[NAS] folder permissies instellen op QNAP, kom er niet uit

Pagina: 1
Acties:

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:14
OK, druk ik eens een knop op de NAS, doe ik anders nooit, gebeurt er weer van alles...

ik heb een QNAP nas (TS 209 Pro II) met mijn muziekcollectie. Ben druk bezig met taggen en updaten en kreeg een hoop meldingen van alleen lezen bestanden die ik niet kon updaten. En dat vind ik niet fijn.
Dus ik in een momentary lapse of reason via de WebFileManager die bij de QNAP hoort de muziek-map geselecteerd en zeggen dat alle rechten moeten worden toegekend (chmod 777 dus), recursief over alle onderliggende bestanden en mappen.

Werkt prima, kan lekker alles updaten. Dacht ik. Maar nu kan ik op mijn desktoppc's helegaar geen bestanden meer zien.

Dus nu moet ik het zo updaten dat ik wel de mappen 777 geef (denk ik) zodat ik ze kan openen en dan de bestanden op (776/666/??) zetten. Maar hoe doe ik dat met duizenden geneste mappen en tienduizenden bestanden?
Wat ik probeer is om via WinSCP alles recursief op 776 te zetten en dan met een vinkje " 'X' toevoegen aan directory's" het voor elkaar te krijgen. Maar dat begint aardig maar crashed om de haverklap en krijg ook meldingen dat hij bestanden niet kan vinden die ik wel zie staan.
Ook blijken alle bestanden (mp3, flac, jpg(covers) ) nu Systeembestanden te zijn...

Ergo: ik heb beperkte kennis, dacht dat ik het wel kon fixen, maar loop nu vast. Iemand een goede tip?

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:14
Opgelost!