Ik heb via via een Silicon Graphics Iris Indigo 4000 op de kop getikt, alleen nu heb ik geen root password (IRIX 5.3). Is er ook een backdoor om alsnog het root password te achterhalen cq weizigen?
Ik hoop ut toch niet, eerlijk gezegd...
Geen id of het echt werkt, maar het valt te proberen:
Linux of IRIX bootdisk en/of bootable cd zoeken, drive mounten /etc/shadow en dan gewoon het stukje wat geshadowed is weghalen.
Dan heb je gewoon geen rootpasswd meer.
Zo doe ik dat regelmatig op school als er weer eens een knurft in Linux zijn passwd vergeten is.
PS. als je nog eens zo'n bak kunt regelen, ik houd me aanbevolen
Linux of IRIX bootdisk en/of bootable cd zoeken, drive mounten /etc/shadow en dan gewoon het stukje wat geshadowed is weghalen.
Zo doe ik dat regelmatig op school als er weer eens een knurft in Linux zijn passwd vergeten is.
Irix 5.3 kent geen shadow passwords, maar het OS is zo lek als een mandje afaik. Wat ik zou doen:Op dinsdag 05 juni 2001 15:16 schreef Booster het volgende:
Geen id of het echt werkt, maar het valt te proberen:
- machine aanzetten en netwerkkabel erin pluggen
- tcpdump draaien en kijken of hij dhcp wil doen, in dat geval een ip toe laten wijzen, anders kijken of er pakketjes gezonden worden en een extra subnetje aanmaken zodat je met de indy kan praten
- portscan uitvoeren op de indy
- op google zoeken naar een exploit voor irix 5.3 (zijn er massa's van)
Een andere optie is om irix 5.3 opnieuw te installeren (je kan geloof ik booten van CD, maar dan moet je wel een externe scsi cdrom speler hebben die de machine snapt), je moet dan wel de cd's ergens op de kop tikken.
Irix cd's (en ik denk ook het root filesystem) hebben efs als filesystem, dit kan je als experimentele optie aanzetten in linux 2.2.19/2.4.5 De disk mounten zou dan ook moeten kunnen, als je de goede scsi connectoren hebt.
suc6
There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.
Helaas zit er op die indigo alleen drop cable dus wordt dat hem nietOp dinsdag 05 juni 2001 15:57 schreef Wizard_of_OS het volgende:
Irix 5.3 kent geen shadow passwords, maar het OS is zo lek als een mandje afaik. Wat ik zou doen:
- machine aanzetten en netwerkkabel erin pluggen
ik heb wel een user acount waar ik in kan komen. kan ik daar ook die des betreffende exploid gebruiken?- tcpdump draaien en kijken of hij dhcp wil doen, in dat geval een ip toe laten wijzen, anders kijken of er pakketjes gezonden worden en een extra subnetje aanmaken zodat je met de indy kan praten
- portscan uitvoeren op de indy
- op google zoeken naar een exploit voor irix 5.3 (zijn er massa's van)
Welke cdrom spelers wel en welke niet???Een andere optie is om irix 5.3 opnieuw te installeren (je kan geloof ik booten van CD, maar dan moet je wel een externe scsi cdrom speler hebben die de machine snapt), je moet dan wel de cd's ergens op de kop tikken.
Irix cd's (en ik denk ook het root filesystem) hebben efs als filesystem, dit kan je als experimentele optie aanzetten in linux 2.2.19/2.4.5 De disk mounten zou dan ook moeten kunnen, als je de goede scsi connectoren hebt.
suc6
Er zijn meerdere manieren om het root passwd te wissen onder Irix.
Als je ergens een linux (unix) systeem hebt met SCSI, kun je de schijf uit de Indigo daarin hangen en mounten. Dan kun je /etc/passwd wijzigen.
Hier zijn trouwens enorm veel posts over in nieuwsgroepen (heb het zelfde meegemaakt met m'n indy's). Je moet dus gewoon even zoeken op deja.com naar 'IRIX root password' o.i.d en dan moet het lukken. Daar staat ook uitgelegd hoe je het PROM passwors kunt wissen (voor de Indy althans)
Een van de andere methoden is het opstarten van de mini-root m.b.v. de IRIX cd's.
Enfin, met een beetje zoeken moet je er wel uitkomen.
Succes!
Als je ergens een linux (unix) systeem hebt met SCSI, kun je de schijf uit de Indigo daarin hangen en mounten. Dan kun je /etc/passwd wijzigen.
Hier zijn trouwens enorm veel posts over in nieuwsgroepen (heb het zelfde meegemaakt met m'n indy's). Je moet dus gewoon even zoeken op deja.com naar 'IRIX root password' o.i.d en dan moet het lukken. Daar staat ook uitgelegd hoe je het PROM passwors kunt wissen (voor de Indy althans)
Een van de andere methoden is het opstarten van de mini-root m.b.v. de IRIX cd's.
Enfin, met een beetje zoeken moet je er wel uitkomen.
Succes!
Pagina: 1