• vincent198
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-10-2023
Hallo allen,

Zojuist een tv opgehaald, debiel die ik ben niet eens gekeken of er wel een coax aansluiting opzit, bleek dus een tv monitor te zijn van Free record shop die failliet was gegaan.

Het gaat hier om een 42" samsung plasma tv.

Op mijn zolder kamer lag eerst een hele lange coax kabel, die was doorgeknipt en ingekort en met male en female weer aan elkaar aangesloten, ik dacht dat een simpel 3weg splitter het wel zou doen, maar geen coax op de tv dus. wat heb ik wel:

Dvi, hdmi, component, vga en een soort van omgekeerde vga en audio jack.

Wij hebben zelf nog gewoon de standaard tv abonement, analoog neem ik aan, geen digitale dus. Hoogstwaarschijnlijk +- 6 maanden naar digitale.

Ik zoek dus hulp want ik heb zelf geen verstand van aansluitingen kabel ontvangst en dergelijken. Ik zoek dus de beste maar zeker ook de goedkoopste oplossing.

Alvast bedankt!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

analoog neem je aan.

Ik neem juist aan dat de meest aansluitingen ook standaard dvb-c hebben (en dit gaat over de zelfde analoge coax) en dan koop je een 2e hands decoder of een nieuwe. evt een kaart en dan ben je klaar.

welke kabelboer heb je ?

Iperf

• vincent198
Hallo,

Wij hebben zeelandnet/delta, dus wanneer ik een decoder koop moet ik dan nog ergens anders op letten, om het even simpel te maken met een decoder zou er dus dit gebeuren:?

Bron (coax/analoog) ---> Decoder (coax/analoog input) ----> Tv (composiet/hdmi/scart/vga of dvi)?

Is het signaal dan sterk genoeg? Er zijn nog twee andere tv's aangesloten op dezelfde kabel, ik heb nu alleen een 3weg splitsing gemaakt.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zo te zien heb je "gratis" dvb-c
TV standaard met ruim 50 digitale- en
15 HD zenders

Als je singaal niet sterk genoeg is sluit je een versterker aan, of bij slecht aansluit materiaal wil vervangen voor degelijk aansluit materiaal ook wel helpen

[ Voor 30% gewijzigd door Fish op 03-08-2013 21:55 ]

Iperf

• vincent198
Dat is toch niet helemaal wat ik bedoel denk ik, waar ik dus naar opzoek ben is eigenlijk een verloopje van coax/analoog naar hdmi of vga of dvi maar ik begreep dat die er alleen in de vorm van kastjes zijn omdat anders het signaal niet sterk genoeg is, ik ben niet de baas in huis en kan dus ook niet zomaar digitale tv gaan aanschaffen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

TV standaard met ruim 50 digitale- en
15 HD zenders
wss heb je het al maar weet je het niet

kijk ff hier
http://www.zeelandnet.nl/...digitaletv/tv-kijken.html

[ Voor 57% gewijzigd door Fish op 03-08-2013 21:59 ]

Iperf

Verwijderd

Als het een monitor is dan zit er (meestal) geen tuner in en krijg je zonder "kastje" sowieso geen beeld.
Zoek het modelnummer van je "samsung plasma tv/monitor ?" eens op en kijk eens of hij met een analoog signaal om kan gaan.

• vincent198
Het gaat hier dus om dit model: pricewatch: Samsung Syncmaster P42H-2

In principe ben ik dus op zoek naar een kastje waar de coax in gaat en omvormt naar vga dvi of hdmi, en nee volgens mij hebben wij geen digitale tv, er is namelijk geen decoder of wat aanwezig in huis, coax uit de muur direct in de tv.

Mvg

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Vincent,

Alle huizen krijgen het dvb-c singaal aangeboden. het kaartje decodeert het singaal voor je.
bel ze morgen gewoon even

check hier http://www.zeelandnet.nl/...ltadigitaletv/vragen.html

Anders moet je op zoek naar een "tv tuner" een oude video zou ook kunnnen volstaan, dan gooi je de composiet naar je tv.
Maar kom op het verschil van analoog en dvb-c is best groot zeker op een 42"

Er is geen decode aanwezig. kijk eens in je startpakket of je daar je ci+kaart vind, ander moet je met een andere proberen (een 2 of 3e is niet kosteloos)

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 03-08-2013 22:20 ]

Iperf

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:39
Wat zij Zeelandnet toen je het ze vroeg?

Wat jij zoekt bestaat niet (meer)* omdat dit in elke TV zit. Dat jij perongeluk een monitor hebt gekocht ipv een TV is helaas spijtig, maar komt zeer weinig voor. Tenzij je digitale TV hebt en er bewust voor kiest.

Je enigie optie die ik zie is onderzoeken of Zeelandnet inderdaad ongecodeerde DVB-C mee stuurt over jouw "analoge" aansluiting en hier een DVB-C decoder op aansluiten.

*ow ja VCR's ik was ze helemaal vergeten, dat is inderdaad optie 2.

@fish: Als hij geen coax aansluiting heeft heeft hij ook niets aan een CI+ module ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Nivado op 03-08-2013 22:22 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Lees ff al mijn post ....

Iperf

• vincent198
Hey,

Het is opgelost, wij hadden nog een oude pioneer hd recorder staan, hier coax in en hdmi uit naar tv en het werkt goed, maar toch nog wel wat ruis, maar eens even overleggen om digitale tv hier in huis te nemen.

Mvg

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je hebt mijn links niet doorgenomen he.

Iperf

Pagina: 1