Beeld krijgt geen signaal

Pagina: 1
Acties:

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-02 17:24
Beste mede-tweakers,

Toen ik vanmorgen mijn computer aanzette (Kwam uit slaapstand) viel me op mijn beeldschermen niet aangingen. De statuslampjes bleven knipperen, wat betekend dat er geen videosignaal is.

Wat heb ik allemaal gedaan:
Reboot - Geen signaal
Videokaart schoongemaakt - Geen signaal na reboot
Videokaart een beetje omhoog gedrukt omdat deze een beetje naar beneden hangt - Geen Signaal na reboot
HDD's, CD speler en alle USB's loggekoppeld - Geen Signaal na reboot
CMOS batterij losgehaald, 1min gewacht en teruggeplaatst - Geen signaal na reboot
Reboot
Reboot
Hierna heb ik niets meer gedaan en heb me erbij neergelegd dat het wellicht me videokaart was en ik een nieuwe moest hebben. Elke keer dat mijn pc opstartte ging hij direct uit als ik op de aan/uit knop klikte, alsof de pc bleef hangen in een BIOS scherm. Toch nog maar een keer reboot

Hierna werkte het weer. Alsof mijn pc werkt op mijn teleurstelling >:) Hierna heb ik alle hardware weer netjes aangesloten waarna me pc nog steeds werkte.

Mijn pc werkt weer, maar ik vraag me toch af: Waar kan dit aan liggen? Moet ik rekening houden met binnenkort een nieuwe videokaart (of andere nieuwe hardware) ?

Mijn specs zijn:
MOBO: Asus P5QL
CPU: Q8600
RAM 4x 2GB Kingston DDR2 667Mhz
GPU: XFX 5770

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-02 17:24
Ik heb dit probleem zojuist weer gehad.

Na 10 minuten rebooten met alle USB apparaten eruit heb ik de pc opengehaald. Ik heb mijn 2de HDD eruit losgekoppeld en de IDE dvd speler. Daarna weer een reboot. Hierna werkte het weer en heb ik alles weer aangesloten..

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:51

Nemesizz

Untouchable

Klinkt een beetje als een stervende/versleten voeding. Als ze koud zijn kunnen ze de piekspanning bij inschakelen niet goed aan, en je PC doet dan weinig (fans draaien wel vaak, maar spannings gevoelige onderdelen zoals CPU en GPU houden er niet van en werken dan niet goed, en dan blijft je beeld vaak zwart).
Eenmaal warm werkt de boel weer prima (dit gaat een tijdje goed, na een aantal weken/maanden zal die uiteindelijk ook als ie warm is de spanningen niet meer goed kunnen leveren en word je systeem instabiel).

Dus ga even na wat voor voeding je nu hebt (merk + wattage + leeftijd), grote kans dat daar je probleem zit.

De ene voeding heeft er sneller last van dan de andere, ik heb ook wel A-merk voedingen liggen die na 4 of 5 jaar de piekspanning niet meer aan konden, en andere voedingen houden het 10 jaar uit zonder enige problemen.