• frikandel1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-05-2022
Het volgende is het geval. Vandaag wilde ik upgraden van AMD Catalyst driver 13.1 naar 13.4. Netjes gedeinstalleerd eerst en toen de meest recente (13.4) dus proberen te installeren. Echter vanaf hier gaat het bergafwaarts. De installer installeert alleen een of andere HDMI audio driver. Verder helemaal niks.
Mijn systeem:

1 Intel Core i5 3450 Boxed
1 MSI H77MA-G43
1 XFX Radeon HD7950 Black Edition Double Dissipation
1 Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB
1 Fractal Design Define Mini
1 Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
1 LG GH24NS90 Zwart
1 XFX Pro 550W
1 Samsung 830 series 128GB

Snap er geen zak van, dit is tot op heden prima gegaan. Ik mis dus de display driver. Deinstall overigens gedaan met AMD uninstall utility. Mag verder niet baten.

Iemand een idee hoe dit te fixen?

edit
wat extra info nog...DriverSweeper ook geprobeerd, deze vind niks na Analyse.
Het probleem doet zich ook voor bij oudere versies van de drivers. Het bevat meerdere files (HDMI sound driver, SDK driver of iets dergelijks en Application installer...nooit meer de display driver zelf)

edit2
Wellicht nog wat extra info die nuttig kan zijn... Ik kreeg ook een foutmelding bij de 13.8 bèta... "cant install" (zonder verdere specificatie. Als iemand me in de juiste richting kan sturen, zou mooi zijn.. Ten einde raad!

Maak volgende keer aub gebruik van de "Wijzig" functie rechtsbovenaan de post wanneer je nieuwe informatie toe te voegen hebt en zelf de laatste reactie van de afgelopen 24u was.

[ Voor 31% gewijzigd door Ultraman op 05-08-2013 09:08 . Reden: posts samengevoegd ]

• KetchupFTW
  • Laatst online: 19-12-2022
Heb je drivesweeper in safe mode of in normale windows gedaan?

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
Dat is inderdaad vervelend, heb het ook een keer meegemaakt. Weet alleen niet meer hoe ik het heb gefixt. Bij mij gebeurde het juist nadat ik driversweeper heb gebruikt, dus dat doe ik niet meer. Je hoeft trouwens de drivers niet de deinstalleren als je een nieuwe driver gaat installeren.

Wat je zou kunnen proberen is in de registry kijken en alles deleten dat met AMD/ATI te maken heeft. Ik geloof dat dat is wat ik toendertijd heb gedaan. De registry open je door op de start knop te drukken en dan regedit in tikken. Ga dan onder bijvoorbeeld HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/AMD en delete die folder. Er zijn ook folders voor ATI en ATI Technologies.

• frikandel1
Driversweeper idd in safe mode. Thx voor de tip, zal in de registry lijken nog. Verborgen mappen al gedelete. Meer opties eventueel?

edit
Helaas, geen resultaat. Alles in regedit verwijderd wat er mee te maken had, maar niks.
Nog steeds hetzelfde gedoe. Als ik nu 13.4 download, wil ie alleen maar het CIM-pakket installeren, wat dat dan ook is.

Zijn er nog additionele oplossingen / anderen dit ook eens meegemaakt? Help is appreciated!

edit2
Nog iets meer. Als ik CPU-Z gebruik zie ik onder graphics bij GPU "Standaard-VGA graphics adapter" staan. Ik zie echter wel bij Memory 3072 MBytes staan en het ATI Radeon logo. Komt dit nu omdat ik de juiste drivers niet heb of ben ik serieus fucked? Als ik overigens met AMD autodetect tool drivers wil downloaden herkent ie de grafische kaart wel als AMD Radeon HD 7xxx Series.

Maak volgende keer aub gebruik van de "Wijzig" functie rechtsbovenaan de post wanneer je nieuwe informatie toe te voegen hebt en zelf de laatste reactie van de afgelopen 24u was.

[ Voor 77% gewijzigd door Ultraman op 05-08-2013 09:07 . Reden: posts samengevoegd ]

Verwijderd

CIM is Catalyst Installation Manager.
Verwijder de kaart eens en laat hem booten met de processor graphics.
Gebruik daarna driver-sweeper.
Installeer de kaart opnieuw en kijk of het lukt

• frikandel1
Ah staat het daarvoor, klinkt logisch. Verwijderen van de kaart zelf wil ik als last resort gebruiken aangezien er als ik het doe meer fout kan gaan fan goed (vermoed ik). Volledige Windows reinstall een optie of is dat overdreven?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je bij de install bij advanced kijkt staat daar dan de driver ook uitgevinkt, of komt deze helemaal nietvoor ?
Zet anders een restore point terug.

• frikandel1
Komt helemaal niet voor inderdaad. Restore point ga ik straks eens proberen..

edit:

Restore point ook geen optie...anyone nog een last ditch oplossing? Anders ga ik voor een volledige reinstall van Windows...maar liever niet natuurlijk.

[ Voor 51% gewijzigd door frikandel1 op 05-08-2013 21:20 ]

• frikandel1
Een bump nog.. Dan laat ik hem rusten. Mochten er nog suggesties zijn... Zou mooi zijn!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

VGA driver verwijderen, chipset driver opnieuw installeren en rebooten.
Daarna een wat oudere catalyst driver installeren.

[ Voor 26% gewijzigd door KillerAce_NL op 06-08-2013 07:35 ]

• frikandel1
OK...nu lijkt het echt mis te gaan. Ik heb windows 7 opnieuw geinstalleerd, schijf geformatteerd ook nog, en nog steeds hetzelfde probleem. Hij wil de driver maar niet installeren.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Heb je na de windows installatie ook eerst de moederbord drivers geinstalleerd voordat je de videokaart drivers ging installeren?

• frikandel1
yep, chipset drivers etc. als eerste geinstalleerd. zie ik iets over het hoofd hier? (ongetwijfeld)
Nogmaals met de auto detect tool van AMD ziet ie de kaart wel. op elke andere manier kan ik hem niet zien. Moet ik de onboard kaart in de bios uitschakelen of iets dergelijks, en dan proberen de drivers te downloaden?

• mitsumark
  • Nu online
Heb je de monitor wel op de kaart aangesloten en niet op het moederbord?
Even in de bios kijken of er opties zijn wat betreft de igp kan ook geen kwaad nee, maar normaliter moet een discrete kaart gelijk werken.

• frikandel1
ik kan de monitor uberhaupt alleen aansluiten op de onderste aansluiting...iets verder naar boven en dan krijg ik geen beeld. zo is het eigenljik vanaf het begin geweest (heb de setup sinds december) dus vreemd dat dat nu ineens de oorzaak zou moeten zijn, toch?

nog even wat betreft dit :

"Even in de bios kijken of er opties zijn wat betreft de igp kan ook geen kwaad nee, maar normaliter moet een discrete kaart gelijk werken. "

Ben net geen leek maar het scheelt niet veel ;) Kan je die nog even uitleggen?

• mitsumark
  • Nu online
Wellicht heb je hem al, maar hier kun je de manual van je moederbord downloaden: http://nl.msi.com/product/mb/H77MA-G43.html#/?div=Manual

Als je dan bv kijkt naar chapter 2: settings (2-5), dan zie je:
Advanced PCI Subsystem Settngs
PCIE GEN3 Ths tem s used to enable/ dsable the PCIe generaton 3 support.
PCI Latency Tmer Controls how long each PCI devce can hold the bus before another takes over.
When set to hgher values, every PCI devce can conduct transactons for a longer tme and thus mprove the effectve PCI bandwdth.

En verderop:
Integrated Graphcs Configuraton
Intate Graphc Adapter Choose whch adapter you wsh to make the prmary opton
[IGD] Integrated Graphcs Dsplay
[PEG] PCI-Express Graphcs Devce
Integrated Graphcs Share Memory The system shares memory to the onboard graphcs. Ths settng controls the exact memory sze shared to the onboard graphcs.
DVMT Memory Specfy the sze of DVMT memory to allocate for vdeo memory.
IGD Mult-Montor Enables both ntegrated and dscrete graphcs at the same tme. When dsabled, t wll default to Intated Graphcs Adapter selecton.

Sorry, het copy pasten vanuit de pdf ging niet zo best, maar je kunt het zelf nalezen.

In principe zou er niks veranderd moeten zijn bij het installeren van een nieuwe videokaart driver, maar het kan geen kwaad om het toch te controleren.

• frikandel1
thanks, heb het gecheckt in de bios net en wat graphics betreft staat deze al op PEG...deze zou ik moeten hebben ook, toch?
Pagina: 1