Delta Solivia 5.0 TR G4 omvormer reduce verm. melding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robm62
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-02 22:20
Ik heb sinds gisteren een delta Solivia 5.0 TR G4 omvormer.
Er wordt maar 0 watt geleverd als ik bij de actuele statistieken kijk. Ik krijg verder geen foutmeldingen en het groene operation lampje brand gewoon. Als ik de dc schakelaar uit en weer aan zet gaat de omvormer opstarten en na een paar seconden verschijnt er ''normaal gebruik'' in beeld dan staat er even ongeveer 50 watt in beeld. Na weer 2 a 3 seconden komt er Reductie verm. in beeld te staan, de watts lopen dan ook terug naar 0.

Kan nergens op het internet iets vinden hierover. Wie weet waar ik het moet zoeken of heeft de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Misschien te veel zonnepanelen op 1 string.
Omvormer gaat tot 600v per string

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:23

Tens

let me drink about it

Manual:
http://www.solar-inverter...Id_1299027_Version_10.pdf

pagina 62 en 63

Wat staat er bij jou in menu 511 en 512?
en wat is je stringspanning?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robm62
Tens: Menu 511 en 512 zijn in de NL instelling niet in te stellen. (Active power control is available for grids VDE-AR-N 4105. DE LVD and DK LVD. ). Er zitten zeker niet te veel panelen op 1 string 7 per sting.
De installatie is nog niet helemaal in gebruik.

PV1 spanning 240V
Pv1 stroom 0,1 A

Pmax = 5.0 Kw
Smax = 6.0 Kva

[ Voor 48% gewijzigd door robm62 op 03-08-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:23

Tens

let me drink about it

yep, zie het (de NL handleiding gevonden).
De melding lijkt daar toch op te wijzen.
Maar nog niet opgeleverd?, dan zou ik er niet teveel aan rommelen. (Doe ik zelf ook nooit O-) )

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robm62
Zal maandag proberen de importeur te bellen. Mocht het een simpele oplossing zijn zal ik deze hier vermelden voor eventueel andere.

Zoals belooft zou ik nog terug komen als ik de oplossing van mijn probleem gevonden had.

Contact gehad met Delta Duitsland en het probleem voorgelegd. Die kwamen met allerlei voorstellen maar niets hielp of kwam ik niet verder mee.

De inverter was ingesteld als NL hierdoor helaas beperkingen in de instellingen. Je kan bijna niets veranderen in het Menu. Menu 500 niet in te stellen voor Nederland.

Toch maar zelf op onderzoek gegaan en las in het manual dat als de inverter ingesteld staat voor de Duitse NET je de reduce vermogen in kan stellen en/of uit kan zetten. In overleg met Delta Duitsland deze instelling veranderd conform Duitse VDE AR N 4105 DE LVD en ja hoor:

Probleem opgelost,: werkt nu volledig en kan nu zelfs diverse parameters aanpassen. :)

[ Voor 75% gewijzigd door robm62 op 06-08-2013 15:43 ]

Pagina: 1