Promise SATA300 TX4 Raid instellen via alternatieve tool?

Pagina: 1
Acties:

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Beste tweakers,

Ik zit hier met een PC met daarin een Promise SATA300 TX4 PCI kaart met daaraan 2x Maxtor MaxLine Pro 500GB schijven.
Dit alles zit geprikt op een Asus P5W-DH Deluxe moederbord met up-to-date BIOS, Intel E4600, 2GB geheugen en verse Windows XP Pro SP3 installatie.

Echter krijg ik het niet voor elkaar ook maar ergens een raid configuratie aan te maken |:(
Nou moet ik ook bekennen dan ik totaal geen ervaring heb met dit soort raid kaarten, meer de onboard varianten.

Anyway: De drivers zijn geinstallleerd, ik zie de Promise kaart en de schijven die eraan hangen werken prima maar het is alleen geen raid opstelling.

Heb ook de Promise Disk Controller Manager tool geinstalleerd maar daar kan ik geen ruk mee :?

Wat doe ik fout?

Is er niet een (liefst gratis) tool Windows waarmee ik de raid configuratie kan maken?, dus geen software raid maar een tooltje dat die priomise kaart kan vertellen wat te doen met die 2x 500GB.

Doel is om die 2 schijven in raid 1 te krijgen.

Alvast veel dank _/-\o_

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Een korte zoektocht leert mij dat dat kaartje geen RAID ondersteund ;)
http://www.promiseworks.com/SATA300-TX4.asp

[ Voor 24% gewijzigd door Raven op 03-08-2013 13:58 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01 15:59
LOL, dit is inderdaad alleen een Sata kaart, geen RAID kaart.

Wat je wel kan doen is een software raid maken in windows. Volgens mij moet dat wel lukken.
Oeps, dat is wat je dus niet wilt. Jammer, dan moet je zoeken naar een ander kaartje.

[ Voor 23% gewijzigd door SpiriTNL op 03-08-2013 14:06 ]

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
OMG, i feel stupid _O- dacht ook werkelijk dat het een raid kaart was (is me ook verteld door de eigenaar van de PC)

Ik ga even in een hoekje zitten huilen :')

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!