samba vraagje

Pagina: 1
Acties:

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is er wat te doen aan de reactiesnelheid van een samba server ? Als ik nu in windows 2000 over een 100Mbit netwerk een snelle samba server benader, duurt het altijd 1 a 2 seconden voordat de nieuwe dir listing is opgehaald.

Verwijderd

WINS server gedeelte aangezet op de samba-server?
Verder iets als het onderstaande regeltje in je smb.cconf staan?
code:
1
socket options = TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192

Verwijderd

Dat is naar mijn idee gewoon een Windows 2000 probleem...heb er ook last van, het is irritant, maar die socket options regel lost het in ieder geval niet op :(

Verwijderd

ligt het niet aan Win2k ipv samba ?
Was toch een truc om het browsen door je netwerk sneller te maken ?

Verwijderd

Als je WINS draait is het in principe niet nodig.
Maar heb je al eens gespeeld met remote announce en remote browse sync o.i.d. (ik weet de namen ff niet precies uit m'n hoofd)

Als je hier gewoon het IP van die die windows bak resp die samba bak gebruikt, dan moet het sowieso wel sneller gaan lijkt me zo.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem.. Win2k doet het gewoon traag.. win98 toont het wel meteen..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wins support=yes

Die draait; de regel voor buffers haalt weinig uit. Win 2K clients melden zich aan op een werkstation, de map Mijn Documenten is gemapped naar de samba server, als ik door de documenten heenga, duurt het dus 1 a 2 seconden voordat ik de inhoud van een map te zien krijg. Ik map naar \\Fileserver\share

• JVaags
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2025

JVaags

Je voelt je beter in een 504

Als je nu eens niet naar UNC namen verwijst (\\server\share) maar de mapt naar een driveletter? Heb hier ook win2k en samba heb hier geen problemen. Heb dan ook een 10mb netwerk...
Pagina: 1