TL-WDR4900 dhcp WAN renewal probleem

Pagina: 1
Acties:

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Topicstarter
Sinds enige tijd bespeur ik het probleem dat de TL-WDR4900 geen DHCP adres krijgt na een reboot. Iemand een oplossing? Op Internet kan ik alleen terug vinden dat je hem dan 30 seconden uit moet zetten. Maar helaas werkt dat ook niet altijd.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat werkt dan wel ? ik bedoel hoe lost het zich dan op ?

kennelijk los je het wel op ? of is dat een foute aanname en kan het zijn dat je de rekening niet hebt betaald

Iperf

• Wim-Bart

Wim-Bart

Topicstarter
Ik loste het op door een paar keer te resetten en dan pakt ie het uiteindelijk wel. Waarna ik gewoon de IP gegevens opschreef en die als statisch adres opgaf. Dat werkte tot vandaag goed, alleen vandaag bleek het niet meer te werken en na 8 x power off van 30 seconden had ik weer een IP adres.

Provider is Ziggo, Ziggo router staat in Bridge modus.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

geoie kans dat je de upgrade hebt gekregen, of had je die al ?

ik zou ziggo eens een analyse op de verbinding laten doen.

Iperf

• Wim-Bart

Wim-Bart

Topicstarter
Het probleem blijft bestaan. Ziggo staat in Bridge Modus.

Alle truukjes werken gewoon niet. In de log van het ding zie ik dat ie een nieuw IP adres krijgt, maar hij configureert zichzelf er niet mee. Maar wordt het zat om iedere keer een statisch IP adres te geven.

Echt een slecht product.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

firmware update ?

[ Voor 160% gewijzigd door Fish op 02-10-2013 07:15 ]

Iperf

• Wim-Bart

Wim-Bart

Topicstarter
Draai de laatste. Wordt er wanhopig van. Sta op het punt om dat ding terug te brengen naar de winkel.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 15:17

lier

MikroTik nerd

Tenzij je een reden hebt om de router vaak te rebooten, anders zou ik het zo laten...
Heb je de router al een keer ge-factory-reset?
Eens testen met een alternatieve firmware?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1