Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-11 23:00
Ik ben voor mijn favoriete jeugdbeweging bezig om een database te maken die online beheert kan worden. De vorige database was een accessbestandje waar een VB script boven draaide om de data in te geven enzo, maar deze werkte plots niet meer. Daarom willen we nu dus een online database maken zodat er geen problemen zijn om de database door te geven aan de volgende leiding.

Nu ken ik er zelf relatief weinig van, ik heb slechts een beetje ervaring in het schrijven van queries in PhpMyAdmin zelf. Er werd mij aangeraden om nu een ODBC te gebruiken icm MS Access.
Denken jullie dat die een goede oplossing is?

Ik was het alvast al eens aan het testen, maar het lukt me niet echt. Ik heb nu al een DB aangemaakt in PhpMyAdmin, maar ik krijg de ODBC niet ingesteld. Ik moet een servernaam ingeven, maar ik vind die nergens terug in PhpMyAdmin of DirectAdmin.
Ik heb al op google gezocht, maar ik vind vooral referenties naar het programma 'SQL server configuration manager', maar ik host zelf de server niet dus ik kan daar niet aan.
Iemand die mij op weg kan zetten?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

imho is dat gewoon het domein wat je afneemt, het is echter de vraag of je daar remote op kan/mag inloggen

Iperf

• Malantur
Die heb ik getest, zowel in tekst als gewoon het ip adres zelf.
Helaas krijg ik de foutmelding: SQL server does not exist or access denied.
Het valt dus niet uit te sluiten. Enig idee hoe ik kan controleren of kan aanpassen dat ik wel remote mag inloggen?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kijk eerst een of je kan verbinden .. mysql i presume.

Maak een telnet sessie met de standaard poort 3306 neem ik aan
als hij open blijft. kun je wat tekens inbutsen enter rammen etc. dan pleurt hij je er af.

mocht dat werken kun je er technisch bij. dan moet je nog de goeie rechten aan de gebruiker toekennen. (vanuit de phpmyadmin want die mag er wss wel bij)

Iperf

• Malantur
'EHost 'mijn ip-adres' is not allowed to connect to this MySQL server'
Klinkt als geen remote toegang dus.

Is er misschien een eenvoudigere oplossing voor mijn probleem dan ODBC?
Om het samen te vatten: ik zoek dus een eenvoudige manier om een database te manipuleren die extern gehost wordt als onderdeel van onze website.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mocht dat werken kun je er technisch bij. dan moet je nog de goeie rechten aan de gebruiker toekennen.
Een ipadres of host van waar je inlogt is daar dus ook een variabele in

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 03-08-2013 22:59 ]

Iperf

• Malantur
fish schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 22:58:
mocht dat werken kun je er technisch bij. dan moet je nog de goeie rechten aan de gebruiker toekennen.
Maar het werkt dus niet, dus kan ik er toch niet bij? Of interpreteer ik je zin fout :P
Ik heb trouwens een gebruiker aangemaakt in DirectAdmin met de privileges om Select, Drop, Create, enz mag uitvoeren, maar ik krijg geen kans om ze in te geven?
Een ipadres of host van waar je inlogt is daar dus ook een variabele in
Wat bedoel je hiermee?
Ik gebruik nu Putty om een telnet verbinding te maken naar mijn domein, en de database op mijn domein draait MySQL 5.1.48.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je het testje gedaan of niet ?

Iperf

• Malantur
Telnet verbinding van Putty naar het domein zelf op poort 3306 geeft een kadertje:
'Connection closed by remote host'
en dan na het wegklikken van het kadertje, dan blijft er staan:
'EHost 'mijn ip-adres' is not allowed to connect to this MySQL server'

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

klinkt idd alsof je geen remote toegang hebt dan. jammer.

maar je het wel ssh. kun je wel mysql direct via ssh benaderen (geen linus expert) maar ik kan op windows ook via de normale cmd sql afvuren.
zomaar nieuwgierig hoor

Iperf

• Malantur
Ik ben nu even aan het kijken naar SSH via Putty. Ik krijg wel de vraag om een username in te vullen, maar daarna bij de vraag om het password worden de letters van het password niet 'ingevuld' terwijl ik ze typ.
Ik kan dus niet inloggen via SSH |:(

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat de letters niet worden geecho'd zegt niet dat ze niet aankomen

Iperf

Pagina: 1