Toon posts:

Paar vraagjes over GTX 770

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik ben van plan om binnenkort mijn videokaart te vervangen door een betere, maar zit nog met wat onzekerheden. Dit is mijn huidige setup:

AMD FX-4100
Asus M5A78L-M/USB3
Club 3D Radeon HD 7850
Cooler Master 550W
Cooler Master HAF 912

Nu wil graag mijn HD 7850 vervangen door een GTX 770, zelf dacht ik aan de versie van Gigabyte. Mocht ik dan nog erg gebottlenecked worden door mijn FX-4100, kan ik die altijd nog vervangen door een 8350.
Toch zit ik nog steeds met wat vragen:

1) De GTX 770 van Gigabyte is 292mm lang, past dit wel in mijn kast?

2) Is 550W genoeg voor mijn systeem na de upgrade, of heb ik sterkere voeding nodig? Zo ja, welke?

3) Is er nog iets waar ik aan moet denken tijdens mijn overstap van AMD naar Nvidea? Hoe zit het met die drivers enzo?

Ik stel alle hulp zeer op prijs. :)

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Bad Brains

<(0.o)>

Verwijderd schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 11:18:

Het moet niet veel gekker meer worden, dan pak je toch de centimeter? Open je kast en meet het lekker op.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-02 07:06
Bad Brains schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 11:22:
[...]
Het moet niet veel gekker meer worden, dan pak je toch de centimeter? Open je kast en meet het lekker op.
Mee eens dat ie dat zelf kan uitzoeken, maar volgens mij moet hij de kast nog kopen.

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-02 23:28
kunnen wij niet weten wij hebben de kast niet. zul je echt zelf even moeten opmeten.

2) Is 550W genoeg voor mijn systeem na de upgrade, of heb ik sterkere voeding nodig? Zo ja, welke?
denk dat het wel voldoende is

3) Is er nog iets waar ik aan moet denken tijdens mijn overstap van AMD naar Nvidea? Hoe zit het met die drivers enzo?
vorige drivers echt goed verwijderen.

over de 4100 bottleneck:
zowiezo is de fx-4100 al redelijk outdated en is het inmiddels denk ik al aardig tijd om dat ding te vervangen. ik zou hem dan niet vervangen door een 8350 maar door een 8320 aangezien het enige verschil is dat je je snelheid moet overclocken om de zelfde resultaten te behalen (8350 heeft iets hogere clock)

[ Voor 27% gewijzigd door P. Herz op 04-08-2013 11:25 ]

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Bad Brains

<(0.o)>

ISaFeeliN schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 11:23:
[...]

Mee eens dat ie dat zelf kan uitzoeken, maar volgens mij moet hij de kast nog kopen.
Staat toch echt; "Dit is mijn huidige setup:" HAF 912

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• BeMacized
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-02 22:12
1. Volgens de fabrikant passen er langere kaarten in "zoals de ATI Radeon HD 5970" (http://www.coolermaster.c...d-tower/haf-912-plus.html), die volgens dit review (http://www.trustedreviews...-5970_PC-Component_review) 310mm is. Gaat dus makkelijk passen

2. Volgens deze review (http://www.guru3d.com/art..._770_gaming_review,5.html) gebruikt de kaart op vol gebruik maar max 303 Watt. Je zou dus nog genoeg over moeten houden voor de rest van je systeem

3. Wat ze al zeiden, oude drivers weghalen. Daarna gewoon Geforce Experience downloaden (http://www.geforce.com/geforce-experience). Houd je drivers up-to-date ipv dat je het zelf hoeft te doen.

Beetje googelen doet een hoop.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de verwarring hoor, ik heb die setup vorig jaar laten samenstellen. Alleen ben ik meer iemand van de theorie, die 292mm stond bij de specificaties op tweakers.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als volgens jullie ik mijn voeding niet hoef te vervangen dan is mijn grootste angst al weg.

Verwijderd

Zolang je niet gaat vertellen welke je hebt krijg je hier echt geen antwoord op. ;)

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-02 14:03

Ultrapc

Anyone steak?

Dit is mijn huidige setup:

AMD FX-4100
Asus M5A78L-M/USB3
Club 3D Radeon HD 7850
Cooler Master 550W
Cooler Master HAF 912
Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 00:16:
[...]

Zolang je niet gaat vertellen welke je hebt krijg je hier echt geen antwoord op. ;)
Ik weet dat Cooler Master niet veel meer zegt dan 550w, maar dit zijn dus de voedingen die 'kunnen' : http://tweakers.net/categ...U2EDPQElHKTexAsQzA_Fqa2sB

Allround.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er gisteren achter gekomen dat mijn voeding van vreselijke kwaliteit is (productreview: MS-Tech MS-N750-VAL review door David171096), dus ik heb samen met mijn Gigabyte GTX 770 ook gelijk een nieuwe voeding besteld, namelijk de XFX Pro 650W. Dat schijnt een goede voeding voor een redelijke prijs te zijn.

Ook heb ik na aandringen van jullie even de handen uit de mouwen gestoken en mijn kast open geschroefd, waarna ik vernomen heb dat de 770 makkelijk past.

Als het goed komt PostNL dus zo even bij mij langs :D

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-02 07:13
Succes ermee en een leuke upgrade!
Pagina: 1