Ik ben voor mijn favoriete jeugdbeweging bezig om een database te maken die online beheert kan worden. De vorige database was een accessbestandje waar een VB script boven draaide om de data in te geven enzo, maar deze werkte plots niet meer. Daarom willen we nu dus een online database maken zodat er geen problemen zijn om de database door te geven aan de volgende leiding.
Nu ken ik er zelf relatief weinig van, ik heb slechts een beetje ervaring in het schrijven van queries in PhpMyAdmin zelf. Er werd mij aangeraden om nu een ODBC te gebruiken icm MS Access.
Denken jullie dat die een goede oplossing is?
Ik was het alvast al eens aan het testen, maar het lukt me niet echt. Ik heb nu al een DB aangemaakt in PhpMyAdmin, maar ik krijg de ODBC niet ingesteld. Ik moet een servernaam ingeven, maar ik vind die nergens terug in PhpMyAdmin of DirectAdmin.
Ik heb al op google gezocht, maar ik vind vooral referenties naar het programma 'SQL server configuration manager', maar ik host zelf de server niet dus ik kan daar niet aan.
Iemand die mij op weg kan zetten?
Nu ken ik er zelf relatief weinig van, ik heb slechts een beetje ervaring in het schrijven van queries in PhpMyAdmin zelf. Er werd mij aangeraden om nu een ODBC te gebruiken icm MS Access.
Denken jullie dat die een goede oplossing is?
Ik was het alvast al eens aan het testen, maar het lukt me niet echt. Ik heb nu al een DB aangemaakt in PhpMyAdmin, maar ik krijg de ODBC niet ingesteld. Ik moet een servernaam ingeven, maar ik vind die nergens terug in PhpMyAdmin of DirectAdmin.
Ik heb al op google gezocht, maar ik vind vooral referenties naar het programma 'SQL server configuration manager', maar ik host zelf de server niet dus ik kan daar niet aan.
Iemand die mij op weg kan zetten?
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.