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Pagina: 1