unmountable boot client herstellen zonder dvd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
ik ben hier op vakantie in curacao bij mijn schoonmoeder die met haar xp pc het bovenstaande probleem heeft. Je raad het al, geen xp cd voorhanden (in NL wel, maar daar heb ik niets aan). De pc boot ook niet in veilige modus of wat dan ook. Het enige wat ik voorhanden heb is een werkende windows 7 laptop en een usb stick.

Iemand een idee of dit op een of andere manier ZONDER dvd te fixen is ?

Of zal ik toch maar naar het strand gaan :)

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
Download een xp cd en plaats deze op de usb met imgburn (meuk tracker).

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Die PC kan toch wel van USB booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
XP kan niet USB booten, XP reset USB tijdens booten...

Wat je wel kan doen is WinPE (Windows 7 installer bijv.) gebruiken en dan FIXMBR en FIXBOOT voor Windows XP toevoegen en daar dan mee booten en de XP boot (ntldr en bootsector, en misschien boot.ini) repareren.

[ Voor 66% gewijzigd door johnkeates op 03-08-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Oudere PC's ondersteunen het booten via USB niet. We hebben geen idee hoe oud dit ding is en of een oplossing die m.b.v. booten vanaf een USB stick werkt überhaupt kan werken.

Deze bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Nu online
Toch maar eens kijken of ik hier ergens een xp dvd te pakken kan krijgen. Het wil niet echt lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Sorry, maar dit had je zelf ook kunnen doen. Artikelen genoeg. En werkt als een trein. Meerdere keren gedaan op netbooks en ander spul zonder CD/DVD drives.

[ Voor 29% gewijzigd door Wim-Bart op 04-08-2013 16:55 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Nu online
Wim-Bart schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 16:54:
Sorry, maar dit had je zelf ook kunnen doen. Artikelen genoeg. En werkt als een trein. Meerdere keren gedaan op netbooks en ander spul zonder CD/DVD drives.
Het probleem is dat ik GEEN xp cd heb. Zoals je in oorspronkelijke post kunt zien zit ik een paar duizend kilometer van huis. Thuis had ik hier mijn hand niet voor omgedraaid. De truuk was juist dat ik het wil oplossen zonder cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Nu online
Topic kan dicht. Niet opgelost, onderweg naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26

TheVMaster

Moderator WOS
Het sluiten van topics doen we hier niet, maar eh..balen dat het niet is opgelost.
Pagina: 1