Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Arsie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-07-2023
Hallo allen,

Hopelijk post ik mijn vraag in het juiste deel van het forum.
Ik ben net een zelfstandig bedrijfje gestart, een belangrijk onderdeel van dit bedrijfje is het hebben van stabiel en snel internet. Voornamelijk het snelle internet, aangezien enkele secondes het verschil kunnen maken. Mijn vraag is dan ook, wat beïnvloedt mijn vermogen om een internetpagina zo snel mogelijk te openen? Moet ik hier naast de internetverbinding ook denken aan een krachtige computer?

Dank

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:57

Detmer

Professioneel prutser

Heel veel beïnvloed het, denk daarbij aan o.a.:

- Draadloos of met draad
- Draadloze ontvanger / soort kabel
- Afstand tussen modem en pc (voornamelijk bij draadloos)
- Virusscanner / Firewall
- Browser

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een snelle PC is zeker van belang, hoe sneller de PC hoe sneller de pagina gerenderd kan worden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

De grootste winst behaal je toch bij een stabiele internet verbinding. Liefst een verbinding die niet overboekt is. Dan kom je al snel op een zakelijke aansluiting uit.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:50
De responstijd ook nog wel van belang, al gaat het hier om ms en niet seconden.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-11 14:40
Waarin maakt in jouw geval de paar seconden het verschil uit?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Idd. Snelheid is relatief tov het gebruik. Ik ken twee mogelijkheden waar het echt relevant is: als je zelf servers host (dan is vnl de bandbreedte ip en down van belang) en ale je zelf handelt op de beurs. In dat geval gaat het mn om responstijden.

Qua beschikbaarheid kun je het zakelijk gezien best heel erg goed krijgen, als je maar betaalt. 99,99% beschikbaar is best te doen met een glaslijn, maar dan mag je ook aardig in de buidel tasten.

Kortom: weeg je kosten en baten af, en vertel ons ook vooral even waarom jij denkt e.e.a. Nodig te hebben. Want nofi, maar als ik zo je posts lees heb je er zelf niet heel erg veel kaas van gegeten. En da's niet erg, maar het kan wel je initiele beeld van wat stabiel en snel is beinvloeden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-11 16:31

mwa

Of trek, zoals enkele handelshuizen in Londen hebben gedaan, zelf een paar fiber draden over de oceaan richting Wall Street :)

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Haha :p ja, en dat is niet duur?
Ik weet niet zeker of het overboekt is. Maar in de gebieden waar Reggefiber heeft aangelegd kun je zakelijk via Fieber/XS4All Krijgen (Fieber doet wel aan SLA's).. Maar dan heb je garantie.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• The Eagle

The Eagle

You pay peanuts, you get monkeys :P

Maar laat de TS eerst zelf maar eens reageren. Als het al voor beurshandel zou zijn dan is ie hier niet de eerste, daar is in het verleden iig ook al een topic over geweest :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Arsie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-07-2023
haha komen een aantal interessante opties voorbij, helaas zijn enkele toch niet financieel rendabel :P .
Die enkele seconden maken uit omdat ik auto's opkoop via marktplaats en deze exporteer naar het buitenland. Het gaat om specifieke types en modellen, echter ben ik natuurlijk niet de enigste die naar deze auto's zoekt. Het komt voor dat er auto's opkomen die zeer interessant zijn, maar dat deze binnen een minuut verkocht zijn omdat iemand eerder dan mij de auto had opgemerkt.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Marktplaats is simpel, zoek uit in welke datacentra ze zitten en zet daar zelf servers neer.
Dan heb je op die servers bijna lan-snelheid.

En dan kan je richting die servers rdp'en of je kan daar simpelweg de programmatuur opdraaien die het rendert/analyseert en daarna doorstuurt naar jouw lokale systeem.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

Compizfox

Bait for wenchmarks

@Gomez: Wat heeft dat voor zin? In die RDP-verbinding naar je server zit evenveel latency als je zou hebben als je gewoon direct (zonder server ertussen) naar marktplaats.nl connect.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:50
Dan kan je beter een goed zoekscript schrijven :+

• The Eagle

The Eagle

Als ik het zo hoor valt et dus allemaal wel mee. Sowieso ben je afhankelijk van de responssnelheid van bijv MP servers. Ik denk dat je met een normale zakelijke internetlijn al voldoende hebt. Voor de rest is et denk ik gewoon in de smiezen houden wanneer een advertentie afloopt.

Having said that: dan heb je het meer over online veilingen. In geval van MP zou ik als ik jou was gewoon bellen en niet bieden. Dikke kans dat je dan veel meer succes hebt :) Stuk goedkoper als een dedicated lijn,ook ;)

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 10:54
Arsie schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 20:43:
haha komen een aantal interessante opties voorbij, helaas zijn enkele toch niet financieel rendabel :P .
Die enkele seconden maken uit omdat ik auto's opkoop via marktplaats en deze exporteer naar het buitenland. Het gaat om specifieke types en modellen, echter ben ik natuurlijk niet de enigste die naar deze auto's zoekt. Het komt voor dat er auto's opkomen die zeer interessant zijn, maar dat deze binnen een minuut verkocht zijn omdat iemand eerder dan mij de auto had opgemerkt.
Als je gewoon zorgt voor een "normale" PC die stabiel draait, en hier een 60/60 lijntje bijneemt, voorzie ik zo geen problemen..

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Arsie schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 20:43:
Voor een glaslijn op het reggefiber netwerk van 100/100 betaal je bij fieber en xs4all zakelijk 45 per maand. Dus dat zou financieel wel haalbaar moeten zijn schat ik zo

Al moet je ook kijken welke apparatuur er in je netwerk hangt, dat weegt ook mee

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als het gaat om ms

Neem glas, maar dan nog kijk uit met je provider. xms doet tegenwoordig 4ms (en dat is inc. mijn wifi)
waar kpn rond e 12~14 ms zit.

laat de browser niet renderen maar interpreteer zelf de html van de server.

en idd neem een router met een snelle response

Iperf

Pagina: 1